Piektdiena, 26. aprīlis Rūsiņš, Sandris, Alīna
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Visvairāk pērn ar iedzīvotājiem tikās Ansiņš. Ne reizi – Matisone, Mertens, Sesks, Striks, Šveiduks, Valcis un Vitkovskis

Starp simtiem pašvaldības, tās dienestu un iestāžu amatpersonām iedzīvotāji savas bēdas un likstas visbiežāk vēlas uzticēt tiem, kurus paši ievēlējuši, – deputātiem. Viņu pienākums ir uzklausīt cilvēkus, sniegt atbildes, kā arī atvēlēt noteiktu laiku tiem, kas vēlas atnākt un izrunāties.

Visvairāk pērn ar iedzīvotājiem tikās Ansiņš. Ne reizi – Matisone, Mertens, Sesks, Striks, Šveiduks, Valcis un Vitkovskis
Lai arī joprojām sabiedrībā ir spēcīgs uzskats, ka, ievēlētas ar iedzīvotāju gādību, amatpersonas nonāk slavas augstumos un kļūst nepieejamas, deputāti iedzīvotājiem ir sasniedzami daudz un dažādos veidos, tikai gan vieniem, gan otriem ir jāgrib būt savstarpēji uzklausītiem. (Foto: Egons Zīverts)
Lai arī joprojām sabiedrībā ir spēcīgs uzskats, ka, ievēlētas ar iedzīvotāju gādību, amatpersonas nonāk slavas augstumos un kļūst nepieejamas, deputāti iedzīvotājiem ir sasniedzami daudz un dažādos veidos, tikai gan vieniem, gan otriem ir jāgrib būt savstarpēji uzklausītiem. (Foto: Egons Zīverts)
04.02.2023 06:00

Liene Kupiča, Linda Kilevica

"Kurzemes Vārds"

Gan Liepājas pilsētas, gan Dienvidkurzemes novada domē visbiežāk iedzīvotāji vēlas satikt pašvaldības vadītāju, jo domā, ka tad viņu jautājums risināsies ātrāk. Bet – vai tā ir?

Tikšanās Rožu laukumā

Liepājas domē uz pieņemšanu pie deputātiem var tikt, gan rakstot konkrētam tautas priekšstāvim, gan piesakoties Apmeklētāju pieņemšanas centrā.

Domes priekšsēdētājs Gunārs Ansiņš un viņa vietnieks Salvis Roga pieņem reizi nedēļā, Ludmila Rjazanova – trīs reizes mēnesī, pārējiem deputātiem pieņemšanas notiek reizi mēnesī, visbiežāk pieskaņojoties pastāvīgo komiteju vai domes sēžu dienai.

Tomēr ne jau tikai oficiālos ceļus meklē liepājnieki. Piemēram, Dace Bluķe norāda, ka tikusies ar daudz vairāk cilvēkiem, nekā reģistrēts domē. Deputāte ir aktīva sociālajos tīklos, tāpēc viņai iedzīvotāji vienkārši atrakstot. ”Katru otro nedēļu noteikti ar kādu tiekos,” viņa norāda.

Bieži pazīstami kultūras nozares pārstāvji vēršas pie viņas jautājumos par domes darbu, Eiropas kultūras galvaspilsētu, arī Liepājas kultūras projektu konkursā neatbalstīto ieceru autori meklējuši skaidrojumus, kāpēc tā noticis.

”Kovida laikā man bijušas vairākas tikšanās Rožu laukumā. Uzskatu, ka vienmēr var atrast vietas, lai izrunātu kādu sasāpējušu jautājumu,” pastāsta deputāte.

Tāpat mūsdienās sarunām varot izmantot Zoom vai Google Meet platformas.

”Ir bijuši gadījumi, kad sniedzu konsultāciju, kā var iesniegt konkursam projektu. Cilvēks bija izvēlējies to prasīt deputātam, kaut gan to varētu pastāstīt attiecīgajā nodaļā strādājošs darbinieks. Varētu būt, ka vienā sociālā tīkla burbulī liekas vieglāk paprasīt man nekā iet oficiālo birokrātisko ceļu,” viņa pieļauj.

”Citreiz cilvēks jau ir bijis daudzās vietās, nav saņēmis atbildi, un tad liekas, ka pie opozīcijas deputāta vēl var mēģināt. Tie parasti ir grūti gadījumi,” atzīst D. Bluķe.

Filmēšu un sūdzēšu tiesā!

Arī Jānis Vilnītis norāda, ka uzmeklēt deputātu tagad esot ļoti viegli, viņam ir daudz sekotāju feisbukā, ar kuriem bieži vien visu atrisinot sarakstē. ”Klātienē varbūt 30–40 procenti nāk tādi, kuriem es tiešām varu palīdzēt.

Vairāk kā pusei vajag psihologu vai cilvēku, ar kuru parunāties. Nenosodu, varbūt arī vajag parunāties un tad paliek vieglāk,” viņš pastāsta.

Tikšanās deputāts mēdzot norunāt arī savā darbavietā uzņēmumā ”Liepājas papīrs” un domi nenoslogot, taču esot cilvēki, kas uzstāj uz tikšanos tur. ”Un vēl pasaka, lai būtu klāt no LNA, izpilddirektors un vicemērs,” izstāsta J. Vilnītis.

Viņš atceras savu pašu pirmo pieņemšanu – pa durvīm ienāk vīrietis un paziņo: ”Es runāšu krieviski, visu filmēšu un jūs iesūdzēšu tiesā!”

Reizēm uzreiz redzams, ka visi dienesti jau snieguši atbildes, taču ar tām cilvēks nav mierā.

Visbiežāk strīdīgas situācijas saistītas ar LNA, Sociālo dienestu, bāriņtiesu un Komunālo pārvaldi. Piemēram, cilvēks sūdzas, ka viņam nedodot dzīvokli. Izrādās, personai piecu gadu laikā nav paticis neviens no piedāvātajiem dzīvokļiem, jo ir ļoti grūti atrast pilsētas centrā mājokli ar malkas apkuri, kur neprasās pēc remonta.

Esot arī situācijas, kad tiešām nav bijis, kur iet pēc palīdzības.

Kādai seniorei visas piecas meitas bija no viņas novērsušās un viena pārdevusi dzīvokli, atstājot māmiņu uz ielas. ”Ļoti skumji ir to klausīties. Atradām risinājumu, palīdzējām māmiņai atrast dzīvokli,”

saka J. Vilnītis.

Domes priekšsēdētāja pilnvaru laikā viņš novērojis tendenci, ka cilvēki izvēlas nākt aprunāties tieši ar mēru. Šai amatā esot priekšrocība, ka viņa biroja darbinieki var iepriekš sagatavoties, pieaicināt speciālistus un problēmu risināt uzreiz, lai iedzīvotājam nav jānāk vēlreiz.

”Iespējams, cilvēkiem ir nojauta, ka viņu jautājums tiks ātrāk risināts, bet ne vienmēr ir tā,” saka iedzīvotāju vispieprasītākais deputāts, domes priekšsēdētājs Gunārs Ansiņš. Piemēram, zinot iedzīvotāja sociālo profilu, Sociālais dienests var palīdzēt daudz ātrāk un efektīvāk nekā mērs.

Savas sekas atstājusi pandēmija – daudz vairāk ienākot e-pasta vēstuļu. ”Aicinu iedzīvotājus izmantot platformu par nepilnībām pilsētas infrastruktūrā Liepājas pilsēta. Tā ietaupa laiku gan liepājniekam, gan domes darbiniekam. Uz jebkuru vēstuli mums ir jāsniedz atbilde. Ja akas vāks sašķiebies vai sols apgāzies, daudz labāk to piefiksēt lietotnē, ziņa nonāk Komunālajā pārvaldē, un problēmu var ātrā tempā atrisināt,” saka G. Ansiņš, lai gan viņš priecājoties arī pats saņemt zvanus par bedri uz ielas.

Grūti esot pateikt, par ko nezvana. Mēram ticis vaicāts par ūdeni kapsētās – vai to var dzert?

”Cilvēkiem trūkst pietiekamas informācijas par to, kas ir pašvaldības un kas ir valsts kompetence, ko varam un ko nevaram palīdzēt. Tāpēc arī esam, lai iedzīvotājs var atnākt ar savu jautājumu,” pauž G. Ansiņš.

Domā, ka lietas kustēsies ātrāk

Lai arī iedzīvotāji bijuši uz pieņemšanām pie visiem deputātiem, viņi visbiežāk vēlējušies satikties ar domes priekšsēdētāju Aivaru Priedolu, pastāsta Dienvidkurzemes novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Sanita Dejus.

”Nereti iedzīvotāji vēlas pie domes priekšsēdētāja kārtot jautājumus, ko sen jau varēja atrisināt pašvaldības iestāžu speciālisti, piemēram, Sociālais dienests, teritorijas pārvaldnieks vai Kultūras pārvalde. Viņi cer, ka, vēršoties uzreiz pie priekšsēdētāja, jautājumi tiks atrisināti ātrāk!” stāsta domes pārstāve.

”Jā, var uzklausīt un iespēju robežās palīdzēt, taču jāsaprot, ka daudzos gadījumos ir noteikta sava lietu virzības kārtība.

Piemēram, nevar piešķirt dzīvokli, ja nav uzrakstīts iesniegums un iesniegti nepieciešamie dokumenti,” viņa norāda uz vienu no tēmām, ar kuru bieži uzmeklējot tieši A. Priedolu.

Priekšsēdētājs pēc pieņemšanās uzklausītā secinājis, ka iedzīvotāji par maz vēršas savas pilsētas vai pagasta pārvaldē.

Pie A. Priedola visaktīvāk pieteikušies iedzīvotāji no Grobiņas un Grobiņas pagasta, arī no Pāvilostas puses. Vērsušies ar sadzīves rakstura problēmām, investīciju iespējām, attīstības, nomas jautājumiem, kā arī iepriekšējo pašvaldību neatrisinātajām lietām.

Vairākos gadījumos jautājumu nodod tālāk pašvaldību darbiniekiem, lai tie sniedz atbildi.

”Novada iedzīvotājus aicinām nevis uzreiz zvanīt deputātam, bet iepriekš pieteikties pa tālruni, lai vienotos par tikšanās laiku. Tas pašvaldībai nodrošinātu statistikas datus par iedzīvotāju problēmām un precīzāku uzskaiti, līdz ar to arī veiksmīgāku jautājumu risināšanu,” skaidro S. Dejus.

Piezvanīt ērtāk nekā atnākt

Daudz intereses satikties iedzīvotājiem bijis ar novada domes deputātiem, kuri kandidēja 14. Saeimas vēlēšanās. ”Norādītajos pieņemšanas laikos iedzīvotāju atsaucība ir mazāka, bet samērā augsta aktivitāte ir telefoniski, e-pasta formātā vai sazinoties sociālajos tīklos,” pieredzē dalās domes priekšsēdētāja vietnieks Raivis Kalējs.

Cilvēki vēloties noskaidrot vai risināt dažādus saimnieciska rakstura jautājumus, interesējas par tikko apstiprinātās attīstības programmas ierakstiem un projektiem, atbalstu biedrību, nodibinājumu un nevalstisko organizāciju idejām.

Vērojamas izmaiņas iedzīvotāju aktivitātē, skatoties pēc dzīvesvietas. ”Ja sākotnēji pēc novada izveidošanas galvenokārt ar mani sazinājās bijušā Nīcas novada iedzīvotāji, tad vēlāk saņemti zvani un ziņas arī no Grobiņas, Aizputes, Priekules, Rucavas, Gramzdas, Gaviezes un citām vietām,” viņš norāda.

Kopš 2021. gada jūlija Edgaram Putram oficiālas pieņemšanas ir bijušas, viņaprāt, četras reizes. Citas tikšanās bijušas pēc domes sēdēm izbraukumā.

Sasāpējušus jautājumus viņš vairāk saņem telefoniski vai e-pastā, vai satiekot iedzīvotājus, piemēram, tirdziņos. ”Bieži cenšos skaidrot domes lēmumu pamatotību sociālajos tīklos,” viņš piebilst.

”Visaktuālākā tēma ir tieši sociālā joma,” saka deputāte Laila Roga, kuru kā Sociālās komitejas locekli iedzīvotāji bieži uzmeklē telefoniski.

”Grib noskaidrot, kā nomaksāt rēķinus, kur to izdarīt, kādi ir novada rekvizīti, kas piešķirs pabalstus,” teic deputāte.

”Ja nevaru atbildēt, uzreiz sazinos ar sociālajiem speciālistiem, līdz ar to vienmēr jautājumu atrisinām.”

Deputāte iedzīvotājus pieņem Sikšņos un Grobiņā. Līdz pērnā gada izskaņai iedzīvotāji klātienē bijuši divas reizes. ”Sociālos jautājumos zvana ne no šīs puses, bet nīcenieki, vaiņodnieki interesējas, pārsvarā vecāka gadagājuma cilvēki. Tiem, kuri ikdienā nelieto internetu, šie ir aktuāli jautājumi. Grobiņnieki aiziet uz domi un pajautā uz vietas.

Labāk, ka iedzīvotāji atrod cilvēku, kas var tepat palīdzēt un būt atbalsta persona, nevis izsauc ”Bez tabu”,” uzsver L. Roga.

”Bieži publiskās vietās atpazīst, noķer uz ielas, turpat kādus jautājumus arī izrunājam, saprotam, kā rīkoties tālāk,” saka Raimonds Reinis.

Noteiktajos pieņemšanas laikos Grobiņā un Aizputē reti kad kāds atnākot, lai gan tie ir vakaros, kad strādājošiem ērti.

Bieži jautājumu uzklausījis pa telefonu, R. Reinis izvērtē un sarunā satikšanos notikuma vietā. ”Manā kompetencē Attīstības un tautsaimniecības komitejā ir zemes jautājumi, tad arī izbraucu uz vietas skatīties, ja ir kāda problēma. Ir gadījumi, kad jābrauc visai komitejai iepazīties ar situāciju, lai pieņemtu lēmumu,” viņš dalās pieredzē.

Kurš neizrāda interesi, tam nebūs plusiņa

Viesturs Razumovskis, VARAM Pašvaldību departamenta direktors

Saskaņā ar ”Pašvaldības domes deputāta statusa likumu” domes deputātam savā vēlēšanu apgabalā ir tiesības rīkot tikšanos ar iedzīvotājiem.

Tas, kādā veidā īstenot šīs tiesības, ir lielā mērā atkarīgs no paša deputāta – vai tikšanās tiks organizēta domes telpās, pašvaldībai piederošās citās pagasta vai pilsētas telpās vai brīvā dabā, kādi jautājumi tiks skatīti – un iedzīvotāju vēlmes piedalīties.

Taču deputāts šīs tiesības nereti neizmanto. Likums nosaka pienākumu ne retāk kā reizi divos mēnešos rīkot iedzīvotāju pieņemšanu.

Pašvaldības domes deputāts ikdienā nodrošina komunikāciju starp iedzīvotājiem un domi – no vienas puses, uzklausot iedzīvotājus, var jautājumus aktualizēt domes sēdēs un, no otras puses, var skaidrot domes pieņemtos lēmumus iedzīvotājiem.

Jā, ir saņemtas sūdzības, ka pašvaldības domes deputāts nav pieejams – nav laika, nepieņem arī tajā laikā, ko paredzējis iedzīvotāju pieņemšanai.

Ministrija deputātu darbu tiešā veidā nevar ietekmēt. Ja ievēlētais deputāts starp vēlēšanām neizrāda interesi par iedzīvotājiem, neiesaistās sarunās un nerisina problēmas, tad tieši no iedzīvotāju atbildes nākamajās vēlēšanās būs atkarīgs tas, vai konkrētais deputāts baudīs deputāta pilnvaras nākamajā sasaukumā, vēlēšanu zīmē kandidātam ievelkot plusiņu vai svītrojot.

Kādēļ iedzīvotāji bieži vēršas pie pašvaldību priekšsēdētājiem? Varbūt izklausīsies neakurāti, bet, manuprāt, tas saistīts ar piecdesmit Padomju Savienības gados veidojušos pieredzi, kad pagasta priekšnieks bija tas, kuram bija liela ietekme lēmumu pieņemšanā, un cilvēki devās pie viņa, jo ar pagasta vadītāja ziņu jautājumu varēja atrisināt privāti, ātrākā termiņā.

Šodien tas ir mazāk iespējams, jo demokrātiskā valstī domes priekšsēdētājam ir jāievēro lēmuma pieņemšanas gaita, jānodrošina, ka lēmumi netiek pieņemti interešu konflikta situācijā, lēmuma pieņemšanā tiek iesaistīta pašvaldības administrācija, un tikai tad dome kā kolektīva vēlēta institūcija var pieņemt personai labvēlīgu lēmumu.

Tomēr svarīgi ir atgādināt, ka domes priekšsēdētājs tiek ievēlēts no ievēlēto domes deputātu vidus. Viņš reprezentē pašvaldību.

Ja domes priekšsēdētājs nes pašvaldības vārdu uz āru, tad vienlīdz svarīgi ir novērtēt vietējos iedzīvotājus un paredzēt laiku, lai tiktos ar viņiem, nevis meklēt iemeslus, kādēļ netikties.

UZZIŅAI

Kā sazināties ar deputātu?

  • Liepājas domē pieteikšanās Apmeklētāju pieņemšanas centrā Rožu ielā 6 vai zvanot pa tālruni 63404750.
  • Ar deputātiem personīgi var sazināties, rakstot uz e-pastu: deputāta vārds.uzvā[email protected].
  • Dienvidkurzemes novada iedzīvotāji pieteikties pieņemšanām var pa tālruni 22187937.
  • Dienvidkurzemes novada informatīvais tālrunis 27774433 – saziņai ar pašvaldības klientu apkalpošanas centru, Pašvaldības policiju, brīvprātīgajiem ugunsdzēsējiem. Lietotnē WhatsApp var ziņot par aktuālām problēmām.

Avoti: pašvaldību vietnes

Fakti

Liepājas domes deputātu iedzīvotāju pieņemšanas (07.2021. –31.12.2022.)

DeputātsSkaits
Gunārs Ansiņš59
Dace Bluķe1
Atis Deksnis8
Helēna Geriloviča4
Uldis Hmieļevskis1
Uldis Lipskis2
Ludmila Rjazanova20
Jānis Vilnītis6
Salvis Roga3

Deputātiem Lindai Matisonei, Agrim Mertenam, Uldim Seskam, Edvīnam Strikam, Modrim Šveidukam, Helvijam Valcim un Vilnim Vitkovskim norādītajā laikaposmā nav bijušas reģistrētas iedzīvotāju pieņemšanas.

Avots: Liepājas dome

Es domāju tā: Vai esat runājis ar deputātu?

Juris – pensionēts inženieris:

– Pirms gadiem 40 iepazinos ar Godmaņa kungu. Daudzus deputātus esmu redzējis, bet nopietnas sarunas mums nav bijušas. Teikšu tā, tagad es negribu runāt ne ar vienu. Reiz pats kandidēju un zinu, ka būt par politiķi ir profesija un tur sava specifika.

Raisa Lazņenko – liepājniece:

– Pirms daudziem gadiem, kad mani dvīņi vēl bija pavisam maziņi, runāju ar Barčas kundzi, un viņa man ļoti, ļoti palīdzēja. Viņa iedeva naudu no savas kabatas, jo situācija man bija ļoti grūta. Neesmu to nevienam teikusi, bet tā bija. Esmu joprojām ļoti pateicīga un klanos zemu.

Paula Marija Zvaigzne – māmiņa:

– Nav sanācis. Nesen manas meitiņas bērnudārza grupā vecākiem bija saruna, ka vajadzētu parunāt ar kādu deputātu par rotaļu laukumu labiekārtošanu bērnudārza ārpusē. Tas lieliski, ja būvē jaunus dārziņus, bet vecajos ļoti vajadzētu labiekārtošanu. Daudzviet vecāki paši samet naudu, lai uzlabotu pašvaldības dārziņu rotaļu laukumus, kas ārpusē.

Ilze – liepājniece:

– Pirms daudziem gadiem runāju ar deputāti Goldi. Viņai bija lieli mērķi, un viņa gribēja daudz sasniegt, bet viss neizdevās. Kā cilvēks – ļoti jauka. Visu laiku jau runā par to, ka pašvaldību un Saeimas deputātiem regulāri jātiekas un jāuzklausa cilvēki. Taču par to viņi atceras tikai tad, kad tuvojas vēlēšanas. Ja es būtu deputāte, tad nevaru apgalvot, kā pati rīkotos.

Indra Poriņa – māmiņa:

– Neesmu runājusi. Varētu deputātiem pajautāt, kāpēc Liepājā pietrūkst vietu bērnudārzā un tik ilgi jāgaida rindā. Mamma nevar iet uz darbu un strādāt, jo bērnam nav vietas dārziņā. Aukli sameklēt sarežģīti un dārgi. Tosmarē joprojām stāv kādreizējais dārziņš, kas gadiem slēgts. Kāpēc to neatjauno?

Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikāciju saturu atbild SIA “Kurzemes Vārds”.

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par satura pakalpojuma pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, vai interneta vietnē kurzemes-vards.lv, turpmāk tekstā – VIETNE KV, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI. PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ/VIETNĒ KV šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNĒ/VIETNĒ KV maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. PAKALPOJUMS ir kāds no šajā punktā uzskaitītajiem satura pakalpojumiem, kurš ir nopērkams VIETNĒ/VIETNĒ KV, un kura abonementu PIRCĒJS ir tiesīgs iegādāties:
  1. Liepajniekiem plus – maksas digitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus”,
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements – maksas digitālā satura pakalpojums VIETNĒ KV, tajā skaitā drukātam laikrakstam ”Kurzemes Vārds” (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.) vizuālā un satura apjoma ziņā identiska elektroniska kopija, kā arī pieeja viena mēneša iepriekšējo elektronisko kopiju arhīvam,
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts – papīra formātā iznākošs reģionālais laikraksts (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.), kura piegādi PIRCĒJAM Liepājā un Grobiņā (pilsētā) nodrošina SIA ”AC Kurzemes Vārds”, vai citur Latvijā VAS ”Latvijas Pasts” saskaņā ar tā piegādes grafiku.
  4. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

PAKALPOJUMA abonements ir fiksēts termiņā, par noteiktu cenu, kuru KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā. KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. PAKALPOJUMA abonementa cenā ietverti ir visi uz to attiecināmie nodokļi, tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem:

  1. Liepajniekiem plus ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi).
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 4.99 (četri euro un 99 centi).
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts ir papīra formāta izdevums par cenu – EUR 8.95 (astoņi euro un 95 centi) vienam mēnesim.
  4. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ/VIETNĒ KV. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu PAKALPOJUMAM Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements, bet uz nākamo kalendāro mēnesi pagarinoties automātiski PAKAPLOJUMAM Kurzemes Vārds drukātais laikraksts abonementam , un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. PAKALPOJUMA ABONEMENTA KURZEMES VĀRDS DRUKĀTAIS LAIKRAKSTS PIEGĀDES UZSĀKŠANA.
    1. Ja PIRCĒJS ir veicis PAKALPOJUMA samaksu darba dienā līdz plkst.14.00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar nākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc divām darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
    2. Ja PIRCĒJS ir veicis samaksu darba dienā pēc plkst 14:00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar aiznākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc trim darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
  2. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

KV Šī Līguma ietvaros ar PAKALPOJUMU Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz