Svētdiena, 7. marts Ella, Elmīra
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Uzticamas un aktuālas ziņas šajā laikā ir ļoti svarīgas!

Piesakies paziņojumiem un esi informēts par būtiskākajiem notikumiem Liepājā!

Pieteikties

Linkaits: Ostām un visiem loģistikas procesa dalībniekiem aktīvi jāstrādā pie alternatīvu kravu piesaistes

Mazinoties fosilo energoresursu kravu apjomiem, ostām un visiem loģistikas procesa dalībniekiem aktīvi jāstrādā pie alternatīvu kravu piesaistes – kravu diversifikācijas, kā arī jāturpina darbs pie pievienotās vērtības kāpināšanas ostās, aģentūrai LETA norādīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Linkaits: Ostām un visiem loģistikas procesa dalībniekiem aktīvi jāstrādā pie alternatīvu kravu piesaistes
Foto: Valsts kanceleja
17.01.2021 13:21

LETA

Atslēgvārdi

Viņš atzīmēja, ka pēdējos gados sasniegti labi rezultāti, ostās piesaistīti uzņēmēji, kas attīsta ražošanu un dažādus loģistikas pakalpojumus.

“Piemēram, Ventspils brīvostā un Liepājas speciālajā ekonomiskajā zonā divas trešdaļas nodarbināto strādā rūpnieciskos uzņēmumos.

Uzņēmēji ostās joprojām veic būtiskas investīcijas, modernizē termināļus un strādā ar jauniem klientiem. Aktīvs darbs turpinās konteinerkravu segmentā, prāmju satiksmes attīstībā, dažādu koksnes un graudu produkcijas kravu veidos,” sacīja ministrs.

Viņš norādīja, ka tie nav tik lieli apjomi, kā līdzšinējo akmeņogļu un naftas produktu apjomi, bet arī šajos kravu veidos ir pietiekami liels potenciāls, un ostām arī nākotnē noteikti būs, ko darīt. Kravu apjoma ziņā būtisks kritums nākotnē nav gaidāms, ja vien nenotiek kādi ekonomiski vai ģeopolitiski satricinājumi,” pauda Linkaits.

Linkaits skaidroja, ka vēsturiski Baltijas valstu ostas ir nodrošinājušas Krievijas un Baltkrievijas tranzīta kravu eksportu. Krievija kopš divtūkstošo gadu sākuma ir investējusi lielus līdzekļus jaunu ostu attīstībā Somu līcī un pārvirza arvien vairāk kravas uz tām. Igaunija lielu daļu Krievijas tranzīta kravu zaudēja jau divtūkstošo gadu vidū.

2019.gadā sākās un 2020.gadā turpinājās akmeņogļu kravu pārorientācija uz Krievijas ostām, kā arī kopējā akmeņogļu pieprasījuma samazināšanās Eiropā, pārejot uz atjaunojamiem energoresursiem. Pagājušā 11 mēnešos akmeņogļu kravu apjomi trīs lielajās Latvijas ostās samazinājās par 79%, naftas produktu pārkraušana – par 21%, atklāja satiksmes ministrs.

Vienlaikus par prioritātēm ostām satiksmes ministrs noteicis arī vides aizsardzības, tostarp alternatīvās degvielas pieejamībai, un digitalizācijas jautājumu risināšanu.

Viņš norādīja, ka tāpat par aktuālu uzskatāma jaunu nomnieku piesaiste un jaunu darba vietu radīšana.

“Svarīgi atzīmēt, ka šis izaicinājums ir visā transporta un loģistikas nozarē, ne tikai ostās, un svarīgi, lai visi nozares dalībnieki sadarbojas un katrs spēj piedāvāt savus labākos un konkurētspējīgākos piedāvājumus un kopīgi radīt tādus kompleksus piedāvājumus, kādus sagaida mūsu klienti gan Krievijā, Baltkrievijā, Ukrainā, Kazahstānā, Uzbekistānā un citās Centrālāzijas valstīs un pat Ķīnā, Japānā un Korejā, arī Rietumeiropā, īpaši mūsu sadarbības valstīs Skandināvijā – Zviedrijā, Norvēģijā un Somijā,” sacīja ministrs.

Linkaits pauda, ka, viņaprāt, arī topošais “Rail Baltica” koridors ieviesīs pārmaiņas Baltijas valstu loģistikas nozarē, un nozarei mērķtiecīgi jāgatavojas šīm pārmaiņām, jo jauna infrastruktūra sniedz jaunas iespējas, – tās ir savlaicīgi jāpamana un jāizmanto. Būtiskas izmaiņas savā saimniecībā sācis arī “Latvijas dzelzceļš”, optimizējot izmaksas un pārskatot tehnoloģiskos procesus, kā arī aktīvi strādājot pie jaunu pakalpojumu izstrādes un iesaistes loģistikas nozarē, veidojot kompleksus pakalpojumus.

Savukārt gaidāmās ostu reformas sakarā Linkaits atzīmēja, ka profesionāla, caurskatāma, politiski neatkarīga ostu pārvaldība uz komerciāliem pamatiem – novecojušā un starptautiski nesaprotamā atvasinātas publiskas personas pārvaldības modeļa vietā, lielo ostu koordinēta sadarbība ārējos tirgos ļaus stiprināt Latvijas nozīmīgā stratēģiskā resursa konkurētspēju un jēgpilnu izmantošanu Latvijas sabiedrības interesēs. Satiksmes ministrija savu darbu pie ostu likumprojektiem ir pabeigusi un tiek gaidīts uz to iekļaušanu valdības darba kārtībā. ?

Jau ziņots, ka pērn par 27,6% sarucis pārkrauto kravu apjoms Rīgas ostā, veidojot 23,7 miljoni tonnu kravu, Ventspils ostā pārkrauto kravu apjoms sarucis par 36,9% un bija 12,903 miljoni tonnu kravu, bet Liepājas ostā tas sarucis par 10% – līdz 6,6 miljoniem tonnu kravu. 

15 komentāri

2021-01-17 14:54

Liepājnieks: Šis pats Linkaitis ,kurš ar tādu publisku pompu un uzvaras fanfarām Rīgai Ušakova laikā atņēma 60 mljn. ,un pēc laika žēlojās ,ka trūkst naudas vilcienu !!???iegādei,tagad atkal uzstājas ar runu un tekstu ,kurš pilnīgi neko neizsaka .
Ieklausieties ---""vilcienu iegādei"" ))) Latvijā ,kur dzelzceļu un ar to saistītais darbs apstājies bezmaz apstājies vispār??)))
Ir novērots ,ka šis Linkaitis pēc Venstpils ostas biznesa atņemšanas
Lembergam ,stipri vien aktivizējies virzienā uz Liepājas ostu.

un ""ziņas "",ka sarucis pārvadāto kravu daudzums vēl nesen bija tieši otrādas--esot bijušas augušas-))DDD
Ja pēkšņi kāds Asanžs vai Snoudens izliktu atklātībā patiesos valdības ,ministru ,deputātu"" darbus sabiedrības labā"" ,tad ar pārliecību var apgalvot ,ka daudziem tas būtu kā ar sirpi pa pau..m.)))

2021-01-17 15:22

bet: izlietu ūdeni nesasmelsi

2021-01-17 15:49

jautrā Patiesība: Tikai aklais un neglābjams Kremļu trollis var nepamanīt, ka pēdējos mēnešos Liepājas ostā tik daudz kuģu uz iekraušanu, kā sen nav redzēts. Tas viss, pateicoties tālredzīgai LSEZ vadībai un Latvijas valdības pareizajai nostājai ostu jautājumā. Pats esmu saistīts ar loģistikas biznesu un redzu pozitīvu izaugsmi Liepājas ostā, kas finansiāli izdevīga ikkatram liepājniekam.

2021-01-17 15:59

Smielki: Nu prieks skatīties. Auseklīši ir visu padi...uši. Auseklīši tā turpināt. Auseklīši domāju jeņķi palīdzēs.

2021-01-17 17:23

Jautājums jautrā Patiesībai: Esmu liepājnieks. Kas konkrēti man ir finansiāli izdevīgi ? Kas ? Pat ietve pie mājas jātīra pašam un kaisāmais materiāls jāpērk pašam , tākā nav ko gudri irst !

2021-01-17 17:27

ja: Lielajam logistikas biznesa specialistam jazin ka LDZ pacelt apkapolsanos tarifu -un viss ko darit LSEZ pagalam-un tas kugus kas nak pie mums -vini ispild pagajuso gadu kontraktus,bet ko bus vasara -?Es domaju bus sliktakt-jau tagad osta stav gandriz bet pa nakti vispar strada viens vai divi uznemeji

2021-01-17 18:20

tp: Linkaitis piedāvā jums drošu ,, jumtu,, .

2021-01-17 18:28

Smielki: Tas ko viņi saka, kravas pieaugums osta, ahu.....nais izrāviens šajā gadā. Tas ir domāts lohiem, baueriem.. Pāķiem, kas nēsā parķa rūtainos kreklus. Tā ir tīrākā diršana.

2021-01-17 21:00

Liepājnieks: >>jautrā Patiesība:--;"" finansiāli izdevīga ikkatram liepājniekam.""
----------------------------------------------
Aha ..un mēs visi zinām šo ""ikkatru liepājnieku"" ,kurš ar vieglu roku(nav jau sava )) atdeva 20 000 eu par baigo pašslavināšanas
blockbuster gabalu!))DDD

2021-01-17 21:26

Uiuiuiui: Re, kā daži bezspēcīgās dusmās komentē. Linkaits ir malacis, jaudīgs vecis, sen jau tas bija jāizdara. Lai tik reformē, redzēsiet, ka tad viss ir tikai uz labu! ;-)

2021-01-17 22:03

Guna: Jautrā patiesība, Tu esi pilnīgs cirvis? Jau otro gadu Liepājas ostā ir kravu kritums, dēļ sez bezdarbības, un šā gada janvāris atkal būs sliktāks kā iepriekšējie gadi.
Osta ir vajadzīga pilsētai un ostai ir vajadzīgi prasmīgi vadītāji.

2021-01-17 23:07

Haris: Latvijā un arī Liepājā ekonomika(tautsaimniecība)kā sausā likuma laikā Čikāgā!Toties viens te saskata partijas un valdības nebeidzamo,nesavtīgo gādību,lai tālredzīgā LSEZ ar aizsietām acīm iekāptu kanālā.

2021-01-18 15:59

Hehe: Valdība ar reformām iet pareizā virzienā. Lai arī kā te daži plosītos.

2021-01-18 19:43

Ješka parastais: Visa cieņa Linkaitim, vīram ir pauti ja reiz ir iesaistījies cīņā ar visiem Latvijas ostu bandītiem.

2021-01-18 20:10

njaa: šitais, jau visu exportu nolaida
karinjs, linkaits, pavljuts- sapnju komanda 2021- kovid nespeeks- ostu nespeeks, oik ievieseejs

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz