Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Svētdiena, 17. novembris

Vārdadiena: Hugo, Uga, Uģis

Papildināts – Konferencē iepazīstina ar jaunākajiem elektromobiļiem  (14)

Atslēgvārdi elektromobilitāte | elektromobilis | loc | pašvaldības policija

Šodien, 10.februārī, līdz pussešiem pēcpusdienā Liepājas Olimpiskajā centrā norisinās ES finansētā elektromobilitātes projekta “Green eMotion“ rīkotā konference "Ceļā uz efektīvu elektromobilitātes sistēmu Eiropā", novēroja portāls.

Vienīgajā Baltijas reģiona konferencē tiek apspriesti lielākā ES finansētā elektromobilitātes projekta “Green eMotion” četru gadu laikā iegūtie projektarezultāti.

Projekta mērķis paredz nodrošināt vienotu elekromobilitātes platformu visā Eiropā, atbalstot plašu elektrisko transportlīdzekļu izmantošanu, kas atbilst ES mērķim līdz 2050.gadam par 60 % samazināt transporta radīto CO2izmešu emisiju, portālam skaidroja 2C Korporatīvās komunikācijas konsultante Līga Brakovska.

Interesentam klātienē ir iespējams iepazīties izstādē prezentētajiem elektromobiļiem, piemēram, “BMW i3”, “BMW i8”, “Mitsubishi Outlander”, “Nissan Leaf”, “Nissan e-NV200”, “Volvo V60 Plug-in Hybrid” un “Opel Ampera”.

Kā portālam pastāstīja Liepājas pilsētas Pašvaldības policijas priekšnieks Normunds Dīķis, konferences laikā interesentiem klātienē iespējams iepazīties arī ar vienu no elektromobiļiem, kas patlaban tiek gatavoti, lai tos ikdienas pienākumu pildīšanai kā operatīvos transportlīdzekļus izmantotu Pašvaldības policija.

Papildus konferencei notiekošajā izstādē var iepazīties arī ar Latvijas rallija elektromobiļa ražotāja “Drive eOTesla Roadster 360” elektrisko sacensību automobili, kā arī jaunākajām nozares tehnoloģijām un uzzināt par elektromobiļu specifikācijām, priekšrocībām un piemērotību Latvijas apstākļiem.

Konferences aicināto viesu vidū ir Liepājas mērs Uldis Sesks, Latvijas Ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola, Lietuvas Transporta un komunikāciju ministrijas pārstāvji, kā arī vairāku citu Latvijas un Eiropas pašvaldību, valsts un ES institūciju pārstāvji.

Konferences laikā tiek apspriestas dažādas tēmas - valsts atbalsts elektromobiļu un to uzlādes infrastruktūras ieviešanai; priekšnosacījumi ērtākai piekļuvei uzlādes punktiem; elektromobiļu uzlādes infrastruktūras izveide u.c., par ko pieredzē dalās ārvalstu speciālisti. Tāpat pēcpusdoenā notiks paneļdiskusija par Somijas, Dānijas, Norvēģijas, Igaunijas un Latvijas pieredzi ceļā uz elektromobilitāti.

Lai palielinātu elektromobīļu lietotāju skaitu, nepieciešama uzlādes infrastruktūras ērta pieejamība reģionā. Elektromobīļu masveida ieviešana stimulētu papildus biznesa iespējas reģionā un tiktu papildus motivēta privātā iniciatīva.

“Aptuveni 250 elektrotransportlīdzekļu, kuru iegādei Latvijā izmantoja KPFI programmas līdzfinansējumu, izmantošana būs ierobežota līdz brīdim, kad būs saskatāmi ievērojami ieguldījumi uzlādes staciju infrastruktūras izveidei. Pagājušā gada vasarā realizētās KPFI programmas rezultātā ir izveidotas deviņas ETL uzlādes stacijas, no kurām divas ir DC-uzlādes stacijas, kas diemžēl nav piemērotas visiem ETL. KPFI programmas viens no mērķiem bija veicināt ETL infrastruktūras izveidi, bet jāatzīst, ka tā bija diezgan vāji sagatavota. ETL uzlādes staciju iepirkumi ierasti tiek organizēti par apjomu 100 uzlādes stacijas (Igaunijā rīkotais iepirkums bija par 200 uzlādes stacijām), bet Latvijā organizētā KPFI programma nodrošināja līdzfinansējuma piešķiršanu atsevišķiem infrsatruktūras objektiem ar diezganspecifiskiem parametriem”, informē Ašlijs Abrahams (Ashley Abraham) Elektromobilitātes konsultants uzņēmumā Digital City Limited.

Bez uzlādes staciju tīkla izveides (Charge Point Management System) uzlādes stacijas un to statuss ETL braucējiem būs neatpazīstams, kā arī kopējā industrijas attīstība ar to ir cieši saistīta. Norvēģijā, kas ir vadošais elektromobilitātes industrijas līderis, ir izveidotas ap 6000 uzlādes stacijas, tiek piemērotas nodokļu atlaides un tiek piedāvāti citi ieguvumi, bet nekas no tā pašreiz nav pieejams Latvijā. Ekonomisks pamatojums ETL izmantošanai Latvijā nav iespējams bez publiski pieejamas uzlādes stacijas infrastruktūras.

  • Komentāri (14)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!