Piektdiena, 29. marts Agija, Aldonis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Papildināts – Vadītāji pielāgojas izmaiņām satiksmes organizācijā, veiktas korekcijas kustībai Parka ielā

Papildināts – Vadītāji pielāgojas izmaiņām satiksmes organizācijā, veiktas korekcijas kustībai Parka ielā
Foto: liepajniekiem.lv
16.10.2017 17:07

liepajniekiem.lv

Uzsākot realizēt Lielās ielas un Tramvaja tilta rekonstrukcijas projektu, kopš nakts uz aizvadīto sestdienu, 14.oktobri, mūsu pilsētā ir ieviesti vērienīgi satiksmes ierobežojumi, ar kuriem vadītājiem jārēķinās.

Satiksmes organizatori teic: Lai rastu visoptimālāko risinājumu un sagādātu iedzīvotājiem pēc iespējas mazāk neērtību būvdarbu laikā, satiksme uz Tramvaja tilta un Lielās ielas pavisam nav slēgta, taču jārēķinās ar būtiskiem ierobežojumiem un sabiedriskā transporta kustības izmaiņām.”

Realitāte ir tāda, ka kopš sestdienas satiksmei uz Tramvaja tilta ir atvērta tikai viena josla – virzienā no Jaunliepājas uz centru. Savukārt virzienā no centra uz Jaunliepāju var braukt tikai pa Jauno tiltu, kur saglabāta divvirzienu transporta kustība.  

Vislielākās jukas satiksmē pēc jaunās kārtības bija sestdien, kad autovadītāji vēl nebija pieraduši pie jaunumiem. Sastrēgumi veidojās abās pusēs Tirdzniecības kanālam.

Kā portāls novēroja šorīt, 16.oktobrī, autovadītāji jau pamazām sāk pielāgoties pie jaunās kārtības satiksmes organizācijā un tik lieli sastrēgumi vairs neveidojas.

Tāpat portāls novēroja, ka vislielākie ”korķi” veidojas Parka ielā, abpus krustojumam ar Tirgus ielu.

Plusi un mīnusi

Autovadītāji ir neizpratnē, kādēļ Parka iela virzienā uz Jauno tiltu bija jāslēdz pilnībā, ja Parka ielā ir divas joslas. Autobraucējs Linards neslēpj sašutumu: ”Zaļo vilni no Jaunās ostmalas uz Jauno tiltu varēja uztaisīt, arī pilnībā neslēdzot Parka ielu. Parka ielā taču ir divas joslas! Kāda velna dēļ visi transportlīdzekļi, tostarp smagās mašīnas, jādzen caur vairākiem luksoforiem uz Brīvības ielu, tieši remontdarbu virzienā?”

Un turpina: ”Parka iela, Jaunais tilts un Ganību iela taču ir taisnākais maršruts tranzītam. Arī man, kurš ik dienu braucu no mājām Ezerkrastā uz darbu Cukura ielā un atpakaļ.

Piespiedu kārtā tieku dzīts uz Brīvības ielu, turklāt luksoforu signāli joprojām nav saregulēti ne šķērsojot Zemnieku ielu, ne izbraucot uz Brīvības ielas. Tas rada vislielākos sastrēgumus.”

Kā noskaidroja portāls, tieši šāds satiksmes organizācijas modelis, slēdzot satiksmi no Parka ielas uz Jauno tiltu, pēc dažādu variantu izskatīšanas izvēlēts tādēļ, lai Jaunās ostmalas, Ezermalas ielas un Parka ielas krustojumā pirms Jaunā tilta varētu pilnībā izslēgt luksoforus, padarot šo krustojumu par neregulējamu.

Tāpat portāls noskaidroja, ka pēc sestdienas, kad Parka ielā pie veikala ”Depo” veidojās ievērojami sastrēgumi, veiktas korekcijas satiksmes organizācijā.

Iebraukšana Parka ielā no Brīvības ielas ir liegta, parka iela izmantojama braukšanai tikai vienā virzienā – uz Grobiņas pusi. Savukārt iebraukšana uz veikaliem ”Depo” un ”Promo” atļauta no Zemnieku ielas puses.

Tajā pašā laikā autovadītāji priecājas, ka beidzot, saistībā ar Tramvaja tilta rekonstrukciju un izmaiņām satiksmes organizācijā izveidota trešā josla Ganību un Ādu ielas krustojumā. ”Tas bija jāizdara, jau šī krustojuma rekonstrukciju pirms vairākiem gadiem veicot,” tā šoferītis Ints:

”Zaļā zona atļāva šajā krustojumā izbūvēt trīs joslas, lai divas būtu braukšanai taisni pa Ganību ielu, bet trešā – lai izdarītu labo pagriezienu uz Ādu ielu. Jo ļoti daudzi neapdomīgi braucēji iestājas malējā joslā, neļaujot nogriezties. Līdz ar ko veidojās sastrēgumi…”

Portāls jau informēja, ka Tramvaja tilta un Lielās ielas rekonstrukcija ir noslēdzošais posms iepriekšējā plānošanas periodā iesāktajai tramvaja sliežu ceļu rekonstrukcijai, lai varētu nodrošināt piemērotu infrastruktūru zemās grīdas tramvaju vagoniem.  .

Minētais projekts paredz gan Lielās ielas un tramvaja līnijas sakārtošanu, gan Tramvaja tilta paplašināšanu. Plānotās projekta kopējās izmaksas, kas paredz arī vairāku zemās grīdas tramvaju vagonu iegādi, ir 15 294 117,65 miljoni eiro, no kuriem Eiropas fondu finansējums paredzēts 12 195 529,41 miljonu eiro apmērā.

Tāpat jau ziņots, ka remontdarbus plānots uzsākt oktobra vidū.

Sabiedriskais transports arī pielāgojas

Portāls saistībā ar satiksmes ierobežojumiem saņēma lasītājas vēstuli, kurā Dace

Raksta: ”Par cik ikdienā pārvietojos ar sabiedrisko transportu, sekojot līdzi Facebook.com Liepājas pilsētas lapai, uzzināju par gaidāmajām izmaiņām. 

Jāsaka, ka ievietotā karte ar maršruta izmaiņām bija ne īpaši labi saprotama. 

Sestdienas rītā, dodoties uz pilsētas centru, mani sagaidīja nepatīkams pārsteigums – mikroautobuss brauca ne pa ierasto maršrutu.

Pārbraucot pāri Jaunajam tiltam, tas turpināja ceļu taisnā virzienā, nenogriežoties uz t/c “Ostmala” pusi un mikroautobusa sistēmā un displejā, kur tiek paziņots par nākamajām pieturām, nebija veiktas nekādas izmaiņas, līdz ar to atlika vien minēt, kura būs nākamā pietura.” 

”Rodas sajūta, ka tilta rekonstrukcija ir sākusies pēkšņi un neviens neko nav zinājis, tāpēc LAP nav paspējis izmainīt maršrutu paziņojumus, kā arī atiešanas laikus. Manuprāt, par rekonstrukciju bija zināms jau labu laiku iepriekš,” neapmierinātību pauž lasītāja: ”Arī, ja notiek kādi pasākumi un ir slēgts K.Zāles laukums, paziņojumi par to, ka pietura tur nebūs, vai nu nav vispār, vai arī mikroautobusa ekrānā tiek parādīti tik ātri, ka cilvēks nepaspēj izlasīt.”

Kā portālam skaidro pašvaldības aģentūras ”Liepājas sabiedriskais transports” direktors Uldis Zupa, viņš neizslēdz, ka pirmajās stundās pēc satiksmes ierobežojumu stāšanās spēkā sabiedriskajā transportā varēja būt traucējumi.

Viņš lūdz:

”Lai šādus gadījumus pilnībā novērstu, ”Liepājas sabiedriskais transports” ļoti vēlētos, lai pasažieri informāciju par nepilnībām sniegtu tieši ”Liepājas sabiedriskajam transportam. Pēc iespējas precīzāk informējot par dienu, laiku un maršrutu, kurā nepilnība fiksēta.”

Runājot par to, ka, kā norādīja lasītāja, displejā informācija mainās pārāk ātri, U.Zupa teic: ”Ātri ir ļoti subjektīvs jēdziens. Ir iestatīti konkrēti laiki un līdz šim par šo jomu sūdzības nebija saņemtas.”

Un atzīst, ka arī šo lasītājas sūdzības daļu komentēt detalizēti ir grūti: ”Nevar izslēgt, ka kādā transportlīdzeklī bijusi tehniska kļūme, kādas diemžēl notiek. Arī par šādiem gadījumiem aicinām ziņot pa taisno mums, lai konstatētu, vai kļūme konkrētā transportlīdzeklī, vai sistēmā. Un lai šādas kļūmes novērstu.”

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz