Plāno būvēt veloceļu uz Liepājas lidostu
Uzņēmums ”Latvijas Valsts ceļi” (LVC) izsludinājis iepirkumu par būvprojekta izstrādi un autoruzraudzību gājēju un velosipēdistu infrastruktūrai no šosejas A9 līdz Cimdeniekiem un Liepājas lidostai.
"Kurzemes Vārds"
Jaunais gājēju un veloceļš iecerēts gar reģionālo autoceļu – pievedceļu Liepājas lidostai (P134) – posmā no Liepājas šosejas (A9) līdz Cimdenieku ciematam (2,14 km) un uz tilta pār Ālandes upi.
Projekta mērķis – drošas mazaizsargāto satiksmes dalībnieku infrastruktūras izveide, ziņo LVC.
Aptuveni 2,5 km garo posmu no Liepājas līdz Cimdeniekiem un Liepājas lidostai daudzi iedzīvotāji mēro ar kājām vai velosipēdiem.
Gājēji tagad iet pa autoceļa nomali, lai nokļūtu Liepājas sabiedriskajos objektos, un atrodas tuvu auto satiksmei.
Savukārt Liepājas pašvaldība plāno veidot jaunu, alternatīvu velosatiksmes infrastruktūru caur bijušā uzņēmuma ”Liepājas metalurgs” teritoriju, tā veidojot jaunu pilsētas velosatiksmes loku un noslēdzot to pirms lidostas, pievienojot pie autoceļa P134.
Paredzēts, ka gājēju un velosipēdistu ceļa trases sākums sakrīt ar P134 nodalījuma joslas sākumu pilsētas robežās (A9 (Brīvības iela) līdz Liepājas pilsētas robežai). Tad seko posms ārpus apdzīvotas vietas (Upīša iela), atsevišķs posms pār tiltu (Ālandes upe), posms gar privātmāju apbūvi (Sporta iela) un posms pa valsts autoceļa nodalījuma joslu (Lidostas iela) līdz P134 maršruta beigu punktam Cimdeniekos.
Savukārt posmā esošo 1965. gadā būvēto tiltu pār Ālandes upi, kam ekspluatācijas laikā ir nolietojušās konstrukcijas, ir paredzēts nojaukt.
Tiks projektēts jauns tilts ar atbilstošu satiksmes drošības līmeni, paredzot uz tā vietu arī gājēju un velosipēdistu infrastruktūrai.
Projekta izstrādes termiņš gājēju un velobraucēju infrastruktūrai ir astoņi mēneši pēc līguma noslēgšanas, Ālandes tiltam – deviņi mēneši. Būvdarbi abos objektos sāksies ne agrāk par 2024. gadu, process būšot atkarīgs no tā, vai darbiem būs pieejams finansējums, pauž LVC.