“Mikriņu” firmas gatavojas sava biznesa finišam
Prezentējot Liepājas pilsētas sabiedriskā transporta pārvaldes modeļa pilnveides koncepciju, topošās pašvaldības aģentūras “Liepājas Sabiedriskais transports” vadītājs Gints Lūsis un domes izpilddirektora vietnieks Ronalds Fricbergs vakar atzina, ka tā saucamo mikriņu loma pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā ievērojami mazināsies.
Viņi tomēr uzsvēra, ka pārmaiņas vērstas uz jomas sakārtošanu un uzlabošanu.
Nav šaubu, ka nepieciešams uzlabot sabiedriskā transporta sistēmu un paaugstināt pasažieru apkalpošanas kvalitāti, tomēr jaunajā koncepcijā ir nojaušams ja ne gluži Liepājas Autobusu parka, tad pārvadātāju ar lielajiem autobusiem, kā arī “Liepājas tramvaja” lobijs, jo mazas ietilpības autobusiem paredzēts atvēlēt tikai vienu maršrutu pilsētā – no Karostas līdz Pētertirgum, kā arī maršrutā no Liepājas līdz Dubeņiem, kas tāpat kā Grobiņas maršruts iekļausies Liepājas pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā.
“Sabiedriskā transporta pakalpojumu likums” ar 2012. gada 1. janvāri liedz sabiedriskā transporta maršruta tīkla daļas apkalpošanu uz komerciāliem pamatiem, uz kādiem šobrīd Liepājā darbojas mikroautobusi četros maršrutos – 1., 3., 4., 5. No nākamā gada pasažieru pārvadātāji saņems konkrētu samaksu no pašvaldības par apstiprinātajā maršrutā un grafikā nobrauktajiem kilometriem (to kontrolēs ar GPS sistēmu) neatkarīgi no pasažieru skaita.
Prasības, kas izvirzītas pārvadātājiem pasažieru ērtību vārdā, ir stingras un mazajiem uzņēmējiem, par kādiem uzskatāmi pašreizējie mikroautobusu īpašnieki, ir grūti izpildāmas. Autobusu vecums nedrīkstēs pārsniegt astoņus gadus, jābūt 16 sēdvietām u. c.
Plašāk lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 21.maija numurā.
#kvards-20110521-01#