Trešdiena, 24. aprīlis Nameda, Visvaldis, Ritvaldis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Pacientu nogādā pie Latvijas Kardioloģijas centra speciālistiem

Pacientu nogādā pie Latvijas Kardioloģijas centra speciālistiem
11.03.2013 10:29

Pacientam, kuru naktī no piektdienas uz sestdienu ar helikopteru pārveda uz Rīgu, bijusi steidzami nepieciešama kardiologu palīdzība, šodien vēsta laikraksts “Kurzemes Vārds”. Gados samērā jaunajam vīrietim bija sākusies aortas atslāņošanās.

Tā kā galvaspilsētas mediķu brigāde Liepājā ierasties nav varējusi, nolemts aicināt talkā Gaisa spēkus, jo pa zemes ceļu šim pacientam transportēšana varēja būt bīstama.

Gaisa spēku helikopters “Mi 17” pie Liepājas Reģionālās slimnīcas nolaidās ap pusnakti, saceļot pamatīgu troksni un putekļu vētru. Turklāt lidaparāta piloti nodemonstrēja augstu profesionalitāti, tumsā nosēdinot helikopteru samērā nelielā zemes pleķītī, kur koki atradās tikai dažu metru attālumā no propellera spārnu vēziena. Pēc tam Liepājas mediķi kopā ar Rīgas kolēģiem sagatavoja transportēšanai pacientu un nogādāja viņu lidaparātā. Tad helikopters devās uz Stradiņa klīniku, lai slimnieku nodotu Latvijas Kardioloģijas centra speciālistu rokās.

Kamēr mediķi gatavoja lidojumam pacientu, “Kurzemes Vārdam” Gaisa spēku piloti pastāstīja, ka helikopters bāzējas Lielvārdē, no kurienes tas, pa ceļam Rīgā uzņemot mediķu brigādi, arī ieradās. Lidojums no Rīgas līdz Liepājai aizņem aptuveni 45 minūtes, bet ne vairāk par stundu, atkarībā no laika apstākļiem. Lidojums norit 1000 pēdu augstumā, kas ir apmēram 300 metru.

Piloti arī norādīja, ka pie Liepājas Reģionālās slimnīcas laukumam, kur nosēžas lidaparāts, derētu nelieli uzlabojumi. Proti, vēl kādu 10 metru rādiusā vajadzētu izcirst nelielos kokus, kas traucē nolaišanos. Jo, gadījumā, ja lidotu mazāk pieredzējusi apkalpe, tā, iespējams, nevarētu nolaisties pie slimnīcas un dotos uz speciālo helikopteru nolaišanās laukumu pie Ūdenslīdēju centra, kas zināmā mērā sarežģītu operatīvo dienestu darbu.

Runājot par Gaisa spēku iesaistīšanos šādā cilvēku glābšanas operācijā, piloti norādīja, ka pastāv mīts par helikoptera ekspluatācijas dārdzību. Attīstīto rietumvalstu pieredze liecina, ka viens medikopters spēj aizstāt no septiņām līdz 11 NMPD automašīnām. Un tad var parēķināt, cik dārgi izmaksā katrs no šiem transporta veidiem. Turklāt helikopteri spēj reaģēt nesalīdzināmi operatīvāk. Valstīs, kur ir medikopteri, darbojoties tā saucamais “zelta stundas” likums. Tas ir, medikopteri teritorijā izvietoti tā, lai lidaparāts spētu līdz vajadzīgajai vietai aizkļūt pusstundas laikā un pusstundas laikā atgrieztos. Bagātākām valstīm šis laika termiņš ir vēl mazāks.

Viktora Ulberta foto

Lidaparāts “MI 17” nolaidies pie Liepājas Reģionālās slimnīcas.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz