Ceturtdiena, 28. marts Ginta, Gunda, Gunta
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

“Mācībnieku” kustībai oficiālu laiku un vietu ierobežojumu nav

“Mācībnieku” kustībai oficiālu laiku un vietu ierobežojumu nav
31.12.2010 07:09

Atslēgvārdi

”Mācībnieki gan kavē satiksmi, gan tērē manu laiku un naudu,” tā portālam sacīja sašutis autovadītājs Dainis, kurš izstāstīja savu neizpratni par to, kādēļ Liepājas ielās mācību braukšanas mašīnām, īpaši ziemas apstākļos, ir atļauts veikt treniņbraucienus pilsētas centrā un kaitinoši lēni braukt.

Autoskolām esot vienalga par pārējiem satiksmes dalībniekiem

Jau esam rakstījuši, ka pirms vairāk nekā diviem gadiem Liepājas Domes Transporta infrastruktūras komisija organizēja iedzīvotāju aptauju un uzklausīja piecu pasažieru pārvadātāju uzņēmumu, un septiņu autoskolu pārstāvju viedokļus par autoskolu mācību automašīnu kustību Liepājas ielās, jo stājās spēkā jaunie Ceļu Satiksmes un Drošības direkcijas noteikumi par to, ka pašvaldībām ir tiesības noteikt ceļus, pa kuriem no pulksten 7 līdz 10 rītā un no pulksten 16 līdz 20 aizliegti mācību braucieni. Tā kā visvairāk iedzīvotāju uzskatīja, ka nekādi ierobežojumi nav vajadzīgi, komisija 2008.gada 26.maijā nolēma neierobežot mācību automašīnu satiksmes kustību. Tomēr tika ieteikts, lai autoskolas jaunos autovadītājus sākotnēji apmāca tam speciāli izveidotos laukumos un ielās ar mazāku transporta intensitāti. ”Tas toreiz palika uz autoskolu sirdsapziņas, ievērot vai neievērot šo ieteikumu, taču, cik redzams, autoskolām ir pilnīgi vienalga par pārējo satiksmes dalībnieku drošību, kavēto laiku un naudu. Uzskatu, ka ir pārkāpta vienošanās,” savu sašutumu pauž Dainis.

Autoskolas pelna, bet pārējie tērē laiku un naudu

Dainis uzskata, ka jaunie šoferīši, kas tikai mācās vēl nav samaksājuši ceļa nodokli un nesaprot arī to, ka stāvēšana un gaidīšana uz mācībnieku tērē laiku un arī benzīnu. ”Daļēji tas negatīvi skar manu maciņu – tiek patērēts vairāk benzīna –, bet autoskolas uz tā rēķina pelna. Es uzskatu, ka kaut kas ir jādara lietas labā,” sacīja Dainis, īpaši uzsverot to, ka ierobežojumi noteikti vajadzīgi ziemas laikā kā šī, jo braukšanas apstākļi ir ekstrēmi, un viņš ir nobažījies arī par drošību. ”Domāju, ka arī jebkuru šoferi tas kaitina, ja priekšā velkas viens mācībnieks ar ātrumu 15 kilometri stundā un vēl apdraud pārējos satiksmes dalībniekus ar savu braukšanas stilu,” sacīja šoferis.

Daini neapmierina mācību auto vilkšanās pa pilsētas centru un galvenajām satiksmes kustības ielām, īpaši ziemas laikā. Dainis sacīja, ka nesen autoskolas ”Solo” mācību mašīnas dēļ bijis tik ļoti nokaitināts, ka zvanījis skolas vadībai, lai paustu savu neapmierinātību. Autoskolas vadītājs sarunas laikā nolicis klausuli. ”Vai tiešām visiem ir vienalga?” jautā Dainis.

Oficiālu ierobežojumu nav, jo topošajiem šoferiem jāiemācās braukt dažādos apstākļos

Liepājas Domes Satiksmes Infrastruktūras daļas vadītājs Oskars Špickopfs skaidroja, ka nekādi noteikumi par ierobežojumiem laiku un vietu ziņā nav pieņemti. ”Pirms diviem gadiem notika diskusijas un tika ieteikts izvēlēties laikus un vietas, pa kurieni braukt mācību mašīnām, taču nekādi oficiāli aizliegumi nav ieviesti,” apstiprināja O.Špickopfs. Viņš sacīja, ka jaunajiem šoferiem ir jāiemācās braukt dažādos apstākļos, vietās un laikos ar dažādus satiksmes intensitāti. ”Protams, pašiem topošajiem šoferiem ir jāskatās tāds diennakts laiks un laika apstākļi, kad var braukt un ir pa spēkam. Ir jādomā līdzi pašiem, kā ērtāk gan pašiem, gan arī droši pārējiem. Protams, lielu lomu tagad spēlē sniegs, ir sablīvējumi, un satiksme ir lēnāka. Taču, kā topošais šoferis noliks eksāmenu, ja viņam tiks aizliegts braukt pa centru?”

Līdzīgi domā arī autoskolas, kuras ir ļoti labi informētas par noteikumiem. Aptaujāto autoskolu – ”Credo”, ”Gross”, ”Autostils–L” un ”Ezermalas autoskola” – pārstāvji sacīja, ka nekādi ierobežojumi neesot, jo pašvaldība tos nav akceptējusi. ”Protams, mācību mašīnas brauc lēnāk un kavē satiksmi, bet, kā lai noliek eksāmenu?” saka autoskolu pārstāvji. Viņi vadoties pēc CSDD un pašvaldības noteikumiem. ”Autostila – L” pārstāvis uzskata, ka nekādi ierobežojumi nebūtu vajadzīgi, jo salīdzinoši ar 2008. gadu mācību mašīnas ir vismaz par 75 procentiem mazāk. ”Mēs arī paši skatāmies, lai sastrēgumstundās mācībnieki nebrauktu pa tranzītielām un nekavētu satiksmi,” sacīja autoskolas pārstāvis. Arī ”Ezermalas autoskolas” pārstāve sacīja līdzīgi – viņi mācību mašīnu kustību ierobežo, skatoties pēc laikapstākļiem, un nebraucot tādās ielās, kur braukt ir grūti.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz