Trešdiena, 1. aprīlis Dagne, Dagnis

Pēc sarunas ar ministru cer uz attieksmes maiņu

Pēc sarunas ar ministru cer uz attieksmes maiņu
Foto: Egons Zīverts
19.09.2018 07:15

"Kurzemes Vārds"

Piektdien, 21. septembrī, Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrības “LAKRS” Liepājas Autobusu parka šūniņas vadītājs Agris Laugalis tiksies ar satiksmes ministru Uldi Auguli. “Pēc sarunu iznākuma redzēsim, ko mēs darīsim turpmāk,” saka A. Laugalis.

Iepriekš arodbiedrības pārstāvis “Kurzemes Vārdam” teica, ka šoferi, kuri 16. augustā piketā pauda savas prasības Liepājas Autobusu parka (LAP) vadībai, gaidīs aptuveni līdz septembra vidum un tad domās, kā rīkoties. Jau bijusi tikšanās ar Ministru prezidentu Māri Kučinski, tagad tiksies ar satiksmes ministru. “Pārrunāsim visas sasāpējušās problēmas. To, ko piketā prasījām, sākot ar algu pārskatīšanu, ar stundu apmaksu, ko neuzskaita, un tā tālāk. Sarunas tēma jau arī mainās runājot. Pārstāvēšu visus pārvadātājus no šoferu puses,” stāsta A. Laugalis. Uz tikšanos ar U. Auguli būšot arī “LAKRS” un Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības pārstāvji.

Uz jautājumu, vai ir cerība problēmas caur ministriju risināt plašāk, nozares līmenī, A. Laugalis atbild: “Domāju, ka jā. Bija pārrunas ar Kučinska kungu, tur tā nesaprotami viss palika. Redzēs, kā būs tālāk. Nāk arī vēlēšanas, grūti tagad spriest, jo viss var dzīvē mainīties. Vecie sola, jaunie aizmirst.” Tagad “LAKRS” šūniņas vadītājs saka, ka lēmumi netikšot pieņemti agrāk par oktobra vidu. “Bet vienu es droši var apsolīt – mēs neapstāsimies, kamēr nebūs kādi panākumi. Daudzi autobusu parki kaut ko skatās, uzklausa, izņemot mūsējo. Varbūt pēc sarunām ar ministru mainīsies attieksme,” cer A. Laugalis. Pēc viņa teiktā, ar LAP vadību nekāda komunikācija nenotiekot.

“Es neteiktu, ka tas ir korekts apgalvojums,” saka LAP izpilddirektors Māris Ārbergs. “Komunikācija nav mainījusies – kāda tā bija pirms piketa, tāda ir tagad. Vienmēr var gribēt labāk, bet tiekamies un runājam ar cilvēkiem, risinām saimnieciskus un citus jautājumus.” Arī drīzumā esot gaidāma vadības tikšanās ar struktūrvienības darbiniekiem. Par A. Laugaļa vizīti pie satiksmes ministra M. Ārbergs nebija informēts. “Tad jau presē uzzināsim, kā tur būs gājis,” sprieda LAP izpilddirektors.

Daļa LAP autobusu vadītāju pieprasa darba apmaksas stundas likmi palielināt no pašreizējiem 2,56 eiro līdz 7 eiro, nodrošināt drošus apstākļus darbam un atpūtai, kā arī vēlas virkni citu prasību izpildi. Savukārt M. Ārbergs skaidroja “Kurzemes Vārdam”, ka šogad veikt izmaiņas atalgojuma apmērā vairs nav iespējams un, pirms sākt runāt par reāliem risinājumiem, ir jāredz, kā LAP pabeigs 2018. gadu finanšu rādītājos.

15 komentāri

2018-09-19 09:31

Saimnieksa: Nekādā gadījumā nepiekāpties

2018-09-19 09:40

z: Lai turās!

2018-09-19 12:17

suslis: ministrs??:):)DDD Da tam viss pie dirsas,līdz momentam ,kad šeit sabiedriskā satiksme vispār apstāsies un pats nenokļūs neeŗtā situācijā..

2018-09-19 13:48

Doma: Es domāju, ka visu pa vietām saliktu tas, ja šie šoferi vienkārši atteiktos par šādu naudu strādāt, sameklētu citu darbu. Ar darba iespējām Liepājā švaki, uzņēmuma vadība zina, ka šoferi ari par šādu pazemojošu algu strādās. Tad nu jāsaņemas katram, jāmeklē izeja, jāpārkvalificējas, jāuzsāk kāds savs bizness. Tad kad arī nebūs cilvēku, kas par šādu naudu strādā, tad nebūs nekādas sarunas vajadzīgas, uzņēmuma vadība pati maksās tik , cik prasīs.

2018-09-19 17:42

Jap: Tas viss skaisti! Bet Jūs varētu ari vienreiz sākt strādāt! Šoferu attieksme pret cilvēkiem arī ir zem katras kritikas! Nu protams ne jau visi, ir šoferīši arī laipni un kas pilda savu darbu uz goda!

2018-09-19 17:51

Jānis: Diezgan muļķīgs sauklis - cienīga alga - cienīgs darbs. Kas tad ir cienīga alga? 7eur? Ar ko salīdzinot? Salīdzinās ar Norvēģiju un atkal būs iemesls “necienīgi” strādāt. Salīdzināsi ar Etiopiju un būs ne tikai cienīgi jāstrādā, bet vēl jaunāko meitu pa 7eur jāatdod. Kā minimums vismaz saukli otrādi varētu gan uz plakāta gan savā galvā apgriest

2018-09-19 18:51

milda: šoferi dalās 2 kategorijās,normālie un nejēgas.Normālie prot piebraukt pie pieturvietām,izvēdina autobusus,neklačojas skaļi ar pasažieriem,ja karsts ieslēdz kodicionierus,nevis atver lūkas un vēl logus vaļa,ka pasažieriem mati plīvo,gala pieturās pārbauda sēdvietas un notīra ja ir ,kas sagružots ..bet nejēgas ir visi pārējie un vēl tie ,kas velk dūmu kāskursteņi blakus autobusam ,kuram durvis vaļā...tāpēc algām būtu jābūt konkurētspējīgam..esi nejēga ,alga maza,esi normāls alga+ bonusi

2018-09-19 19:48

Loğiski: Nav objektīva pamata autobusu vadītājiem sniegt augstākă līmeņa pakalpojumu autobusu parkam, jo autobusu parks nav spējīgs šoferiem par tik augsta līmeņa pakalpojumu samaksāt. Tādējādi, LAP saviem pasažieriem demonstrē cik augstu patiesībă viņus vērtē. Citiem vārdiem - autobusu parkam nav svarīgs pasažieris. Ja tă būtu, tad LAP padomătu kur ņemt līdzekļus, lai iegādātos no šoferiem paaugstinătu servisu. Pamatfunkcija - aizbraukt no galapunkta uz galapunktu tiek izpildīta, kas ir pilnīgi samērīgi un atbilstoși darba samaksai. Ká maksă, tā strādă.

2018-09-19 20:23

milda: katram šoferim būtu goda lieta izvēdināt autobusu un pašam nesmirdēt pēc cigarešu dūmiem,normāli atvērt un aizvērt durvis .nevis snauduļot,iespiest durvīs cilvēkus vai vispār nevērt durvis pasažieriem kuri vēlas izkāpt..pirms prasīt algas paaugstinājumu vajag celt līmeni un ne otradi..iesku vadībai izmantot aizliegtā paņēmiena metodi un pabraukt ar autobusiem piem .904 vai 22 23 kā arī pa lauku galu kaleti uc redzētais pārsteigtu un šoferi rakstītu paskaidrojumus par ētikas pārkāpumiem un ne tikai

2018-09-20 01:22

Voloģa: Vai tas algas pielikums pēkšņi izmainīs šo nekauņu attieksmi pret saviem pasažieriem, iemācīs ievērot satiksmes noteikumus, iemācīs braukt prasami??? Es, personīgi, ļoti šaubos!

2018-09-20 01:58

japs: Darba deveeji zin, ka Liepaajaa nav iisti kur likties un straadaasi, kaut vai leekaas tev pa galvu.

2018-09-20 08:38

Vologam-Saimnieksa: Ja tev būs laba alga un apstākļi un laba attieksme un priecīgs prāts un arī tad šie nekauņas būs sirsnīgi pat pret kašķa kulēm Voloģa dārgais

2018-09-21 19:14

milda: Alga ir janopelna ar Godigu darbu.Pieprasit var baltu lapu atluguma uzrakstisanai.

2018-09-22 13:14

Elza - JĀNIS: "Armbergs: "Komunikācija nav mainījusies – kāda tā bija pirms piketa, tāda ir tagad. Vienmēr var gribēt labāk, bet tiekamies un runājam ar cilvēkiem, risinām saimnieciskus un citus jautājumus." Proti nav komunikācijas.
Atbilde JĀNIM- Latvija nav ratificējusi no Sociālās Hartas vienu būtisku pantu - CIENĪGA DARBA SAMAKSA. Un ne Jums spriest ar ko salīdzinājumā, Somijā stundas tarifa likme ir 14-16 euro, par darbgatavīvu tāda pati summa, nemaksā tikai 1 stundu, kurš ir pārtraukums!

2018-09-23 21:38

milda: Veiksmi UN parcelties uz Somiju,Ja vien kaut vienu no tiem kliedzejiem tur gaidiitu. Te nevienam Nav Somijas algas,bet darbu daraam pec labaakaas sirdsapzinjas.Soferi Nav nekaadi varonji.

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli