Pieliek punktu kārtējam ostmalas infrastruktūras projektam
Ekspluatācijā nodoti abpus Tirdzniecības kanālam izbūvētie zvejniekiem nepieciešamās infrastruktūras objekti. Lai gan šie nav vienīgie darbi, kas pēdējo gadu laikā paveikti ostmalā, vajadzību vēl ir daudz, pauž Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes pārstāve Līga Ratniece- Kadeģe.
"Kurzemes Vārds"
Lauku atbalsta dienesta (LAD) finansētā projekta ”Zvejniekiem nepieciešamās infrastruktūras pilnveidošana Liepājas ostā – 2. kārta” laikā Vecās ostmalas pusē rekonstruētas četras piestātnes – tajās izvietoti jauni poleri, pie kuriem sien kuģu tauvas, fenderi (aizsargs, ko piestiprina pie piestātnes sāniem vai kuģa borta, lai mazinātu triecienu, kuģim pieejot pie piestātnes), uzstādīti celtņi lomu izcelšanai no kuģiem u.c.
Savukārt Jaunliepājas pusē atjaunotas divas piestātnes, kā arī Atslēdznieku ielas posms, kur uzklāts asfalts 800 metru garumā. Līdz ar to ostas teritorijā vairs nav koplietošanas autoceļu ar zemes segumu, atzīmē SEZ pārstāve.
L. Ratniece-Kadeģe norāda, ka Liepājas SEZ pārvalde turpināšot strādāt pie tā, lai piesaistītu finansējumu un sakārtotu arī pārējās ostmalas piestātnes un tām blakus esošās teritorijas, kas stiepjas līdz pat uzņēmumam “Kursa”.
Zvejnieku infrastruktūras pilnveidošanas projekta otrajā kārtā darbus veica SIA ”Tilts”.
Darbi bija jāpabeidz jau krietni agrāk, taču būvnieks pērn pavasarī pēc ziemas tehnoloģiskā pārtraukuma tos neatsāka, par iemeslu minot ģeopolitisko situāciju un būvniecības izmaksu sadārdzinājumu. Taču vasarā tika panākta vienošanās.
Projekta kopējās izmaksas ir vairāk nekā 2,7 miljoni eiro.
Projekts ”Zvejniekiem nepieciešamās infrastruktūras pilnveidošana Liepājas ostā – 2. kārta” ir turpinājums jau iepriekš īstenotajiem darbiem. 2017. gadā rekonstruēja Veco ostmalu posmā no Uliha līdz Celtnieku ielai, 3. kārtas laikā labiekārtoja teritoriju Uliha ielas galā, demontējot padomju laikā celtu noliktavu un izbūvējot stāvlaukumu un zivju izkraušanas vietu kravas automašīnām.