Piektdiena, 10. aprīlis Anita, Anitra, Zīle

Papildināts – Plāno ieviest elektroniskus norēķinus un optimizēt maršrutus

Papildināts – Plāno ieviest elektroniskus norēķinus un optimizēt maršrutus
Foto: Egons Zīverts
17.01.2019 12:50

liepajniekiem.lv

Šodien, 17.janvārī, notikušajā Liepājas pilsētas domes Attīstības komitejas sēdē deputāti iepazinās ar pašvaldības aģentūras ”Liepājas sabiedriskais transports” darba plānu 2019.gadam.

Aģentūras ”Liepājas sabiedriskais transports” direktors Uldis Zupa pastāstīja, ka aģentūras prioritātes 2019.gadā ir ieviest elektronisko norēķinu sistēmu sabiedriskajā transportā, turpināt maršrutu optimizāciju, kā arī veikt pasažieru skaitīšanu maršrutos. 

U.Zupa atzīst, ka mērķis ieviest elektronisko norēķinu sistēmu sabiedriskajā transportā ir atkarīgs no finansējuma, no tā, kad pašvaldība to atradīs: ”Ideālajā variantā būtu šā gada laikā tikt līdz konkursa izsludināšanai un tādējādi noskaidrot, kas nodrošinās elektronisko norēķinu sistēmu sabiedriskajā transportā.”

”Savukārt iekārtu uzstādīšana un ierīkošana varētu prasīt vēl aptuveni gadu, jo tas ir laikietilpīgs process,” viņš piebilst.

Taujāts, kā plānots veikt maršrutu optimizāciju, aģentūras ”Liepājas sabiedriskais transports” direktors skaidro, ka tiek veikta pasažieru skaitīšana sabiedriskajā transportā un ”ravēti ārā reisi, kuri nav rentabli – nav pieprasīti”.

Viņš atgādina, ka 2018.gadā šādi jau tika koriģēts reiss uz Grobiņu: ”Protams, arī diviem cilvēkiem ir jānokļūst galamērķī, taču nevaram atļauties divu pasažieru dēļ reisā sūtīt autobusu. Tas nes zaudējumus.”

Un piebilst, ka klāt reisus varētu likt maršrutos, kur tiktu radītas jaunas ražotnes, uz kurām būtu nepieciešams nokļūt ievērojamam skaitam darbinieki: ”Tāpat izskatīsim pamatotus iedzīvotāju ierosinājumus.”

Runājot par pasažieru skaitīšanu, U.Zupa stāsta, ka četros lielajos maršrutu autobusos jau ir elektroniskās pasažieru skaitīšanas iekārtas: ”Savukārt tramvajos pasažieri tiek skaitīti manuāli. Ieviešot elektronisko norēķinu sistēmu sabiedriskajā transportā, būs iespēja precīzi uzzināt, kāds ir pasažieru skaits, kā arī to, cik no pasažieriem iegādājas biļetes.”

13 komentāri

2019-01-17 13:15

Inga Beļeviča: Lūdzu, vai optimizējot ieviesīsiet Turaidas - Invalīdu ielas invalīdiem, ratiniekiem un vienkārši iedzīvotājiem un cietuma tūristiem autobusu arī brīvdienās? Vismaz ik pa 2 stundām reizi!

2019-01-17 13:41

Invalīds: Lūdzu braukšanas karti invalīdiem ! Tāpēc man ir piešķirta inv. grupa , ka ir problēmas ar iešanu un +vēl svārstīties pie vadītāja loga, novērst viņa uzmanību no ceļa ,skatoties inv. kartē ir vai nav....

