Pieņem ekspluatācijā jauno tramvaja līniju
liepajniekiem.lv
Trešdien, 29. maijā, objektu ekspluatācijā
pieņemšanas komisija ekspluatācijā pieņēma būvobjektu – jauno tramvaja līniju
posmā no Klaipēdas ielas līdz Mirdzas Ķempes ielas galam, portālam apstiprina Būvvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls.
Būvinspekcijas
un būvvaldes pārstāvji kopā ar celtniekiem, būvuzraugiem, projektētājiem un
pasūtītājiem pagājušajā nedēļā un šīs nedēļas sākumā apsekoja visu jaunās
tramvaja līnijas trasi un vērtēja darba rezultātus. Šodien tika izskatīta un
parakstīta sagatavotā dokumentācija.
Šobrīd
objektā turpinās teritorijas labiekārtošanas darbi, taču tie netraucē/nekavē
jaunās tramvaja līnijas ekspluatācijun norāda A. Štāls.
“Par objekta gatavību ir saņemti pozitīvi institūciju atzinumi, kas ir pamats, lai uzsāktu tramvaja līnijas drošu ekspluatāciju. Ir paveikts apjomīgs, nozīmīgs un pilsētai nepieciešams darbs,” saka pieņemšanas komisijas vadītāja, būvinspektore Anita Klimbe. Komisijas vadītāja uzsver, ka darbs ir paveikts kvalitatīvi. “Šī no inženiertehniskā viedokļa ir ļoti sarežģīta būve, taču visas iesaistītās puses par darba rezultātu ir pelnījušas atzinību,” piebilst A. Klimbe.
Jaunā
tramvaja līnija ir pašreizējās līnijas atzars 3,6 km garumā līdz Ezerkrasta
dzīvojamam masīvam. Tā virzās pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz
Ventas ielai, pa Ventas ielu – posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa
Ķempes ielu, un noslēdzas ar apli Slapjajā ielā.
Jau ziņots, ka tehnisko
projektu izstrādājusi AS “UPB”. Jaunās tramvaja līnijas izbūvi veica SIA “Skonto
Būve”, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6 403 607
latiem, bez PVN.
Kopumā
jaunās līnijas posmā ir izbūvētas jaunas ūdens apgādes, kanalizācijas, lietus
ūdens savākšanas, siltumapgādes, apgaismojuma sistēmas, paveikta tramvaja ceļa
maršrutā esošo ielu vai ielu posmu braucamo daļu rekonstrukcija, rekonstruēts pilsētas
apgaismojums, izbūvētas jaunas ietves, veloceliņi, sabiedriskā transporta
pieturvietas, labiekārtotas zaļās zonas.
M.
Ķempes ielā tagad ir divas brauktuves, katra savā pusē tramvaja ceļam ar diviem
sliežu pāriem.
Satiksmes
regulēšanai M. Ķempes ielas krustojumos ar Rojas, Cieceres un Reiņa Meža ielu ierīkoti
luksofori.
M.
Ķempes ielas galā pie Slapjās un Dunikas ielas izbūvēts tramvaja galapunkta aplis un
pasažieru autobusu stāvlaukums, kā arī būve tramvaja un autobusu vadītāju
vajadzībām – ar WC, atpūtas telpām, dispečeru punktu.
Tramvaja
līnijas pagarinājuma projekts ir unikāls tehniskā izpildījuma ziņā – visā jaunās līnijas trasē ir izmantota viena no
Eiropā modernākajām skaņu izolējošām tehnoloģijām – starp sliedēm un betona plāksnēm
ielikts skaņu slāpējošs materiāls, kā arī veikti daudzi citi darbi.
Uzziņai
Par projektu
ERAF projekts ”Jaunas tramvaja līnijas
izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā” (Nr.
3DP/3.2.1.5.0/10/IPIA/SM/002)
Projekta mērķis ir veicināt
sabiedriskā transporta attīstību Liepājā.
Projekta uzdevumi:
1) izbūvēt jaunu tramvaja līniju no Klaipēdas
ielas pa Tukuma un Ventas ielu līdz M.Ķempes ielai;
2) renovēt esošos tramvaja sliežu ceļus,
nodrošinot pārvietošanās ērtumu un samazinot troksni.
Par
būvniecības gaitu
– 2012. gada 19. martā noslēgts līgums ar
SIA ”Skonto Būve” par būvdarbu veikšanu.
– 2012. gada 7. maijā uzsākti būvdarbi
objektā.