Mikroautobusa šoferis ignorē pasažieru skaita ierobežojumu
“Tas ir ļoti bezatbildīgi, ka tagad, kad valstī atkal strauji aug saslimstība ar Covid-19, sabiedriskā transporta šoferis neievēro noteiktos ierobežojumus. Ja mikroautobusā pasažieru skaits nedrīkst būt lielāks par pusi no tā kopējās ietilpības, tad tā arī jābūt,” laikrakstam savu sašutumu pauda liepājnieks Artūrs Andžs.
Miks Kuncītis
"Kurzemes Vārds"
9.maija rītā neilgi pēc pulksten 10 viņš Liepājā sagaidījis mikroautobusu, kas caur Nīcu brauca uz Otaņķiem.
“Mans galamērķis bija Nīca, un tas, ko ceļā redzēju no šofera puses, galīgi nelikās pareizi.
Kāda jēga līmēt ar izolācijas lenti uz sēdekļiem krustus, ja mikriņš tiek pilnībā piepildīts. Kopā saskaitīju 18 pasažierus – visas sēdvietas bija aizņemtas.
Manuprāt, ja nevar ievērot likumu, tad reisā jāsūta autobuss ar lielāku ietilpību vai arī jānodrošina divi mikroautobusi, pauda A. Andžs, kurš nedēļu nogalēs regulāri izmantojot sabiedrisko transportu šajā maršrutā.
Liepājnieks novērojis, ka iepriekš mikroautobusu vadītāji, kad pasažieru skaits bija sasniedzis maksimāli pieļaujamo, braukuši pieturvietām garām, cilvēkus neuzņemot.
“Protams, šoferis jau labu vien gribēja, lai neviens nepaliek, tā teikt, aiz borta, tomēr šajā gadījumā likums ir likums, turklāt mikroautobusā, kur iekāpšana notiek tikai par priekšējām durvīm, pasažieru plūsmu izkontrolēt ir pavisam vienkārši,” teica A. Andžs.
Viņš novērojis, ka arī pilsētas sabiedriskajā transportā ik pa laikam netiek ievērots šis ierobežojums.
AS “Liepājas autobusu parks” izpilddirektora Māra Ārberga komentārs par šo gadījumu: “Noskaidroju, ka todien šoferis patiešām uzņēmis trīs pasažierus vairāk, nekā šobrīd atļauts, bet aiz durvīm neviens nav palicis. Šajā situācijā mēs darām, ko varam, lai cilvēkiem nodrošinātu pēc iespējas labāku servisu. Ir maršruti, kur brauc tikai lielie autobusi, bet ir arī tādi, kur pasažieru pārvadāšana atsevišķos reisos notiek ar mikroautobusiem. Mikriņš uz Nīcu braucis vienmēr. Ja netiekat vienā reisā, jābrauc ar nākamo. Turklāt šajā maršrutā transports kursē pietiekami bieži. Tas nav vienu vai divas reizes dienā.
Turklāt autobusu parks nav bezizmēra, un tukšiem lielajiem autobusiem nevaram ļaut vizināties.”
Tāpat viņš uzsvēra, ka arī “Liepājas autobusu parks” ik pa laikam saņem gan šoferu, gan pasažieru ziņojumus par to, ka kādā reisā bijis vairāk cilvēku, nekā var sasēdināt autobusā.
“Uz šādiem ziņojumiem reaģējam. Piemēram, uz Aizputi tagad kursē lielais autobuss. Atgriežoties pie reisa Liepāja–Nīca–Otaņķi, vismaz pagaidām nav pamata uzskatīt, ka nekavējoties būtu jāievieš kādas korekcijas. Atsevišķos reisos var trāpīties, ka pasažieru skaits ir liekāks, tomēr tie ir tikai daži gadījumi,” sacīja M. Ārbergs.
Valsts policijas pārstāve Madara Šeršņova pastāstīja, ka ar pārvadātājiem ir izrunāts, kā rīkoties gadījumos, ja pieļaujamais pasažieru skaits ir sasniegts.
“Ņemot vērā, ka starppilsētu autobusos un mikroautobusos pilsētā pasažieru kustība notiek pa priekšējām durvīm, šoferiem ir vieglāk izkontrolēt pasažieru skaitu, tāpēc arī pārbaudes policija neveic. Līdz šim iedzīvotāji nav sūdzējušies par šāda veida pārkāpumiem. Savukārt pilsētas sabiedriskajā transportā pārbaudes notiek regulāri, vairākas reizes dienā, un pārkāpumi netiek konstatēti,” teica M. Šeršņova.
To pašu apgalvoja arī Liepājas pilsētas Pašvaldības policijas pārstāvis Kaspars Vārpiņš: “Pārbaudes pilsētas sabiedriskajā transportā veicam reizi nedēļā, pārkāpumi nav konstatēti, kā arī neesam saņēmuši iedzīvotāju sūdzības.”