Sestdiena, 6. jūnijs Ingrīda, Ardis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Murgs. “Airbaltic” atstāj pasažieri aiz borta un pamet vienu

Murgs. “Airbaltic” atstāj pasažieri aiz borta un pamet vienu
Foto: LETA
11.10.2019 07:15

"Kurzemes Vārds"

Atslēgvārdi

Milzīgs stress, bezspēcība un publisks pazemojums. Šādi piedzīvoto ar nacionālo aviokompāniju “Airbaltic” raksturo liepājniece, teātra kritiķe Vēsma Lēvalde, kurai mājupceļš no komandējuma Gruzijas galvaspilsētā Tblisi izvērties par īstu murgu. Viņai pēdējā brīdī atteikta iekāpšana lidmašīnā, jo “Airbaltic” pārdevusi vairāk biļešu nekā ir vietas lidmašīnā.

Četras teātra kritiķes, to skaitā Vēsma, mēneša sākumā pēc ielūguma devās uz Gruzijas teātru skati, taču aviobiļetes bija jāpērk pašām. Tās uz tiešo “Airbaltic” reisu Rīga – Tblisi – Rīga iegādātas savlaicīgi jau vasarā. “Turklāt biļetes nebūt nebija lētas, ap 300 eiro,” stāsta V. Lēvalde. Lidojums atpakaļ uz Latviju bija paredzēts 7.oktobrī pulksten 4.15, Rīgā jāierodas pulksten 6.40. 

Teātra kritiķes savlaicīgi reģistrējušās reisam, arī Tblisi lidostā ieradušās divas stundas pirms izlidošanas. Taču, dodoties uz vietu, kur notiek iekāpšana lidmašīnā, pa skaļruni nosaukts Vēsmas, kā arī viņas kolēģes uzvārds un aicinājums abām ierasties pie iekāpšanas vārtiem.

Tur aviokompānijas pārstāve teikusi, lai sievietes uzgaida, jo esot kaut kādas problēmas elektroniskajā sistēmā. Sievietes uzrādījušas savu elektronisko biļeti, kurā norādīts arī sēdvietas numurs lidmašīnā.

“Sāku nervozēt, vēlreiz jautājot, kas par lietu, kāpēc mums uz iekāpšanu lidmašīnā jāgaida. Tad mums pateica:

diemžēl mēs jūs nevarēsim šajā reisā ielaist, jo “Airbaltic” sistēma izskaitļojusi, ka jums jāpaliek ārā”.

Vēsma sākusi protestēt, norādot, ka aviokompānija nav tiesīga šādi rīkoties un tikai tad lidsabiedrības pārstāve atzinusi, ka biļetes uz šo reisu pārdotas vairāk nekā sēdvietas lidmašīnā.

“Beigās aviokompānijas darbiniece kolēģei sacīja, ka viņa arī var kāpt lidmašīnā. Kad kolēģei devos līdzi, man pateica: jūs nē! Saprotot, ka Tblisi lidostā jāpaliek vienai, man sākās histērija, bet aviokompānijas darbiniece mani fiziski, rupji grūda nost no iekāpšanas vārtiem”.

Uz Vēsmas jautājumu: ko viņai tālāk iesākt?, aviokompānijas pārstāve atbildējusi, ka pasažierei izmaksāšot kompensāciju un izsniegs biļeti lidojumam uz Amsterdamu, no kurienes viņa pārsēdīsies uz Rīgas reisu.

Vēsma šo situāciju raksturo kā cilvēka cieņu pazemojošu un pasažieru krāpšanu. Dienu pēc atgriešanās Liepājā, viņa saka: “Pirmais, ko no aviokompānijas sagaidu, ir normāla atvainošanās. Zaudēju divas darba dienas,

pārdzīvoju milzu stresu un publisku pazemojumu, jo Tblisi lidostā mani rupji stumdīja citu cilvēku acu priekšā. Pārējie uz mani raudzījās kā uz zagli vai teroristi”.

“Airbaltic”, atbildot uz “Kurzemes Vārds” jautājumiem, klāsta, ka aviācijas nozarē lidsabiedrības reizēm pārdod papildu biļetes uz lidojumiem, kur vēsturiski uz izlidošanu neierodas zināms skaits pasažieru ar iegādātām rezervācijām, un tā ir standarta prakse.

“Ja šāda prakse nebūtu atļauta, līdz pat 15 procentiem sēdvietu lidmašīnās paliktu tukšas, tādējādi ievērojami sadārdzinot lidojuma izmaksas,” atzīmē aviokompānija, norādot, ka šāda prakse sniedz iespēju lidsabiedrībām garantēt izdevīgākus piedāvājumus saviem klientiem, tas ir, piedāvāt vairāk biļešu par zemākām cenām.

“Airbaltic” gan pauž, ka šādas situācijas ir ļoti reti – tie esot aptuveni divi gadījumi no 10 000 pasažieru.

Plašāk lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 11.oktobra numurā.

#kvards-20191011-05#

Foto galerija

57 komentāri

2019-10-11 07:23

44: man nav saprotams , kādi zaudējumi , tas ķēms kurš neierodas uz reisu par biļeti jau samaksājis , nebūs arī zaudējumu ja neatnāks puse no tiem kuri iepriekš iegādājušies biļetes, varbūt es alojos?

2019-10-11 07:24

Mahmuds: Normāli būtu pie iekāpšanas pajautāt, kurš pasažieris, saņemot kompensāciju ir gatavs lidot caur Amsterdamu! Bet tā jau saka par Air Baltic - cenas kā SAS vai Lufthansa, bet attieksme kā zemo cenu sabiedrībām!

2019-10-11 07:38

beisiks: Pārāk regulāri jau, varbūt nevajag pārdot biļetes vairāk kā ir sēdvietu...nav tak lidmašīna no gumijas....Bet tā standarta atrunāšanās frāze tiešām kretinē....Cenas gan nav no zemākajām, tas tiesa.

2019-10-11 07:45

M5: Mahmuds,Tev pilnīga taisnība,pie overbooking tā ir normāla prakse.

2019-10-11 07:52

Sūdzambībele: Kā Irliepaja.lv ciet,tā Lēvalde atrod citas vietas kur sūdzēties.Viņa taču nepārtraukti par visu sūdzas.Par kaimiņiem,par apkārt redzēto,par jebko sev apkārt.Tagad atradusi jaunu portālu,kura savas želabas izgrūzt.

2019-10-11 08:10

Tiešäm: Par katru sìkumu jāžēlojas.Ja kāds nokavēs kādu autobusu uz Pampäļiem baigi tas kādu interesès

2019-10-11 08:24

smails: Mahmuds es Tevi pazīstu!

2019-10-11 09:00

Leons: Interesanti, ka šie stāsti regulāri tiek dzirdēti par AirBaltic, bet ļoooti reti par īstām zemo cenu aviokompānijām kā Ryanair vai Wizzair. Man ir aizdomas, ka piesaucot owerbookingu kā "ikdienišķu" praksi mēs vnk tiekam čakarēti.

2019-10-11 09:02

BorisPavlovičs: Tāda melošana no aviokompānijas puses. Jo katrs tak pērk biļeti iepriekš. Nu labi - neieradās. Bet tak par lidojumu samaksāts. Nauda netiek zaudēt. Līdz ar to te runa tikai par aviosabiedrības papildus peļņām.

2019-10-11 09:36

Patiesībā: Nepatīkami! Kāpēc tik laicīgi rezervēta pasažiere jāatstāj aiz borta?! Un varēja tiešām visiem paprasīt - kurš grib kompensāciju un kuram nav tik svarīgi tikt laikā, tas lido caur Amsterdamu. Bet šāda piespiedu lidināšana ir diskriminācija! Cerams, vismaz kompensācija ir laba un Gruzija bija skaista!

2019-10-11 09:50

riests: Kā var sadārdzināties reiss, ja rezervējot biļeti, tā tiek tūliņ arī apmaksāta.

2019-10-11 09:54

Bet,: ja nu vienīgi kādas tur tūrisma firmas kko rezervē...

2019-10-11 10:09

Nelaimes putns: Vēsmais Lēvaldei laikam ir sliktākā karma pasaulē. Viņa ir cilvēks, kurš regulāri iekuļas nepatikšanās. Lai pati padomā divreiz, kāpēc tā.

2019-10-11 10:28

ak, Dievs!: Tagad redzam cik neaptēsti cilvēki strādā teātrī. Cilvēciņš nesaptot, ka diemžēl tā notiek visā pasaulē! Ja sākas histērijas lēkmes, kad cilvēks nespēj vairs sevi kontrolēt, kundzei vajadzētu apmaklēt psihiatru. Tās ir nopietnas veselības problēmas. Un nevajag darbiniecēm kā tādam no meža iznākušam neandertālietim ,vardarbīgi grūsties virsū un mēģināt ielausties lidmašīnā, tad neviens fiziski negrūdīs nost no iekāpšanas vārtiem! Vajadzēja izsaukt apsardzi, lai atvēsina trako!
Un kad Facebukā izlasīju viņas ierosinājumu Latvijas bankas telpās ielikt teātra telpas ar noliktavām, piedošanu, bet aptaisījos aiz smiekliem. Vai tiešām cilvēciņam viss ar galviņu kārtībā?

2019-10-11 10:40

JānisM: Reiss sadārdzinās, jo katrs kilograms, kas neierodas uz reisu jau ir inženieru atrēķināts tajā, cik lidmašīnā lej degvielu, kā jālīdzsvaro krava, cik ātri un augsti jālido, lai būtu mazāks patēriņš un viss pārējais. Tas no loģistikas puses.

2019-10-11 11:11

Nabaga pensionāre: Tā ir, kad reti ceļo un taisa histēriju uz līdzenas vietas, nemāk orientēties lidostās, slikti pārvalda angļu valodu un ir problēmas ar komunikāciju.

2019-10-11 11:32

lidosta: Varētu 3 dienas pirms izlidošanas kaut kādu aptauju distancionāli taisīt, lai uzreizi zinātu, ka nav vietas lidmašīna.
Savādāk ir diezgan stulbi atbraukt uz lidostu, visu saplanot un tev saka: nav vietas, ej mājās. Vai uzreizi piedāvāt pasažiriem opciju aizlidot uz pāris dienām vēlāk [ja ir iespēja] kad viņi pērk biļeti, lai tādus gadijumus novērst.

2019-10-11 11:48

BorissPavlovičs: Atkal sākās cietušā nosodīšana. Cilvēciņš lai kāds ar būtu, nav izdarījis neko nepareizu. Biļeti nopirka laikā, samaksāja un ieradās laikā. Problēma ir aviokompānijas vēlmē gūt virspeļņu.

2019-10-11 11:56

to lidosta: Tas jau nestradatu, jo chekoties lauj tikai pedeja bridi - atkal lai nopelnitu par vietu pardosanu. Pie tam ari pasazieri, kas ir iechekojusies var beigas ari neuzrasties lidosta.

2019-10-11 12:17

grammar nazi: Fui — raksta autoram, analfabētam: Tblisi ---> Tbilisi !

2019-10-11 12:47

lza: Bet tie, kas neierodas , taču jau ir samaksājuši!! Ko AirBaltic atbildētu uz šādu jautājumu? Es domāju, ka te tālāk jāvēršās jau Eiropas padomē, lai šādu iespēju aizliedz.

2019-10-11 13:34

ome: Pastāv viena tāda komentētāju šķira,kas nemaz tēmu neizlasa,ka tik var izrieties.Neiet runa par to,ko kuram šī kundze izēdusi.Runa ir par lidostu visatļautību.Un ja visi vienmēr klusēs,tad nekas nekad nemainīsies.Iedomājies tik,kāda šķirba uz kuru pusi lidot-Rīga vai vēl velns zin kur,ka tik prom no acīm!Gan jau ka kādam no savējiem ievajadzējās to biļeti.

2019-10-11 13:44

Vardis: Latvijā padomija nekur nepazuda

2019-10-11 14:07

Tiem, kas nesaprot: Smīkņātājiem derētu pašiem šo piedzīvot. Vai viņi būtu priecīgi, ja šādā situācijā nonāktu, piemēram, viņu mamma?

2019-10-11 14:11

Lemon: Pēdējā laikā šiem bieži tā gadās. Ja man, pirms es pērku biļeti nebrīdina, ka tā un tā jūs nopērkot biļeti varat arī nekur neaizlidot, tad es pērkot saprotu, ka riskēju, jo piedalos loterijā. Bet ja es neesmu par to brīdināts, uzskatu, ka tādā situācijā esmu piekrāpts vai vienkāršāk sakot nekaunīgi apzagts.

2019-10-11 14:38

iespējams: Parasti aviosabiedrības atrisina problēmu. Tika piedāvāta biļete uz Amsterdamu, tad uz Rīgu. Kur problēma? Kāpēc pazaudētas divas dienas? Vai piedāvājums tika noraidīts? Dzīvē visādi mēdz gadīties. Piedāvājums atrisināt problēmu taču bija.

2019-10-11 14:48

Tas jau nu ir stulbi,: uzkraut klientam atbildību par firmas neizdarībām.Tās komentētājas,kuras visā vaino pasažieres raksturu,pašas būtu ar mieru,ka veikalā sviesta vietā iedotu krējumu un teiktu,sviests beidzies,ej mājās,sakul pati,gan tad tiksi pie tā sviesta?Visdrīzāk,"aptaisītos",piedodiet,turpat uz vietas.

2019-10-11 15:23

dfnhb: Air Baltic - vislielākais draņķis no visām lēto cenu kompānijām....

2019-10-11 15:32

SILTice: Labi ka neielaida lidmašīnā, iedomājies ka tāda pienāk pie tevis un saka ka sēdi viņas vietā.

2019-10-11 15:57

Jaunliepāja: Vispār tie ir tiesu darbi. Mani nelikumīgi neielaida lidmašīnā. Par morālo kaitējumu noplēst tādu summu,lai pāriet apetīte pārdot vairāk biļešu, jo tas nav normāli. Tā viņu kompensācija ir pupu mizas! Alkatība ir jāārstē! Nu kaut kā tā!

2019-10-11 16:15

Staigulis: Es pa 400eur mierīgu būtu palicis viņas vietā, kas tur vienu lielku dienu pavazāties pa eiropas lidostām,

2019-10-11 16:24

Kantainais: Šim Airbaltic''šāds gadījums nav pirmo reizi.varu pateikt ,ka sīs gadījums nav izņēmums ,bet gan likumsakarība..par cik ar AIr baltic lido deputāti un citu budžeta siles VIP personas,tad šī lidkompānija)) var mierīgi uzspļaut pasažierim ar biļeti..Vai dzirdēts ,ka atteikts kādam no deputātiem../air baltic ir nesamērīgi augstas cena pae sniegto zemo kavlitātii..tas air baltic ir pilnīgs goavnoo-es pats jau sen no Latvijas ,no Rīgas starptautiskās ):):)DDD lidostas neceļoju..uzskatu ,ka tas ir pazemojoši..Lidoju vai nu no Palangas vai kkuņas--tur viss cilvēcīgi..
Bet šai sievietei iesaku iesniegt prasību tiesā pret Airbaltic..un ne jau Latvijas tiesās,bet gan starptautiskajās ,kur notiek lidsabiedrību uzraudzība..latvijas tiesa jebkura atttaisnos Air baltic..

2019-10-11 16:27

Kantainais: >>ak dievs--tu esi vienkārši kretīns!!!no kretīnu dzimtas..!!!

2019-10-11 17:00

xsd: Tas velns nav tik melns, kā viņu mālē. Ja izkrīt savienotais reiss Rīga - Liepāja, Airbaltic pat nogādā ar taksi līdz Liepājai. Šī vecā stagnātene jau skolas laikā iedomājās, ka ir sabiedrības elite, jo tēvs bija aktieris, par katru sīkumu gaudās skolotājiem.

2019-10-11 18:05

SeskisU: Šeit vienīgā problēma, ka AirB neizsauca brīvprātīgos kompensācijas tīkotājus. Būtu nopelnījuši. Pats esmu šo izmantojis, lidojot no Frankfurtes: kartē plus 250€, apmaksāta viesnica ar vakariņām un brokastīm, vinīgi atpakaļ Rīgā nākamajā dienā. Nav ko smilkstēt!

2019-10-11 18:06

hejooo: Es domāju te nav jāanalizē, kuram patīk/nepatīk konkrētā persona, runa ir par lidostu praksi, kas, manuprāt, nav normāli, jo visi par savām biļetēm samaksā, visi plāno, un laiks ir nauda. Daudziem lidojot viss ir saplānots pa minūtēm, tādēļ vismaz būtu jāmeklē brīvprātīgais, nevis vienkārši jāpasaka - viss, tu nelido. Jā, mājās jau tiek, bet es saprotu dusmas par zaudēto laiku, stresu, izmainītiem plāniem. Un tie gadījumi ir tik bieži, ka 2 no 10 000 neiztur nekādu kritiku...

2019-10-11 18:10

bumerangs: varēja piedāvāt vietu vismaz bagāžas korpusā

2019-10-11 18:17

nezinu: Tallink par piemēru man zvana, ja ir ļoti pilns kuģis un jautā vai būšu braucējs ar pārējiem savā kajītē. Vai tad airbaltiks ir tik nabags un nevar algot pāris operatores apzvanīšanai?

2019-10-11 18:26

Ceļotāja: Gadījumi 2 no 10000 neiztur kritiku-pēdējā laikā ik pa brīdim kādam lidmašīnā pietrūkusi vieta!

2019-10-11 18:30

..............: Jaunajiem gurķiem,komentētājiem pie pakaļas...viņi varētu lidināties kaut nedēļu pa pasauli,bet...ir vecāki cilvēki,kuri nav ! brīdināti par šādu aviokompānijas praksi un arī orientēšanās lidostās,svešvaloda - nav tā labākā...
Es arī būtu šokā un...izd.āztu pa pilnu programmu to aviokompāniju !
Ne visi komentētāji piedzīvojuši "1.maija gājienus un Ļeņina slavināšanu"....rindā stāvēšanu pēc gaļas gabala,lai pabarotu bērnus....
Šie cietsirdīgie komentāri - SMIRD !!!
Un..skatās,ka pašiem karma 'pie durvīm nepieklauvē'....

2019-10-11 19:50

icy: ...nopietni...cik nožēlojamiem ir jābūt masu medijiem, lai ko tādu publicētu, kā gadsimta sensāciju.. nabaga lauku tante, kura palikusi viena pati lidostā..un nabaga žurnālists-/te, kurš/-a pie sava honorāra tiek ar tik banālu stāsteli..ja nav par ko rakstīt, tad varbūt nevajag mocīties..

2019-10-11 20:28

Kantainais: >>icy-novēlu ,lai tevi airbaltic izmet no reisa..tieši uz kādiem plānotiem svētkiem..))DDD

2019-10-11 20:43

icy: Kantainais, esmu neskaitāmas reizes dažādās avio kompānijās piedzīvojusi līdzīgas situācijas, tāpēc arī viss šis šķiet kā muša ziloņa lielumā..tā ir globalizācijas ikdiena, nevis mega sensācija..

2019-10-11 20:44

Otto vnk Otto: Sakarā ar kārtējo Airbaltic ""nelietību ""pret izmesto pasažieri ar iepriekš pirkto biļeti un ,kura tika atstāta Gruzijā,man jautājums---cik pavisam pasažieru ar biļetēm tikuši atstāti lidostās sakarā ar it kā vietu trūkumu!???
Atbilde --tādas informācijas nav vai tamlīdzīga izlocīšanās neder!!!!
-----------------------------------------------------------------------------
Šis jautājums nosūtīts šai tā saucamajai lidkompānijai.
-------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------
Uzbrukumi Lēvaldei un tās noniecināšana liecina par latvisko kalpu garu un padevību.
Ar šo airbaltiku šis nebūt nav pirmais gadījums--tur tādi gadījumi bieži notiek.
taču ar pārliecību var apgalvot ,ka no lidmašīnām tiek izmesti tikai latvieši un arī tikai zemas kārtas..ar valsts ierēdņiem vai citiem deputātiem tas nenotiek ..tāpat netiek izmesti no lidmašīnas ārzemnieki ..angļi ,jeņķi ,spāņi ,fraņči ,beļģi u.t.t. kā jau latvieši ---varoņi pret savējiem ,no citiem baidās.

2019-10-11 20:51

Kantainais: >>icy--tu saki ,ka tu esi tikusi piedzīvojusi līdzīgas situācijas??Tikusi izmesta no lidmašīnas??:):)
Un tu to tā mierīgi noriji ,vai ne ???
Tu neticēsi ,bet ir pietiekami daudz lidkompāniju ,kuri darbojas sājā ziņā godīgi--tie nepārdot to kā viņiem nav--lieku vietu.

2019-10-11 21:32

Nu, kāds ta brīnums?!: Dzīvojam tak čekistu veidotā un pārvaldītā valstī! (Rietumu demokrātiju, pateicoties viņiem, mums neredzēt.....)

2019-10-11 22:06

varbūt...: ...tiešām nevajag ķert kreņķi! Tak piedāvāja variantu lidošanai! Vajag izbaudīt dzīvi!

2019-10-11 22:33

lbbb: Gada notikums-pat Kurzemes vārdā pirmajā lapā.Smieklīgi ,kundze uzvedas ,kā pirmā lědija iekš LV....

2019-10-11 23:01

pensionare: valstij pieder 51% akciju,tatad noteikumu izstradasana piedalas ari valsts,ja ir atlauti saistosie noteikumi, tad airbalt daris ka gribes.uzskatu ,ka tas ir cilvektiesibu parkapums,kurs ir sodams.nedrikst but,ka cilveks datorsistemas skaitlosanas rezultata palik bezvertigs ka manta un sutit kur airbalt velas!

2019-10-12 00:01

rmp: Sabiedrība sen jau ir informēta par šādu AirBaltic praksi, bet, nē, pērk biļetes, lido, cerot, ka "ar mani jau gan nekad..." Baigais pārsteigums, ne?! Iekod tūdā! Pieklājīgi gan būtu priekšroku lidojumiem dot invalīdiem, cilvēkiem ar bērniem, pensionāriem, sievietēm un kādu jaunu vīrieti atstāt aiz borta, bet nu mēs dzīvojam vienlīdzīgā sabiedrībā, tiešām vairs nav padomju laiki ar privilēģijām konkrētām sabiedrības grupām.

2019-10-12 02:27

Turkišš airlains: Tā diemžēl rīkojas visas aviokompānijas.Pārdod apmēram 5 līdz 10 biļetes vairāk.Visi blēdās.

2019-10-12 09:57

Māra: Tiem, kas izsmej cietušo pasažieri, novēlu, kaut jums pašiem nebūtu jānokļūst šādā situācijā.

2019-10-12 11:42

Spogulis: Tie , kas ņirgājas par jebkuru cietušo , publiski stāsta par sevi, kāds es esmu neriktīgs . Viņiem ir tādas tieksmes. Tādi dīvaiņi ir jebkurā sabiedrībā .Skaļuma dēļ liekas , ka viņu ir vairāk nekā īstenībā ir.

2019-10-12 11:51

skats no augšas: Airbaltic k.a.k.a.
Lai pastāsta cik bieži lidmašīnas vietā no Liepājas uz Rīgu ir jābrauc ar autobusu!

2019-10-12 18:28

Edgars: Šādu praksi piekopj pilnīgi visas aviokompānijas, airBaltic te pilnīgi ņi pri čom.

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz