Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Pirmdiena, 18. novembris

Vārdadiena: Aleksandrs, Brīve, Doloresa

Pat blusa lielāka par burtiem. "Latvijas pasta" izsniegtie noteikumi – nesalasāmi sīkā drukā  (8)

Atslēgvārdi latvijas pasts | sūdzība | seniori | konts

Liepājnieka Ernesta Leimana gadu nasta pārsniedz deviņus desmitus. Pēc PNB bankas kraha seniors noformēja kontu pastā. Taču E. Leimans bija ļoti nepatīkami pārsteigts, kad Liepājā, Ganību ielā, Latvijas pasta nodaļas darbiniece viņam izsniedza maksājumu konta noteikumus nodrukātus nesalasāmi sīkiem burtiem uz vienas lapas, un vēlēja parakstīties, ka ir tos saņēmis.

Šo lapu, kuru saņēmis ir, bet izlasīt nevar, E. Leimans atnesa uz redakciju. Žurnāla lappuses lielumā (A4 formāts), uz trijām slejām kvadrātcentimetrā saspiestas četras rindas un septiņi vārdi – pat jaunam cilvēkam ar labu redzi, tādu tekstu izlasīt ir lielas grūtības – pat lupa īsti nepalīdz, pārliecinājās „Kurzemes Vārds”.

„Latvijas pasta” pārstāve Gundega Vārpa, saņēmusi liepājnieku sūdzība, atsūta „Kurzemes Vārdam”, ka pasts sagatavos speciāli E. Leimanam individuālu noteikumu eksemplāru ar lielāka izmēra burtiem un nogādās tos viņam.

G. Vārpa uzņēmuma vārdā atvainojas par klientam sagādātajām neērtībām, taču izsaka izbrīnu: „Šāda sūdzība tiek saņemta pirmoreiz. Pasta norēķinu sistēmas maksājumu konta noteikumu redakcija izveidojusies vēsturiski, jo noteikumi tipogrāfiski drukāti maksājumu konta atvēršanas iesnieguma veidlapas otrā pusē. Lai satilpinātu visu nepieciešamo informāciju, noteikumi drukāti mazākā formātā, bet šobrīd tiek izsniegti klientam kā atsevišķs izdrukāts pielikums.”

Tomēr viņa atzīst, ka patlaban maketē jaunas veidlapas ar jaunu dizainu, tajās būs paredzēts lielāks burtu izmērs.

Bet pasta darbinieki katram klientam vienmēr esot izskaidrojuši grūti salasāmo vai nesaprotamo: „”Latvijas Pastam” ir daudz klientu senioru, tāpēc īpaši laipna un izpalīdzīga attieksme ir mūsu darbinieku ikdienas norma.”

Tomēr G. Vārpa neatbildēja uz „Kurzemes Vārda” jautājumu – vai „Latvijas pasts” uzskata, ka šādi izsniegti noteikumi apliecina par cieņu pret klientu?

Liepājas Neredzīgo biedrības rehabilitētājai Laurai Gredzenai laiku pa laikam nākas palīdzēt cilvēkiem situācijās, kad svarīgi dažādu organizāciju dokumenti ēkiem ir ar nesalasāmiem, pārāk sīkiem burtiem – viņa stāsta.

Piemēram, tādā veidā informācija tiekot saņemta arī no „Latvijas Mobilā telefona”, no „Latvijas gāzes” un citām.

„Gandrīz jebkuri maksājumi, kas tiek sūtīti iedzīvotājiem, sagādā grūtības saskatīt gan burtus, gan tekstu veciem cilvēkiem, kuriem ir pasliktinājusies redze,” atzīst rehabilitētāja.

Viņa stāsta, ka nereti cenšas kopā ar informācijas saņēmēju gan izlasīt, gan arī saprast atsūtīto informāciju. „Kāpēc šie dokumenti nevarētu būt lielākā drukā? Esam par to diskutējuši,” viņa teic.

Neredzīgo biedrība līdz šim pievērsusies universālā dizaina popularizēšanai vidē, un piemēram, panākusi, ka pilsētas autobusu numuri labāk saredzami, un tas palīdz ikvienam. Varbūt nākotnē būs jāorganizē arī kāda kampaņa par salasāmiem dokumentiem, rehabilitētāja pieļauj.

  • Komentāri (8)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!