Svētdiena, 7. jūnijs Gaida, Arnis, Arno
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Papildināts ar tekstu – Tilts drošs lietošanai

Papildināts ar tekstu – Tilts drošs lietošanai
Foto: Egons Zīverts
04.11.2018 10:32

liepajniekiem.lv

Tramvaja tilts ir drošs projektētajai slodzei – tā sestdien secināja SIA ”Inženierbūve” inženieris Egils Pariss pēc veiktās tilta slogošanas. Lai gan nelieli būvdarbi vēl tiltam ir jāveic, bet visas nesošās konstrukcijas ir pilnībā pabeigtas.

Apmēram pēc divām nedēļām uzņēmums sagatavos dokumentu – slēdzienu par tilta pārbaudi ar slodzi. Tā būs tehniska atskaite par tilta gatavību ekspluatācijai, un tas nozīmēs, ka tiltu varēsim lietot bez bažām. Iepriekš jau ziņots, ka ģenerālbūvnieks SIA ”Rīgas tilti” rekonstruēto Tramvaja tiltu gatavojas nodot ekspluatācijā līdz valsts svētkiem – 18. novembrim.

Tilta slogošana aizņēma apmēram trīs stundas. Šajā laikā tilts bija slēgts autotransportam, un ik pa brīdim drošības noteikumu dēļ uz tā nedrīkstēja arī atrasties ne gājēji, ne riteņbraucēji, ne tramvajs. ”Tā kā tilts ir samērā sarežģīts – tam ir gan vecās konstrukcijas, gan vecās konstrukcijas, kas pastiprinātas, gan jaunas, tad projekta autors bija paredzējis, ka tilts ir jāslogo, lai pārbaudītu, kā darbojas projektētās konstrukcijas,” stāstīja E. Pariss. Slogojot mērīja laidumu konstrukciju izlieces un materiāla – tērauda – deformāciju. Lai to izmērītu, uz tilta laidumiem pārmaiņus nostājās sešas SIA ”CTB” kravas mašīnas, kuru kravas kastes bija pilnas ar smilti. Sešu piekrautu auto svars kopā – apmēram 180 tonnas, tie ir apmēram 110 procenti no tilta laidumam aprēķinātās maksimālās slodzes. ”Reāli tāda situācija praktiski nav iespējama,” apgalvoja E. Pariss. Izlieces mērīja malējā laidumā Vecliepājas pusē un vidējā laidumā. Abi malējie laidumi ir vienādi, tāpēc pietiekot, ka pārbauda tikai vienu. Smagie auto nostājās tikai tilta vienā pusē. ”Slogo vienu pusi, jo tad tiltam ir grūtāk. Tas ir tāpat kā, ja laivā saliks smagumu vienā pusē, tad laiva apgāzīsies,” skaidroja inženieris.

Savukārt pēc šāda veida slogošanas sākās dinamiskā pārbaude – inženieri mērīja konstrukciju tilta svārstības, smagajam auto šķērsojot tiltu dažādos ātrumos gan pa gludu ceļu, gan imitējot nelīdzenu brauktuvi – uz ceļa nolika dēli, un mašīnai vajadzēja braukt tam pāri. ”Tad ir pilnīgi citas svārstības. Visi tilti svārstās, un tā tam ir jābūt. Viss kārtībā – ne ielieces, ne deformācijas nepārsniedz projektā aprēķināto. Tilts ir kļuvis stiprāks. Rādītāji bija par 10 – 15 procentiem mazāki nekā bijām rēķinājuši” – ”Inženierbūve” ir piedalījusies tilta rekonstrukcijas projekta izstrādē kā apakšuzņēmums. Projektētājs bija ”Rem Pro”.

Lai sagatavotos sestdien notikušajai slogošanai, inženieri pie tilta bija strādājuši jau visu iepriekšējo dienu. Zem slogojamiem tilta laidumiem viņi pielīmēja sešpadsmit tenzometrus – slogojuma radītu deformāciju mērinstrumentus. Svārstības tika mērītas ar lāzerstaru palīdzību. Tilta malā bija novietots lāzerstaru devējs, bet laiduma vidū piestiprināts lāzerstaru uztvērējs. Svārstības tika ierakstītas un nolasītas datorā. Šie mērījumi parādīja, vai tilta svārstības ir komforta robežās. Viss kārtībā – atkārtoja E. Pariss.

