Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Sestdiena, 24. augusts

Vārdadiena: Boļeslavs, Bērtulis

Plāno izbūvēt veloceliņus 200 km garumā  (48)

Atslēgvārdi veloceliņi | velo

Šā brīža veloceliņa kopgarums Liepājā ir vairāk nekā 40 kilometri. Par prieku riteņotājiem, pilsēta pie tā nedomā apstāties. Arī turpmāk plānots veidot un attīstīt velotransporta infrastruktūru. Septiņu gadu laikā kilometrāža varētu sasniegt skaitli 200.
Potenciāls milzīgs

Šobrīd no vienas pilsētas malas, piemēram, pa Klaipēdas ielu, nogriežoties uz celiņu gar kāpu zonu, tad pa Jūrmalas parku, nonākot Kūrmājas prospektā, ostas promenādē, uz Tirdzniecības kanāla, Brīvības ielā, visai ērti ar velosipēdu ir iespējams aizbraukt līdz pat otrai pilsētas malai – robežai ar Grobiņu.

Liepājas domes Attīstības pārvaldes vadītājs Vilnis Viktovskis norāda, ka nav ideāla varianta, kā pilsētā būtu veidojams veloceliņš. Tas atkarīgs no dažādām dzīves situācijām, jo jāatvēl vieta riteņotājiem, autovadītājiem un gājējiem. Tāpēc pieeja ir atkarīga no iespējām un savā ziņā radoša.

V.Vitkovskis uzskata, ka veloceliņu attīstība Liepājā sākusies ļoti vēlu – 2010.gadā. Tas, kas šobrīd redzams, paveikts trīs gados. Domes pārstāvis piekrīt, ka tas paveikts koncentrētā laikā. "Iespējams, kaut kur esam pārspīlējuši," nelielas kļūdas paveiktajā saskata Attīstības pārvaldes vadītājs, kā piemēru minot Zirņu ielu, kur, iespējams, būtu pieticis, ja veloceliņš atrastos tikai vienā ielas pusē, otrā ierīkojot papildus autostāvvietas. Domājot par nākotni, gūtā pieredze tikšot ņemta vērā.

Sarunas laikā ar portālu, V.Vitkovskis rādi karti (skatīt šeit), kurā redzams pabeigto veloceliņu tīklojums, tie posmi, kuros šobrīd notiek būvdarbi un arī iezīmēti perspektīvie veloceliņi. "Potenciāls ir milzīgs," saka V.Vitkovskis, runājot par iespējām, kā pilsētā var veidot un attīstīt veloceliņus. "Atzīmējot galvenos akcentus, jāmin virzieni uz Karostu, Tosmari, Šķēdi, Ziemeļu fortiem. Lai arī tās ir tikai perspektīvas, manuprāt, pavisam reālas." Domes pārstāvis lēš, ka realizācija varētu notikt septiņu gadu griezumā. Tad kopējais veloceliņu (velomaršrutu) garums noteikti tuvotos 200 kilometriem.

"Šajā virzienā ir jāstrādā, jāplāno, jāprojektē, piesaistot dažādus finanšu instrumentus," uzskata V.Vitkovskis. Visvairāk viņam patīk ideja par veloceliņa ierīkošanu Beberliņu rajonā, kas riteņotājiem būtu atpūtas un izklaides brauciens (stieptos pa meža zonu), gluži kā Jūrmalas parkā esošais gar pludmali, un gūtu popularitāti. "Šī teritorija ir neapgūta, līdz ar to – milzīgu potenciālu," uzskata V.Vitkovskis. Iecerēts, ka Beberliņos tiks sakārtotas un ierīkotas jaunas atpūtas vietas.

Šobrīd jauni veloceliņi tiek izbūvēti Pulvera ielā, Jūrmalas parkā, darbi sākušies arī Ģenerāļa Baloža un Lazaretes ielās. Atbildot uz kāda lasītāja jautājumu, vai nevar ierīkot kādu joslu arī O.Kalpaka ielā, jo tās platums to atļautu, V.Vitkovskis norāda, ka gan O.Kalpaka iela, gan arī Atmodas bulvāris ir "sabrukuši", un būtu nepieciešama rekonstrukcija. Tāpēc pagaidām tur nekas netiks darīts, taču, kad pienākts to remontu laiks, par velobraucējiem tiks domāts. Vai kādreiz vīsies celiņš apkārt Liepājas ezeram? "Izbūve gar pašu ezeru nav iespējama, un tā iemesla dēļ, ka tas ir nepieejams, aizaudzis, purvains. Nav normāla piekraste, kur ko tādu varētu veidot. Tas būtu iespējams tikai skatoties no Liepājas puses."

Prasa norādes

Šā brīža izbūvētie veloceliņi tiekot apsekoti, portālam norādīja V.Vitkovskis. Par nepieciešamajiem labojumiem ikviens var ziņot gan viņam pašam, gan tos iesniegt domes apmeklētāju pieņemšanas centrā, kas vēlāk tiks nodoti Komunālajai pārvaldei, kas organizē bojājumu novēršanu. Arī par bruģi, kas izkustējies Aldaru ielā, par ko portālam ziņoja kāda lasītāja, tikšot pielabots, lai braukšana būtu patīkama un ērta.

V.Vitkovskis saņēmis vairākus lūgumus uz veloceliņiem izvietot informatīvas norādes, lai zinātu, kādā virzienā tobrīd cilvēks dodas un kas viņu sagaida. Ar laiku tas tikšot ieviests, sola Attīstības pārvaldes vadītājs, kas noteikti noderēs arī pilsētas viesiem – velotūristiem. Tiek domāts arī par kartes izvietošanu ar velomaršrutiem vai veloshēmām.

Pagaidām, kamēr to nav, savu braucienu portāls liepajniekiem.lv iesaka plānot vadoties pēc informācijas, piemēram, interneta vietnē http://velokarte.divritenis.lv/. Šī pārvietošanās veida piekritēji izveidojuši velokarti, kas aptver visu Latviju, tai skaitā arī Liepāju. Maršruti veidoti precīzi, tā ka nomaldīties nevar.

Daudzi riteņotāji ir neapmierināti par celiņu, kas stiepjas gar ostas promenādi. Viņi saka, ka to nemaz nevar nosaukt par veloceliņu, tik briesmīgā stāvoklī tas ir – segums ir izdrupis, bedrains, akmeņains. V.Vitkovskis paskaidro, ka gar promenādi veloceliņš nemaz nav izbūvēts, tāpēc velomaršrutu karte būtu labojama: "Pēc būtības tas ir ieteicamais velomaršruts, kas savieno Celtnieku ielas veloceliņu ar Tramvaja tiltu un tālāk esošo veloceliņu Jaunā ostmalā." Nākamajā plānošanas periodā ir paredzēts strādāt gan pie promenādes nākamo posmu rekonstrukcijas, gan K.Zāles laukuma rekonstrukcijas un šo projektu aptvērumā noteikti tikšot risināti vides pieejamības un veloceliņa jautājumi šajā posmā.

"Acīmredzami, ka, attīstoties veloceļu infrastruktūrai, pieaug arī riteņotāju skaits," novērojis V.Vitkovskis, un tas arī esot, viņaprāt, lielākais ieguvums. V.Vitkovskis pieļauj: tā kā Liepājā kādreiz bijušas ļoti labas velosporta tradīcijas, iespējams, pēc gadiem pieciem atkal varēsim lepoties ar augstvērtīgiem sportistiem. "Ja cilvēki brauc, tas nevar izpalikt."

Velokarti ar šā brīža maršrutiem, kā arī plānotajiem skatīt šeit.


  • Komentāri (48)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!