2019-01-17 13:59

nekrietnelis: Es sabiedrisko transportu izmantoju ļoti reti un reizēm domāju ko tie cilvēki kasās nemaz jau nav tik drūmi tajos pilsētas autobusos.Bet tagad sagadījās tā, ka sanāca vienu mēnesi braukt ar autobusiem, nu ziniet visdrūmākais iespaids !!! Tiešām !!! šoferi jau kā vizītkarte, drūmi,negarastāvoklī, neko nepajautāsi, brīdis kad iegādājies talonus rada iespaidu, ka nepārprotami uzbāzies !!! Vienkārši riebīgs iespaids palika! Cik būs iespējam centīšos nebraukt un neradīt sevī sajūtu,ka esmu kaut kam traucēklis,kad braucu ar autobus un traucēju vadītāju! Fui! Nepatīkami ! Vienu dienu īsi pirms trijiem dienā, pie slimnīcas trīs cilvēki grasījās izkāpt un viens uz otru gaidot LAIKĀ nenospieda pogu,bet momentā savu kļūdu izlaboja un lampiņa iedegās pie tās vietas pieturā,kur parasti iekāpj, kādus trīs metrus tālāk. Redzot ,ka šoferis neapstājas, cilvēki lūdza pieturēt, bet šoferim pēkšņi atraisījās mēle un uzkliedza- vajag laikā nospiest,nevis brīnīties, un aizveda visus līdz nākošajai pieturai Ceriņu ielā. Visi bija cienījama vecuma cilvēki un viena sieviete ļoti cienījamos gados, ar ļoti apgrūtinātu pārvietošanos! Šoferis kalsns ,pusmūža ar sirmiem matiem ! Dikti neforšs !

2019-01-17 15:10

Ziniet: Tā jūsu optimizēšana ir otrādi saucama. Pasažieru skaitīšana arî tukšs numurs. Arī “optimizācijas” dēļ to skaits ir krietni krities, jo pasažieru lūgumi tiek ignorēti. Tātad- kāds ir mērķis??

2019-01-17 15:44

Berči: Ierasta lieta, vajag optimizēt, modernizēt, sapirkt elektroniskus rīkus, programmas un beigās pacelt brauciena cenas, jo kādam taču šādas izdarības, modernizācijas ir jāapmaksā. Iesaku atstāt kā bija, parastie taloni, nekāda e-apmaksa, tā būs lētāk, ticiet man.

2019-01-17 15:49

Pff: Es ar tiem autobusiem savu mūžu vairs nebraukšu.. Tie šoferi brauc taka muļķi.. Pērkot biļeti skatas virsu taa itka viņie divīti butu parāda..

2019-01-17 16:00

braucu regulāri: Sakārtojiet loģistiku labāk! Grafiki garām - brauc gandrīz pa to pašu maršrutu vienlaicīgi. Un cerams tramvajos arī skaitīs - tukšā vizinās! Labāk pielieciet autobusus.

2019-01-17 16:19

Loģika: Pasažieru plūsmas elektroniskā uzskaitīšana jau arī nosacīta. Tajos reisos, kad autobusi stāvgrūdām pilni, cilvēki, kas tuvāk durvīm, lai izlaistu citus pasažierus, kāpj iekšā un ārā neskaitāmas reizes. Protams, ka tajos reisos uzrādīsies milzu noslodze.

2019-01-17 21:35

Klizma: Šoferi ļoti negodīgi izturas pret bērniem-maziem skolnieciņiem,bērns šoferim iedod 1Eiro,biļeti iedod,bet 20centus atdot aizmirst,bērns iedod naudu divām biļetēm,bet biļeti iedod vienu!
Tie ir konkreti gadījumi 6.maršruta autobusā!
Tādi ir autobusu šoferi!
Tie ir gadījumi 6.maršruta

2019-01-17 22:25

Wtf14: Optimizējiet 1.un 4.autobusu, kas ir labi maršruti, bet iet nožēlojami reti un brīvdienās vispār neiet!!!

2019-01-17 22:36

allah: nepieskaitāmos ari pieskaitīs?

2019-01-20 22:15

44,: Pēc pēdējām optimizācijām jau tā tie trambuļi un busi pa tukšo vālē, kur nu vēl optimizēs :)))

2019-01-21 09:16

Rū: Es kā izbijis students varu teikt- šie bija traki gadi. No Ezerkrasta uz Laumas rajonu tikt murgs! Īpaši rītos, kad kaut kādas uzbāzīgas vecenes dzen ārā no vietām lai tikai savas resnās apaļas pakaļas varētu apsēdināt. Pajautā palaist garām, kā piecelies, uzreiz savu pakaļu iebāž cita sēdvietā. Un maršrutus uz Grobiņu, manuprāt, no rītiem vajadzētu ar mazāku laika atstarpi. Bija ļoti forši, kad viņi gāja ik pēc 15-20 minūtēm.

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz