Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Sestdiena, 24. augusts

Vārdadiena: Boļeslavs, Bērtulis

Poļu metinātājiem Liepājā patīk  (17)

Atslēgvārdi tramvaja līnijas izbūve | liepājas tramvajs

Foto: Egons Zīverts

"Viss labi, patīk – laba pilsēta, laiks, darbs, saule, meitenes, hotelis labs," smaidīdams saka Kšištofs Kokzjels – Liepājas tramvaja jauno sliežu metinātāju skolotājs no Polijas. M. Ķempes ielā viņa un viņa kolēģa Jaceka Kuseka vadībā Latvijas metinātāji, kuri savukārt ir no Daugavpils, savieno sliedes.

Poļu speciālisti ir sertificēti sliežu metinātāji, tāpēc arī tramvaja līnijas būvnieks ģenerāluzņēmējs "Skonto" viņus izvēlējies, bet apakšuzņēmums ir "Rīgas kompānija", stāsta "Skonto" būvdarbu vadītājs, projekta vadītājs Aldis Rērihs. Pavisam sliežu metināšanā iesaistīti pieci metinātāji, kuri dienā sametina 16 šuvju. "Citu plānu, kā 1. jūnijā būvniecību pabeigt, mums nav," saka A. Rērihs.

Metinātāji stāstīja, ka darbs viņiem te vēl ir divām nedēļām, bet sākuši esot 18. martā. Viņu teiktajam atbilst arī SIA "Liepājas tramvajs" valdes locekļa Aigara Puka un Pilsētas domes Attīstības pārvaldes vadītāja Viļņa Vitkovska sacītais, ka maija sākumā pa jaunajām sliedēm jau varētu notikt pirmais izmēģinājuma brauciens ar tramvaju.

Vakar gan vēl Ventas ielā bija neliels posms bez sliedēm. A. Puks stāsta, ka tur vēl pieregulē betona plāksnes, kurās jāiegulda sliedes – šo darbu rudenī nepaguva pabeigt. "Aprīlī tikai tā pa īstam esam atsākuši darbus," ar nožēlu saka A. Rērihs, jo pavasaris sākās vēlu. Vēl tagad grunts nav visās vietās atkususi, bet darbi gan notiek "visās frontēs". A. Rērihs: "Aprīlī plānojam klāt asfalta apakškārtu Klaipēdas un Ventas ielā, Ventas un Tukuma ielas krustojumā. Sliežu ceļa būvniecība ir finiša taisnē."

Tomēr nedaudz aizķērusies papildu tramvaja vagonu nopirkšana. Jau rakstīts, ka SIA "Liepājas tramvajs" plāno iegādāties dažus vagonus, lai jaunajā pagarinātajā līnijā tramvajs varētu kursēt ar tādu pašu optimālu septiņu minūšu intervālu kā pašlaik. A. Puks teic, ka teorētiski to varot nodrošināt arī tagad, bet V. Vitkovskis uzsver, ka no drošības viedokļa vagonu parks noteikti jāpapildina. Taču praktiski SIA "Liepājas tramvajs" pašlaik nav tādu līdzekļu, lai arī plānots pirkt tikai lietotus un tātad samērā lētus vagonus, kas maksātu apmēram 20–30 tūkstošus latu. V. Vitkovskis: "Līdzekļi noteikti ir jāplāno pašvaldības budžetā. Otra iespēja – ja tramvaja līnijas būvniecības projekta bilance būs labvēlīga un naudu ietaupīsim, rosināsim ministrijai ietaupīto rezervi novirzīt ritošā sastāva atjaunošanai. Varbūt par vienu vai diviem vagoniem varētu runāt."

  • Komentāri (17)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!