Svētdiena, 29. marts Agija, Aldonis

Pašvaldības darbinieki Mobilitātes nedēļā brauc ar elektrovelosipēdu

Pašvaldības darbinieki Mobilitātes nedēļā brauc ar elektrovelosipēdu
25.09.2012 17:30

Eiropas Mobilitātes nedēļas ietvaros “Blue Shock Bike” rīkotajā projektā “Latvijas elektrovelosipēdu mobilitātes maratons” piedalījās arī Liepājas pašvaldības darbinieki, piecas dienas darba vajadzībām izmantojot elektrovelosipēdu. Kopvērtējumā starp divpadsmit citām pašvaldībām, ministrijām un uzņēmumiem Liepājas pilsētas Dome ieguva 1. vietu.

Kā informē domes sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Ķēde, tad projekta “Latvijas elektrovelosipēdu mobilitātes maratons” ietvaros darbinieki tika aicināti ikdienas darba vajadzībām izmantot elektrovelosipēdu, ar to veicot īsos braucienus pilsētas ietvaros. Projekta laikā – no 17. līdz 21 septembrim – pilsētas domes darbinieki ar elektrovelosipēdu nobrauca 118 kilometrus, ietaupot 16,5 kilogramus ogļskābās gāzes izmešus un 22, 89 latus, salīdzinot ar to, cik būtu iztērēts, braucot ar automašīnu.

“Visvērtīgākais  ir iespēja katram pašam tiešsaistē pārliecināties par reālo ietaupījumu ik stundu, ik kilometru, ik dienu un ik nedēļu, ko ietaupa šī zaļā transporta lietotājs salīdzinot ar auto,” uzsver akcijas iniciators Neils Kalniņš no uzņēmuma “Blue Shock Bike”. “Katrs mūsu elektrodivritenis ir aprīkots ar īpašu GPS uztvērēju, kas garantē precīzu uzskaiti par nobrauktajiem kilometriem. Savukārt “Jāņa sētas” izstrādātā datorprogramma tiešsaistē pārrēķina naudā un CO2 izmešu kilogramos ietaupīto – salīdzinot ar katra lietotāja līdzšinējo transportu – automašīnu.”

Akcijā piedalījās Valmieras, Cēsu, Liepājas, Ventspils, Talsu, Kuldīgas, Saldus pašvaldības, Labklājības ministrija un Vides aizsardzības un Reģionālās attīstības ministrija, nodibinājums “Rīga 2014”, SIA “Tvnet” un SIA “Jāņa sēta”. Kopā piecās dienās ietaupīti 148,22 lati, atmosfērā neizmesti 107 kilogrami CO2 izmešu un nobraukti 764 kilometri.

Ietaupījums aprēķināts attiecībā pret iekšdedzes auto. Zem simbola CO2 ir aprēķināts, cik kaitīgo gāzu izmešu tiešā darbības veidā tika ietaupīti,  attiecīgo distanci veicot ar elektrovelosipēdu nevis ar iekšdedzes auto. Kaitīgo gāžu sastāvs nav tikai CO2, bet arī citas dzīvībai bīstamās gāzes, ko izdala iekšdedzes transporta līdzekļi savā darbības laikā.

4 komentāri

2012-09-25 19:01

drillis: Man prieks par šādu akciju, bet ir arī monētas otrā puse. Pirmkārt, kur pēc tam tiek izlietota šī ietaupītā nauda? Vai ar šo ietaupīto naudu pilsētas galvam būs vairāk līdzekļu kaut kur doties ar iekšdedzes dzinēja automašīnu? Otrkārt, elektrovelosipēds tiek darbināts ar uzlādētu akumulatoru, un kaut kur tā elektrība ir jāņem, tātad, var sanākt, ka elektrība netieši tiek saražota ar akmeņoglēm, mazutu vai dabasgāzi. Ieteikums - ietaupīto naudu ieguldīt veloceliņu uzturēšanai.

2012-09-25 19:39

hohoh: Daudzi darbinieki brauc ar vienu velosipēdu?!? Ir nu gan joki!

Skat. virsrakstā

2012-09-26 09:10

to hohoh: briesmīgi smieklīgi

2012-09-26 10:19

tik: dabas resursi un izmeši gaisā vislabāk tiek mazināti minoties ar velosipēdu, arī fiziskā slodze organismam, tādus elektrovelosipēdus vajadzētu pielāgot invalīdiem un cilvēkiem ar kustību traucējumiem

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli