Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Ceturtdiena, 23. maijs

+12°C
Vējš: ZR 2.8 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Leokādija, Leontīne, Ligija, Lonija

Procedūras neizskaidrošana – norma?  (45)

Atslēgvārdi banka | swedbank | komunikācija | izziņas | konta slēgšana

Foto: liepajniekiem.lv

Portālā vērsās kāds liepājnieks, kurš “Swedbank” darbinieku nekompetences vai arī paviršas attieksmes dēļ lieli iztērējis ievērojami daudz laika. Vīrietis vēlas citus šīs bankas klientus nepieciešamo informāciju un zināšanas censties iegūt, pirms došanās uz banku.

Kā stāsta vīrietis, viņš šā gada 5.jūnijā devies uz “Swedbank” Liepājas filiāli, lai sakarā ar to, ka viņš likvidē uzņēmumu, kas kļuvis nerentabls, slēgtu kontu bankā kā arī saņemtu nepieciešamās izziņas par konta slēgšanu, kas iesniedzamas Valsts ieņēmumu dienestā (VID).

“5.jūnijā, kad pirmo reizi vērsos “Swedbank” Liepājas filiālē un paskaidroju, ka vēlos slēgt kontu un saņemt par šo darbību no bankas izziņu, bankas darbiniece vispirms man prasīja uzņēmuma zīmogu, pēc kā paskaidroja, ka izziņu banka var sniegt 10 dienu laikā,” stāsta vīrietis.

Tā kā likvidējamā uzņēmuma zīmogs viņam uz banku līdzi nav bijis, 8.jūnijā viņš atkārtoti, ar nepieciešamo zīmogu kabatā, devies uz banku: “Šoreiz bankas darbiniece man paskaidroja, ka konta slēgšanai nepieciešams mēnesis, proti, ka konts būs slēgts 8.jūlijā.”

8.jūlijā vīrietis kārtējo reizi devies uz banku, lai beidzot saņemtu izziņu par konta slēgšanu, pēc kā varētu doties uz VID. “Šoreiz cita darbiniece gan apstiprināja, ka konts ir slēgts, bet atzina, ka tajā pašā dienā izziņu es saņemt nevarēšu – tam esot nepieciešamas vēl 10 dienas. Izsauktā darbiniece, kurai iepriekš jau biju prasījis šo izziņu, norādīja, ka es, lūk, neesot uzrakstījis iesniegumu, ka man nepieciešama šī izziņa,” turpina liepājnieks: “Jā, tiesa, izziņu lūdzu mutiski. Bet ja jau bija nepieciešams rakstisks iesniegums, vai bankas darbiniece man to iepriekšējā reizē nevarēja pateikt? Ne jau katrs klients detaļās zin bankas noteikumus, ne jau katru dienu slēdzam kontus un prasām izziņas!”

“Otra darbiniece bija saprotošāka un aicināja mani atstāt viņai savu tālruņa numuru. Līdzko izziņa būšot gatava, viņa solījās piezvanīt,” turpina vīrietis: “Jau nākamajā dienā, 9.jūlijā, bankas darbiniece piezvanīja, ka izziņa ir sagatavota un varu to saņemt.” Par šo izziņu vīrietis samaksājis 8,60 eiro.

Taču vislielākais bijis viņa pārsteigums, kad vīrietis ar tik ilgi gaidīto izziņu ieradies VID: “Kad iesniedzu dokumentus uzņēmuma likvidēšanai, VID darbiniece bankas izziņu man meta atpakaļ. Proti, šādu izziņu VID vairs nevajagot iesniegt, jo kopš 1.jūlija VID no bankām saņemot elektroniskas izziņas par kontu atvēršanu un slēgšanu.”

Pēc nepieciešamo formalitāšu nokārtošanas VID un Uzņēmumu reģistrā vīrietis vēlreiz iegriezies “Swedbank” Liepājas filiālē, “lai noskaidrotu, kādēļ mani velti dīdīja”: “Gudrāks nekļuvu. Mani teju vai izsmēja: pašam esot jāzina noteikumi un prasības.”

“Nenomiršu jau to 8,60 eiro dēļ, ko samaksāju par nekur nederīgo izziņu. Tāpat nabags nekļūšu, samaksājis nepilnus 4 eiro par slēdzamā konta apkalpošanu vēl mēnesi. Taču sāp sirds par to, ka banka pati īsti nezina, kā jārīkojas un līdz ar to muļķo klientus. Tā vietā, lai saviem klientiem paskaidrotu un ieteiktu, kā labāk rīkoties, pelna uz mūsu neziņu,” tā liepājnieks.

“Es vairs neko mainīt nevaru, bet šo stāstu tādēļ, lai citi, kuriem jādodas uz “Swedbank”, jau laikus sameklē nepieciešamo informāciju. Lai nav lieka laika tērēšana un naudas tēriņi. Izglītojieties paši pirms dodaties uz banku, jo tur neko nepaskaidros! Vai arī jau laikus meklējiet advokāta palīdzību,” tā vīrietis.

Jāpiebilst, ka šis nav pirmais gadījums, kad portālam nākas uzklausīt līdzīgu stāstu. Šā gada pavasarī stipri līdzīgu bēdu stāstu portālam uzticēja kāds jauns vīrietis, kurš patlaban dzīvo un strādā ārzemēs. Viņš, ieradies Liepājā, lai slēgtu kontu bankā, bija spiests uzturēties Latvijā daudz ilgāk, nekā sākotnēji plānots, jo jau pirmajā stāstā minēto iemeslu dēļ dokumentācijas sakārtošana stipri ievilkās un prasīja izdevumus.

“Swedbank” komunikācijas virziena vadītāja Kristīne Jakubovska, taujāta, vai bankas darbinieku pienākums nav saviem klientiem izskaidrot noteikumus un ieteikt labākos risinājumus, portālam norādīja: “Filiālēs izziņas izsniedz pēc klienta pieprasījuma, nezinot, kādiem mērķiem tās tiks izmantotas. Izsakām nožēlu, ka konkrētajā gadījumā klientam šāda izziņa attiecīgajā iestādē nebija vajadzīga. Pati konta aizvēršana notika pēc procedūras. Piemēram, gadījumos, ja kontam ir piesaistīta karte, kontu banka drīkst slēgt mēnesi pēc iesnieguma pieņemšanas, jo, iespējams, vēl var ienākt karšu darījumi.”

Savukārt uz jautājumu, vai vīrietis nebija pelnījis vismaz atvainošanos, K.Jakubovska atzina: “Jā, var izteikt nožēlu, ka attiecīgajā iestādē šī izziņa nebija vajadzīga.”

_____________

Iesaki tēmu vai ziņo par notiekošo arī Tu! To var izdarīt ikviens portāla lasītājs, izmantojot sākumlapā esošo formu "Piedalies satura veidošanā!". Turpat iespējams iesūtīt arī dažādus fotostāstus, piemēram, no kāda pilsētā notikuša pasākuma.

  • Komentāri (45)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!