Sestdiena, 30. maijs Lolita, Vitolds, Letīcija

Pasažieru vilcieniem būtu jākursē katru dienu

Pasažieru vilcieniem būtu jākursē katru dienu
Foto: Egons Zīverts
02.05.2018 07:15

"Kurzemes Vārds"

“Visas stacijas Liepājas virzienā ir skaistas!” – Tores stacijā, izkāpjot no darbam izmantojamā vilciena vagona, pauž VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš. Viņš kopā ar citiem uzņēmuma pārstāvjiem pagājušās nedēļas nogalē devās ikgadējā pavasara infrastruktūras apskates braucienā, šoreiz, lai klātienē novērtētu dzelzceļa līnijas Rīga–Liepāja stāvokli.

Maršrutā no Rīgas uz Liepāju LDz vadība un tehniskie speciālisti apskatījuši padsmit staciju. Liepājas pusē pārbaudīta Ilmājas, pēc tam Tores stacija.

“Infrastruktūra ir ļoti labā stāvoklī,” ceļa posmā no Tores līdz Liepājai “Kurzemes Vārdam” pauž E. Bērziņš.

Tas esot svarīgi, jo kravu apjoms pa dzelzceļu Liepājas virzienā palielinās. “Uz Liepāju sāk iet smagākas kravas un garāki vilciena sastāvi, jo pirms diviem gadiem atjaunots Skrundas dzelzceļa tilts. Ja līdz tam gāja pussastāvs, kādi 20 – 30 vagoni, tad tagad tie ir 57 vagoni. Taču vienlaikus ātrāk nolietojas sliežu ceļš, līdz ar to arī uzturēšanas izdevumi ir lielāki. Tāpēc ar Liepājas ostas pārstāvjiem spriedām par to, ka ir jāatrod balanss. Nav obligāti, ka vienmēr izdevīgākais ir smagākais un garākais vilciena sastāvs. Šeit ir jāatrod kopējā ekonomika, jo, ja jāiegulda papildu investīcijas, caur citu tarifu tas vienalga gulstas uz klienta izmaksām. Līdz ar to šim balansam un sadarbībai ir jābūt nemitīgai, lai atrastu pareizo risinājumu. Man ir prieks, ka Liepājas pārstāvji izdomājuši mūs sagaidīt ne tikai stacijā, bet arī izbraukt un apskatīt Liepājas ostas dzelzceļa posmu, jo sadarbība ir daudz efektīvāka, ja pats uz vietas visu apskaties. Tad arī ir daudz vienkāršāk pieņemt kaut kādus lēmumus.”

Bet vai liepājniekiem ir cerība, ka pasažieru vilciens starp Liepāju un galvaspilsētu kādreiz kursēs biežāk? LDz prezidents mudina šo jautājumu uzdot AS “Pasažieru vilciens” valdes loceklim Aldim Daugavvanagam, kurš arī piedalās infrastruktūras apskates braucienā.

Tuvākajā laikā gan vilciena satiksmē šajā maršrutā nekādas izmaiņas nav iecerētas. Pasažieru pārvadājumu pasūtītājs ir VSIA “Autotransporta direkcija”, savukārt “Pasažieru vilciens” ir operators. “Ja “Autotransporta direkcija” lemtu par izmaiņām, tad mēs tās arī pildītu,” saka A. Daugavvanags.

Plašāk lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 2. maija numurā.

#kvards-20180502-03#

Foto galerija

24 komentāri

2018-05-02 07:39

maveriks: ja vilciens uz liepāju varētu nogādāt divās ar pusi stundās tad cilvēki vairāk izvēlētos vilcienu

2018-05-02 08:31

aksel: es noteikti labpratak izveletos vilcienu.

2018-05-02 08:33

Brraaa!: Šķēle sakartojis sev autobusu biznesu, bet liepājniekiem jācieš - jākratās sasmakušos autobusos! Uz Daugavpil un Rēzekni vilciens iet 4 reizes dienā turp un atpakaļ!

2018-05-02 08:51

Jaunliepāja: Ko izsaka frāze : pasūtītājs ir autotransporta direkcija [vilcienu satiksmei] ? Katrs lobē savas intereses. Nav īstas konkurences starp autobusu un vilcienu! Kas ir zaudētājs? Skaidrs ka braucējs! Pareizi , Brraaa , raksta ,ka Šķēle legāli un nelegāli ir novācis konkurentus!

2018-05-02 09:51

Pareizi: Vilciena nebūs jo ir lidosta, būs vilciens nebūs lidostas. Vot uz Jelgavu tie autobusi kursē gan reti, jābrauc caur Rīgu - tas ir ilgi un dārgi. Saldū pārsēsties arī ir problēma ar laikiem un reisiem.

2018-05-02 10:35

Brutāli atņem: Vilciens ir daudz ērtāks parocīgāks sabiedriskā transporta līdzeklis. Ja vilciens kursēs katru dienu, pasažieri būs! Diemžēl tad Šķēle pazaudēs lielu pīrāga gabalu, tāpēc cilvēki var pukstēt, cik tīk, viņiem katru dienu neatvēlēs vilcienu maršrutā Rīga-Liepāja_Rīga. Kaut gan tas ir cilvēku un vides interesēs!

2018-05-02 10:47

z: Es jau sen to saku.

2018-05-02 11:41

ticam: Vilcienam buut!

2018-05-02 12:42

rore5: Kamēr autobusu parks piederēs Šķēlem - par vilcieniem uz Rīgu varat aizmirst ...

2018-05-02 13:13

Dzika: Protams, ka vilcienam jakurse vismaz vienreiz diena, bet kamer oligarhi regules Liepajas autoparku, tas nenotiks!!! SESKAM ARI TAS NAV IZDEVIGI::::

2018-05-02 13:18

hmm to rore5: +1. Zaglens Skele ir tik daduz launuma nodarijis Latvijas tautai.
Vilciens ir nesalidzinami ertaks par autobusu. Vieta kajam un celiem ir daudz vairak ka vajag, nevis ka tajos autobusos kur izkapj jau ar osteohondrozi, beigto muguru. Plus var piecelties, izkusteties, pastaigat, ka ari ir tualete normala nesmirdosa. Nestav nekados cela remontos un ari cena daudz labaka ka autobusaa. Ja perk turp un atpakal uzreiz, tad atpakalcelam atlaide 5%, Sanak 7.20+6.84= 14.04 EUR pret 8.55+8.55= 17.10 EUR autobusaa. Diemzel nebrauc katru dienu un tapec jamokas kad sanak cita diena ka piektdien vakara uz Liepaju un svetdienas vakars uz Rigu.

2018-05-02 14:36

Pievieno komentāru: "Infrastruktūra ir ļoti labā stāvoklī,"
--------------------
кто бы сомневался ??? ;-)
построена она Infrastruktūra ыв
ваша - при совдепии! оккупантами

2018-05-02 15:22

Rinalds: Viss labakas posms ??
Lai priekšniek iztaiga ar kajam to posmu,bus cits viedolis tad.Es tur esmu vieni bridi stradajis zinu kas notiek

2018-05-02 16:01

upsss: Esmu tikai par vilcienu, ērtāks transports nemaz nav iedomājams.

2018-05-02 17:18

šķelespiga: ko ņaudat dzimtcilvēki , mans sulainis uldis sen jau nokārtojis manu autobusu un ziemas sāls biznesu , kas man nes labu peļņu !!

2018-05-02 19:46

paklau okupants: Dzelzceļš Latvijā bija arī pirms sovdepijas, kurš bija celts par LV līdzekļiem!!! Putlerists nolādētais!!!

2018-05-02 20:10

z: Pasarg Dievs, no padomju kultūras.

2018-05-03 10:25

ŽBB: Jābrīnās cik daudz idiotu ir Liepājā!

2018-05-03 11:32

fas: Edvīnam ir laba alga ...ap. 16 000 un lieks ka viss ir kartibā

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Distances līgums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz