Pārbaudes darbs mājās. Devītklasnieki diagnosticējošo darbu latviešu valodā pilda attālināti
Vakar devītklasnieki visā Latvijā rakstīja diagnosticējošo darbu latviešu valodā. Tas ir viens no diviem pārbaudes darbiem, kas šogad notiek iepriekš plānoto pamatskolas beigšanas eksāmenu vietā. Bija skolas, kur pārbaudījumu rīkoja tiešsaistē, bet bija tādas, kas ļāva izpildīt uzdevumus darba lapās un sagaidīja tās atpakaļ no audzēkņiem.
Agnese Kuplēna
"Kurzemes Vārds"
Katra skola pati izvēlējās, kā tās audzēkņi kārtos plānotos pārbaudes darbus. “Skolēni no rīta skolā savas pārbaudes lapas paņēma, gāja uz mājām pildīt un pēcpusdienā nesa darbus atpakaļ uz skolu,” par vienu no izplatītākajām formām pastāsta Liepājas Izglītības pārvaldes eksperte kompetenču un izglītības jautājumos Inta Budriķe.
Liepājas J. Čakstes 10. vidusskolas devītklasniekus sastapām pēcpusdienā pa vienam ierodamies ar aizpildītajām darba lapām.
“Kas pirmais uzraksta, pirmais arī atnes. Atļāvām darbiņus atnest divu stundu laikā jebkurā brīdī,” pastāsta skolas direktores vietniece Selga Veita. Pirmie šoreiz ieradās vairāki puiši.
“Es nevienam palīdzību neprasīju. Aiztaisīju istabā durvis un pilnīgā klusumā pāris stundu laikā visu uzrakstīju. Ceru, ka dabūšu vairāk par 50 procentiem,” nopietni savu pārbaudes darbu uztvēris 10. vidusskolas devītklasnieks Kristaps Gulbis. Pārāk grūti neesot bijis.
Viņa draugs Dāvids Kristians Harambura arī ļoti cer, ka pārbaudes darbā iegūs augstu vērtējumu. “Es ceru uz 60 procentiem. Domāju, ka, skolā pildot, man tik labi neveiktos. Mājās tomēr ir labāk,” Dāvids ir pārliecināts.
Viņš atzīstas, ka pats grūtākais latviešu valodā esot iegaumēt pareizu pieturzīmju lietošanu. Šīs zināšanas viņam vēl esot jāpieslīpē. Pavisam devītklasniekiem bija jātiek galā ar 16 dažādiem uzdevumiem.
Otrs diagnosticējošais darbs ap 800 Liepājas devītklasnieku sagaida jau rīt, kad līdzīgā veidā skolēni pildīs pārbaudes darbu matemātikā.
“Gribas uzsvērt, ka šie gala pārbaudījumi nemaina skolēna mācību vērtējumu. Tie ir paredzēti, lai bērni saprastu un novērtētu, kādas ir viņu zināšanas, tāpēc lūgums vecākiem nepalīdzēt darba izpildē, lai būtu adekvāts vērtējums,” aicina I. Budriķe.