Tilta pārbaude ar slogošanu – tas ir kas īpašs. Iepriekš tilts slogots apmēram pirms deviņiem gadiem. Bet turpmāk tiltam, tāpat kā tas ir visiem tiltiem Latvijā, ik pēc pieciem gadiem būs jāveic vispārīgā inspekcija, uzraugot, vai tilts joprojām ir kārtībā un pietiekami drošs.

Foto galerija

33 komentāri

2018-11-03 15:28

binga: Bruģītis uz trotuāra ir uzlikts galīgi nekvalitatīvi. Kustās un grab. Interesanti vai tādu arī nodos un pametīs. Čuguna margām pie stabiem pārāk lielas starpas = bērniem bīstamas.

2018-11-03 17:42

Kristians: Ja..tam piekritu,brugitis viss kustas..ta tac naw kvalitate..nelidzeni salikts ari..vai tad ta atstas...?!

2018-11-03 17:53

kas tas: par ābramu bija nolikts kurš ķēra un nelaida tālāk cilvēkus.Varēja jau kādu sakarīgu cilvēku nolikt tanī postenī.Pajautāju kad varēs iet nesaprata tad kaut ko nesaprotamā valodā teica kad piezvanīs.

2018-11-03 18:17

Opelis: Ja butu sabrucis ?

2018-11-03 18:35

to opelis: Uzbūvētu jaunu par lielāku naudu.

2018-11-03 22:00

neglīti: Vareja tilta kolonnas vismaz nokrāsot ar kaut kādu silikāta krāsu, lai būtu svaigāks izskats, savādāk augšā viss ir "jauns" un lejā viss ir skumji.

2018-11-04 00:41

Andiss: Tie caurumi starp stabu un tilta margām tā paliks? Tas tak drauds maziem bērniem!!!!!

2018-11-04 05:10

haltūra: Labi,ka cilvēki ievēojuši tās platās šķirbas tilta margās!Var notikt liela nelaime, jo pa tām šķirbām mierīgi bērni var izspraukties.Cerams,ka izlabos .

2018-11-04 07:23

haltūrai: Pieskati lūdzu savus bērnus, tad nelaime nenotiktu. Nepieskatīts bērns ar''i pilnīgi aiztaisītām margām pārlīdīs pāri.

2018-11-04 07:26

Ķeta: binga , paskaidro lūdzu. Kas ir čuguns?

2018-11-04 09:37

:(: Vareja margas nelikt

2018-11-04 10:52

bibis: kads domē tiks pie 10% paldiesa par objektu... :(

2018-11-04 11:45

fifs: lai jums jauka diena. stulbie nīdētāji

2018-11-04 12:00

suslis: tas tilts nebūt nav sarežģīts ,bet paša tilta drošību acīmredzami samazina nupat veiktais ""remonts"":)
Tilta drošību pārbauda ar vairākkārtīgu pārslodzi un pavisam vienkārši..slogojot to ar smagumu uz tilta--tie četri auto neko nenozīmē..jāslogo viss tilts vienlaicīgi un ne pa daļām..būtībā ,ja tagad saka ,ka viss ir OK..,ir tikai laika jautājums ,kad tas sabruks.

2018-11-04 12:04

piekasīgais: Nu ja, iepriekšējās margas bija uzliktas godam.Es vienkārši nesaprotu, kālab ir tās lielās šķirbas, ja ko taisa tad vajag visu akurāti un skaisti paveikt!Iespaids , ka kāds ,,pārtaisītājs'' kļūdījies aprēķinos un aptrūcies materiāls, jo nu nav tur kaut kas līdz galam izdarīts, bet negrib kļūdas atzīt !

2018-11-04 12:22

svars: Diez viņi ar to stulbo lati aprēķināja nosēšanos? Kas tas par 20.gadsimta tehnoloģijam?

2018-11-04 17:38

Anetelegzdina: Debilie iesaceji.nejedz pilnigi neko.ka degunus rubinat

2018-11-04 17:48

kkk: Man patīk ka dzēš manus komentārus tas liecina par mūsu demokrētijuu..Paldies.

2018-11-04 17:50

KKK: NEZINĀJU KA tU ESI TIK PRIMITĪVS

2018-11-04 17:53

Alberts: Tilta slodzi visā garumā un atbildīgos par slodzi laivās zem katra laiduma, lai nesanāk kā ar Mahimu!
Sena tradīcija nododot tiltus ekspluatācijā...derētu jau pēc vecajiem noteikumiem!
Jā un margu licēju bērniem trīs stundu izklaides, lai pārliecinātos par margu drošību.

2018-11-04 18:10

Ansis to Suslis: Susli, es tā saprotu Tu esi inženieris ar atbilstošu izglītību, ja?
Tu savu bazaru vari pamatot? Kādi normatīvi nosaka, ka slogošana jāveic visam tiltam vienlaicīgi? Cik ir "vairākkārtīga pārslodze"? 200%, 300% varbū 500%??!!
P.S. Nerunā labāk, ja neko nesaproti, jo cilvēkiem, kas no tā kaut ko saprot, nāk smiekli par tādiem kā Tu. Gudrinieks,, Es mācies labāk, pirms komentēt kaut ko..

2018-11-04 18:20

Василий .: Очень красивый мост, вчера проезжал на Bugatti со стороны Военного Городка и скажу честно, что строители молодцы ,вот нам бы в Тосмаре хороший асфальт наложили тогда-бы я купил жене ещё Lamborgini Diablo .Спасибо мэру города !

2018-11-04 18:48

Jaunliepāja: Nu re ! Ir noskaidrots kas ir čuguns,kā pareizi pārbauda tiltus, Anetelegzdina un kkk turpina pilnveidot valodu. Visi apmierināti. Dzīve turpinās, ja kas!

2018-11-04 21:03

sualis >>ansim: tu nemuldi ,birokrāt ,par pašizdomātiem normatīviem..šodien naudas dēļ atkāpsies un uzspļaus jebkuriem normatīviem.Tiltus jāceļ lai tie tur'ētos gadu simtus...un tagad ir tā --tiltam pēc visām ""pārbaudēm"" garantija --2 gadi.:??):) Un baslstus nevienam par prātā neienāca KĀ vajag tos pārbaudīt..patiesībā remonts un ""pārbaude ""veikta pa roku galam..un savus normatīv8us vari ,pats zini kur...:):)DD

2018-11-05 04:43

Asd: Viņi vismaz izsiju ir uzbēruši pa virsu tam bruģim? Ja nav tad nav jabrinas kapec kustas viss..

2018-11-05 11:01

ezic: Man gan priex par to tiltu !

2018-11-05 13:38

neliepājnieks: binga , čuguns ir krievu vārds, pareizi literāli un tehniski latviski ir ĶETA.

2018-11-05 13:59

neliepājnieks: suslis, vai tu sestdien klātienē biji? Vai esi diplomēts būvinženieris tiltu celtniecībā un remontā? Protams, ka neesi, nu tad paklusē "gudriniek"!!!

2018-11-05 14:43

Ansis to Suslis: Atļaušos vēlreiz pārjautāt - pamato savus komentārus - kā tu zini, ka balsti netika pārbaudīti? Norādi kaut vai likuma nosaukumu, kur būtu rodamas tehniskās prasības tiltu slogošanā. Norādi. Kas Tev grūti? Un spriežot pēc tavas pareizrakstības, man viss ir skaidrs. Kārtējais tukšo salmu kūlējs…

Dārgie cilvēki - nerunājiet lūdzu muļķības par jomām, kurās Jums nav nekādas sajēgas, bet ja arī runājiet, tad konkŗēti pamatojiet! Valstī iet čābīgi dēļ tieši tādiem tukšajiem muldētājiem, atvainojos,,

2018-11-05 15:04

neliepājnieks: Ansis to Suslis, pilnīgi piekrītu tavam viedoklim.

2018-11-05 20:53

neredzu problēmu: par kaut kādām spraugām,bērni jebkur var izlekt uz braucamās daļas,ieiet jūrā no mola,nolekt no jumtiem....utt.,ja nav paskaidrots kas ir adekvāta rīcība.....uz margām var arī uzrāpties.....bērnilīdīs visur aiz ziņkāres,ko ceļat nepamatotu brēku???

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz