Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Otrdiena, 20. augusts

Vārdadiena: Bernhards, Boriss

Lietuvā iepriekš reģistrētam transportlīdzeklim papildus atbilstības novērtēšana Latvijā nav nepieciešama  (20)

Atslēgvārdi transports | reģistrācija | csdd | ārzemju auto

Foto: liepajniekiem.lv

Portāls saņēmis lasītāja vēstuli, kurā vīrietis pauž neizpratni, kā Latvijā tiek reģistrēti no ārvalstīm ievestie transportlīdzekļi.

“Automašīnām, kuras tiek ievestas no ne ES valstīm, CSDD ir jāiziet sertifikācija, tas ir, automašīnai jāatbilst tehniskajam stāvoklim atbilstoši ES normām (gaismas stars, pagriezienu gaismas krāsa utt.). Pie ievešanas automašīnu piereģistrēt var ar terminētu tehnisko pasi (6 mēneši), tas ir termiņš kura laikā ir jāiziet sertifikācija. Tas ir saprotami un objektīvi.” 

“Tagad vēlos ievest ASV ražotu japāņu automašīnu Latvijā no Lietuvas. Automašīna sertifikāciju ir izgājusi Lietuvā. Interesantākais ir tas, ka CSDD Lietuvā veikto sertifikāciju neatzīst, tādēļ sertifikācija jāveic Latvijā, lai atbilstu CSN Latvijā. Vai kas mainījies? Vai Lietuva vairs nav ES?”

“Tas nebūtu nekas, ja nebūtu būtiska atšķirība: Lietuvā sertifikācija maksā ap 100 eiro, bet Latvijā virs 800 eiro. Un kas interesantākais, ka no CSDD virziens vienīgi un nepārprotami tiek norādīts uz uzņēmumu “Amerikas auto”,” piebilst lasītājs: “Arī automašīnas sertifikācija tiktu veikta nevis “Amerikas auto” centrālajā servisā, bet servisā ārpus Rīgas - Ādažos. Mans draugs Lietuvā iegādājās ASV automašīnu, sertificētu Lietuvā. Lietotu 2013.gada “Tesla”. Un viņam par sertifikāciju paprasīja ap 1800 eiro.”

“Kādēļ Lietuvā ES sertificēta automašīna nav atbilstoša Latvijā? Vai satiksmei standarti Latvijā ir citi? Kādēļ Latvijā sertifikāciju veic tikai viens uzņēmums – “Amerikas Auto” Domāju, Latvijā būtu daudz dīleru un privāto autoservisu, kas vēlētos un varētu sniegt šo pakalpojumu. Un kādēļ Lietuvā, kurā nav ikgadējā valsts ceļu nodeva, sertifikācija ir ievērojami lētāka. Vai CSDD un “Amerikas Auto” nav savstarpēja ieinteresētība?”

Vīrietis, kurš vēlējās palikt anonīms, pauž bažas, vai CSDD, “izmantojot amata pilnvaras, neizmanās papildus nopelnīt, vai citādi gūt sev materiālus vai nemateriālus papildus ienesumus”.

CSDD Sabiedrisko attiecību speciālists Rolands Rumba, lūgts komentēt lasītāja problēmu un atbildēt uz viņa paustajiem jautājumiem, vispirms norāda: “Lai varētu precīzi atbildēt uz visiem jautājumiem un izskaidrot situāciju, nākamreiz aicinām lasītājus uzreiz vērsties CSDD. Jo, lai varētu plašāk komentēt kādu konkrētu gadījumu, mums ir jāredz dokumenti, jāiepazīstas ar to saturu, jo pretējā gadījumā mēs varam tikai paust vispārīgu informāciju.”

Runājot par automašīnām, kuras Latvijā ievestas no ne ES valstīm un kurām CSDD ir jāiziet sertifikācija, tas ir, automašīnai jāatbilst tehniskajam stāvoklim atbilstoši ES normām - gaismas stars, pagriezienu gaismas krāsa utt., CSDD pārstāvis skaidro: “Šā gada 1.janvārī ir stājušies spēkā grozījumi “Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumos”, kas vairs neparedz transportlīdzekļa, kura pastāvīga reģistrācija Latvijā ir aizliegta, vienreizēju reģistrāciju uz laiku līdz sešiem mēnešiem. \

Tā vietā, atbilstoši šo noteikumu nosacījumiem, transportlīdzeklim iespējams saņemt tranzīta numura zīmes, kuru derīguma termiņš Latvijā ir 30 dienas. Tranzīta numura zīmju derīguma termiņu var pagarināt vienu reizi uz tādu pašu termiņu kā iepriekš. Attiecīgi iepriekš minētājā periodā ir iespējams veikt transportlīdzekļa atbilstības novērtēšanas procedūru, pēc kā veikt pastāvīgu reģistrāciju Latvijā.”

Savukārt, komentējot lasītāja teikto, ka viņš vēlas ievest ASV ražotu japāņu automašīnu Latvijā no Lietuvas un ir sašutis par to, ka CSDD Lietuvā veikto sertifikāciju neatzīst, R.Rumba klāsta: “Atbilstoši “Mopēdu, mehānisko transportlīdzekļu, to piekabju un sastāvdaļu atbilstības novērtēšanas noteikumu” nosacījumiem lietotam L, M1, N vai O kategorijas transportlīdzeklim, kas reģistrēts Lietuvā, papildus atbilstības novērtēšanas nav nepieciešama, ja Lietuvā ir veikta atbilstības novērtēšana un piešķirts EK tipa vai individuālais apstiprinājums, valsts tipa vai individuālais apstiprinājums un to var apliecināt ar attiecīgo dokumentāciju.”

“Pēc CSDD rīcībā esošās informācijas, ko sniegusi Lietuvas atbildīgā institūcija, Lietuvā tiek veikta tehniskā ekspertīze, kuras laikā tiek pārbaudīta galvenokārt transportlīdzekļa gaismas ierīču atbilstība,” viņš turpina: “Ekspertīze tiek veikta atbilstoši Lietuvas nacionālām prasībām, kā rezultātā izsniegtajā apliecinājumā tiek norādīts, ka tas ir derīgs izmantošanai tikai Lietuvā.”

Uz portāla lasītāja izteikumiem, ka, iespējams CSDD lobē “Amerikas auto” vai gūst labumu, CSDD pārstāvis norāda: “Atbilstoši Ceļu satiksmes likumam transportlīdzekļu individuālo atbilstības novērtēšanu (sertifikāciju) to reģistrācijai Latvijā veic tikai CSDD. Individuālās atbilstības novērtēšanai CSDD izvērtēšanai ir jāsniedz iesniegums un transportlīdzekļa tehniskais apraksts atbilstoši iepriekš minēto noteikumu prasībām, pēc kā transportlīdzeklis ir jāuzrāda CSDD pārbaudes veikšanai.

______________________ 

Iesaki tēmu vai ziņo par notiekošo arī Tu! To var izdarīt ikviens portāla lasītājs, izmantojot sākumlapā esošo formu "Piedalies satura veidošanā!". Turpat iespējams iesūtīt arī dažādus fotostāstus, piemēram, no kāda pilsētā notikuša pasākuma.

  • Komentāri (20)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!