Ceturtdiena, 9. maijs Klāvs, Einārs, Ervīns
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

EK sāk izmeklēšanu pret “TikTok” un “YouTube” saistībā ar bērnu aizsardzību

Eiropas Komisija (EK) ceturtdien paziņojusi par izmeklēšanu pret sociālo mediju uzņēmumiem “YouTube” un “TikTok”, lai noskaidrotu, kādus pasākumus šīs platformas veic nepilngadīgo lietotāju drošības garantēšanai.

EK sāk izmeklēšanu pret “TikTok” un “YouTube” saistībā ar bērnu aizsardzību
Foto: Reuters
09.11.2023 15:01

LETA

Atslēgvārdi

EK paziņoja, ka tā ir nosūtījusi oficiālus informācijas pieprasījumus “YouTube” un “TikTok”, kas ir pirmais solis procedūrās, kuras sāktas saskaņā ar jauno Digitālo pakalpojumu aktu (DSA).

EK paziņoja, ka tā vēlas uzzināt, kādus pasākumus platformas ir veikušas, lai ievērotu DSA, jo īpaši attiecībā uz riskiem, kas apdraud bērnu garīgo un fizisko veselību.

Eiropas Savienība ar Digitālo pakalpojumu aktu (DSA) un Digitālo tirgu aktu (DTA) ir izveidojusi spēcīgu arsenālu, lai vērstos pret lielo tehnoloģiju uzņēmumu ietekmi.

DSA pamatā attiecas ļoti lielām platformām, tai skaitā “Meta” un “TikTok”, kurām augustā Eiropā bija vairāk nekā 45 miljoni lietotāju.

DSA aizliedz nelegālu tiešsaistes saturu, draudot ar naudas sodu, kas var sasniegt pat sešus procentus no uzņēmuma globālā apgrozījuma.

“TikTok”, kas pieder Ķīnas uzņēmumam “ByteDance”, ir īpaši populārs jauniešu vidū, savukārt “YouTube” ietilpst “Alphabet” digitālajā impērijā. Abiem uzņēmumiem ir jāatbild EK līdz 30.novembrim.

ES iekšējā tirgus komisārs Tjerī Bretons augustā paziņoja, ka “bērnu aizsardzība būs DSA izpildes prioritāte”. DSA arī aizliedzis mērķētu reklāmu attiecībā uz nepilngadīgajiem vecumā līdz 17 gadiem.

ES jau ir sākusi pārbaudes pret “TikTok” un sociālo mediju kompāniju “Meta” saistībā ar dezinformāciju pēc 7.oktobrī notikušā palestīniešu kaujinieku grupējuma “Hamās” uzbrukuma Izraēlā.

DSA arī pieprasa no tehnoloģiju gigantiem aktīvāku cīņu pret nelegālo preču izplatību. EK pirmdien paziņoja, ka tā ir sākusi izmeklēšanu par Ķīnas kompāniju “AliExpress”, lai noskaidrotu, kādus pasākumus tā veic, lai aizsargātu patērētājus tiešsaistē no nelegālām precēm, tai skaitā viltotām zālēm.

DSA stājās spēkā augustā attiecībā uz 19 platformām ar vairāk nekā 45 miljoniem aktīvu lietotāju mēnesī. To vidū ir “Google”, ‘Facebook”, “Instagram”, “TikTok”, “YouTube”, “Amazon” un “Apple AppStore”.

Mazākiem digitālajiem uzņēmumiem DSA būs jāievēro no nākamā gada februāra, kad ES dalībvalstis būs izveidojušas valsts uzraudzības iestādes.

“TikTok” un “YouTube” ir arī starp 22 pakalpojumu sniedzējiem, kuriem būs jāievēro stingrāki ierobežojumi attiecībā uz uzņēmējdarbības veikšanu saskaņā ar Digitālo tirgu aktu.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz