Piektdiena, 26. aprīlis Rūsiņš, Sandris, Alīna
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Piemērojoties ES, stingrākas prasības transportlīdzekļu tehniskajā apskatē

Piemērojoties ES, stingrākas prasības transportlīdzekļu tehniskajā apskatē
Foto: liepajniekiem.lv
02.03.2018 07:03

liepajniekiem.lv

Šā gada 1.martā stājās spēkā jauni tehniskās apskates noteikumi, kas paredz stingrākas prasības transportlīdzekļa bremžu sistēmai, gaismas ierīcēm u.c., portālu informēja CSDD Sabiedrisko attiecību speciālists Rolands Rumba. 

Viņš skaidro, ka kopumā tiks saglabāts šobrīd spēkā esošais tiesiskais regulējums attiecībā uz transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa un aprīkojuma novērtēšanu transportlīdzekļu tehniskajā apskatē: ”Jaunajos noteikumos tiek pārņemta Eiropas Savienības (ES) direktīva par tehnisko apskati, un atbilstoši direktīvai MK noteikumos tiks nostiprinātas prasības, kas jau šobrīd tiek īstenotas attiecībā uz tehniskās apskates stacijām un to aprīkojumu, inspektoru kvalifikāciju, apskates procesa un kvalitātes uzraudzību.”

”Bez tam atbilstoši direktīvai tiks precizētas un atsevišķos gadījumos arī paaugstinātas prasības attiecībā uz atsevišķu trūkumu vai bojājumu vērtējumiem tehniskajā apskatē, piemēram, transportlīdzekļa bremžu darbība, gaismas ierīces u.c.” Tiesa, detalizētāku informāciju R.Rumba nesniedz.

Būtiskākās izmaiņas ir stingrākas prasības transportlīdzekļa bremžu sistēmai, gaismas ierīcēm u.c. 

Jaunās prasības, piemēram, paredz: ja līdz šim gadījumos, kad transportlīdzeklim priekšējās stūrējamās ass riteņiem bremzēšanas spēka maksimālās vērtības pārsniedza vairāk nekā 50%, pienācās 2.vērtējums, tad pēc jaunajām prasībām – 3.vērtējums.

Tas pats attiecas uz stāvbremzes efektivitāti. Līdz šim, ja stāvbremze nedarbojās, tika piešķirts 2.vērtējums, nu tiks piešķirts – 3.vērtējums.

Stingrākas prasības noteikumos būs arī par lukturu manuālās korekcijas ierīces darbību.

Jāpiebilst, ka 2.vērtējums nozīmē to, ka transportlīdzeklis, ievērojot piesardzību, var turpināt piedalīties ceļu satiksmē – transportlīdzeklim tiek izsniegta pagaidu uzlīme un mēneša laikā ir jānovērš konstatētie bojājumi. Savukārt 3.vērtējums liedz turpmāk piedalīties satiksmē. Proti, teorētiski auto uz servisu jānogādā ar autoevakuatoru.

Jaunajos noteikumos izmaiņas transportlīdzekļu trūkumu un bojājumu numerācijā sistēmā nu ir vienota visā ES. Tas nozīmē, ka ieguvums būs transportlīdzekļu pircējiem. Proti, iegādājoties automobili jebkurā ES valstī, pēc trūkumu un bojājumu numerācijas varēs pārliecināties par pēdējā tehniskajā apskatē fiksētajiem trūkumiem un bojājumiem. 

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz