Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Pēc tehnoloģiskā pārtraukuma atsākta Liepājas ostas auto pievadceļa izbūve

Pēc tehnoloģiskā pārtraukuma atsākta Liepājas ostas auto pievadceļa izbūve
Foto: LSEZ
04.05.2020 14:51

LETA

Pēc tehnoloģiskā pārtraukuma ir atsākusies Liepājas ostas auto pievadceļa izbūve, aģentūru LETA informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Būvdarbus saskaņā ar iepirkumu procedūru un noslēgto līgumu veic SIA “CTB”. Būvdarbu līguma summa ir 2 846 399 eiro. Būvdarbus pilnībā plānots pabeigt līdz šā gada vasarai.

Aptuveni 70% no plānotā darbu apjoma tika paveikti jau pagājušajā gadā, kad visā pievadceļā 2,7 kilometru (km) garumā izbūvēja nepieciešamās komunikācijas un ceļa pamatni, kā arī uzklāja asfalta pirmo, apakšējo kārtu.

Pašlaik turpinās labiekārtošana un tiek veikti nepieciešamie darbi, lai varētu uzklāt virsējo asfalta kārtu visa auto pievadceļa garumā. Tāpat turpinās prettrokšņu sienas izbūve. Aprīlī strādnieki Brīvostas ielā jau iebetonējuši minētās sienas pamatus, un drīz plānots likt metāla stabus, pie kuriem stiprinās aptuveni 3,5 metrus augsto un 500 metrus garo sienu, kuras uzdevums būs slāpēt no autoceļa, dzelzceļa un daļēji no ostas nākošos trokšņus. Pievadceļa būvdarbu gaitā izveidotas arī jaunas ietves un ielas apgaismojums.

Projektējot ostas pievadceļu, tika izvērtēta kravu automašīnu kustības intensitāte un ikdienā radītā slodze. Lai jaunais ceļš varētu izturēt lielo slodzi un kalpotu ilgi, tā pamatnē lika reciklētu autoceļu pamata materiālu, kam virsū klāja cementu un tad vairākās kārtās asfaltu. Apjomīgākais darbs ir vēl atlikušās asfalta virskārtas uzklāšana, uzsvēra Ratniece-Kadeģe.

Asfaltēšanas darbi šomēnes tika atsākti pie ostas caurlaides Atslēdznieku ielā, bet visu pievadceļu ar noslēdzošo segumu būvnieki noklās pakāpeniski. Kā pastāstīja SIA “CTB” būvdarbu vadītājs Matīss Horna, tas saistīts ar ostas darbības nepārtrauktību, jo ne uz mirkli nav iespējams apstādināt satiksmi. Darbi tiek plānoti, sadalot ceļu atsevišķos posmos.

Kā iepriekš norādīja Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks infrastruktūras jautājumos Arnis Mazalis, sakārtojot vienu no galvenajām ostas sauszemes artērijām, ieguvumi būšot vairāki, jo uz ostas termināļiem tagad ved divas satiksmes joslas, radot iespēju atsevišķi atdalīt transporta plūsmu uz graudu termināli un pasažieru termināli. Līdz ar to vairs neveidojas satiksmes sastrēgumi un autovadītājiem nav jāgaida garās rindās. Tāpat ērtāka un drošāka šeit būs pārvietošanās gājējiem.

Projekta “Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība” kopējās izmaksas, ieskaitot arī sliežu ceļu izbūvi, sasniedz 7 miljonus eiro, no kuriem 4,8 miljoni eiro ir Eiropas Savienības (ES) kohēzijas fonda līdzekļi, bet pārējo summu līdzfinansē Liepājas SEZ pārvalde.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz