Trešdiena, 27. maijs Loreta, Dzidra, Gunita, Dzidris

Procedūras neizskaidrošana – norma?

Procedūras neizskaidrošana – norma?
Foto: liepajniekiem.lv
25.07.2015 07:09

liepajniekiem.lv

Portālā vērsās kāds liepājnieks, kurš ”Swedbank” darbinieku
nekompetences vai arī paviršas attieksmes dēļ lieli iztērējis ievērojami daudz
laika. Vīrietis vēlas citus šīs bankas klientus nepieciešamo informāciju un
zināšanas censties iegūt, pirms došanās uz banku.

Kā stāsta vīrietis, viņš šā gada 5.jūnijā devies uz
”Swedbank” Liepājas filiāli, lai sakarā ar to, ka viņš likvidē uzņēmumu, kas
kļuvis nerentabls, slēgtu kontu bankā kā arī saņemtu nepieciešamās izziņas par
konta slēgšanu, kas iesniedzamas Valsts ieņēmumu dienestā (VID).

”5.jūnijā, kad pirmo reizi vērsos ”Swedbank” Liepājas
filiālē un paskaidroju, ka vēlos slēgt kontu un saņemt par šo darbību no bankas
izziņu, bankas darbiniece vispirms man prasīja uzņēmuma zīmogu, pēc kā
paskaidroja, ka izziņu banka var sniegt 10 dienu laikā,” stāsta vīrietis.

Tā kā likvidējamā uzņēmuma zīmogs viņam uz banku līdzi nav
bijis, 8.jūnijā viņš atkārtoti, ar nepieciešamo zīmogu kabatā, devies uz banku:
”Šoreiz bankas darbiniece man paskaidroja, ka konta slēgšanai
nepieciešams mēnesis, proti, ka konts būs slēgts 8.jūlijā.”

8.jūlijā vīrietis kārtējo reizi devies uz banku, lai beidzot
saņemtu izziņu par konta slēgšanu, pēc kā varētu doties uz VID. ”Šoreiz cita darbiniece gan apstiprināja, ka konts ir slēgts, bet atzina, ka tajā
pašā dienā izziņu es saņemt nevarēšu – tam esot nepieciešamas vēl 10 dienas.
Izsauktā darbiniece, kurai iepriekš jau biju prasījis šo izziņu, norādīja, ka
es, lūk, neesot uzrakstījis iesniegumu, ka man nepieciešama šī izziņa,” turpina
liepājnieks: ”Jā, tiesa, izziņu lūdzu mutiski. Bet ja jau bija nepieciešams
rakstisks iesniegums, vai bankas darbiniece man to iepriekšējā reizē nevarēja
pateikt? Ne jau katrs klients detaļās zin bankas noteikumus, ne jau katru dienu
slēdzam kontus un prasām izziņas!”

”Otra darbiniece bija saprotošāka un aicināja mani atstāt viņai
savu tālruņa numuru. Līdzko izziņa būšot gatava, viņa solījās piezvanīt,”
turpina vīrietis: ”Jau nākamajā dienā, 9.jūlijā, bankas darbiniece piezvanīja,
ka izziņa ir sagatavota un varu to saņemt.” Par šo izziņu vīrietis samaksājis
8,60 eiro.

Taču vislielākais bijis viņa pārsteigums, kad vīrietis ar
tik ilgi gaidīto izziņu ieradies VID: ”Kad iesniedzu dokumentus uzņēmuma
likvidēšanai, VID darbiniece bankas izziņu man meta atpakaļ. Proti, šādu izziņu
VID vairs nevajagot iesniegt, jo kopš 1.jūlija VID no bankām saņemot
elektroniskas izziņas par kontu atvēršanu un slēgšanu.”

Pēc nepieciešamo formalitāšu nokārtošanas VID un Uzņēmumu
reģistrā vīrietis vēlreiz iegriezies ”Swedbank” Liepājas filiālē, ”lai
noskaidrotu, kādēļ mani velti dīdīja”: ”Gudrāks nekļuvu. Mani teju vai izsmēja:
pašam esot jāzina noteikumi un prasības.”

”Nenomiršu jau to 8,60 eiro dēļ, ko samaksāju par nekur
nederīgo izziņu. Tāpat nabags nekļūšu, samaksājis nepilnus 4 eiro par slēdzamā
konta apkalpošanu vēl mēnesi. Taču sāp sirds par to, ka banka pati īsti nezina,
kā jārīkojas un līdz ar to muļķo klientus. Tā vietā, lai saviem klientiem
paskaidrotu un ieteiktu, kā labāk rīkoties, pelna uz mūsu neziņu,” tā
liepājnieks.

”Es vairs neko mainīt nevaru, bet šo stāstu tādēļ, lai citi,
kuriem jādodas uz ”Swedbank”, jau laikus sameklē nepieciešamo informāciju. Lai
nav lieka laika tērēšana un naudas tēriņi. Izglītojieties paši pirms dodaties
uz banku, jo tur neko nepaskaidros! Vai arī jau laikus meklējiet advokāta
palīdzību,” tā vīrietis.

Jāpiebilst, ka šis nav pirmais gadījums, kad portālam nākas
uzklausīt līdzīgu stāstu. Šā gada pavasarī stipri līdzīgu bēdu stāstu portālam uzticēja
kāds jauns vīrietis, kurš patlaban dzīvo un strādā ārzemēs. Viņš, ieradies
Liepājā, lai slēgtu kontu bankā, bija spiests uzturēties Latvijā daudz ilgāk,
nekā sākotnēji plānots, jo jau pirmajā stāstā minēto iemeslu dēļ dokumentācijas
sakārtošana stipri ievilkās un prasīja izdevumus.

”Swedbank” komunikācijas virziena vadītāja Kristīne
Jakubovska, taujāta, vai bankas darbinieku pienākums nav saviem klientiem
izskaidrot noteikumus un ieteikt labākos risinājumus, portālam norādīja: ”Filiālēs
izziņas izsniedz pēc klienta pieprasījuma, nezinot, kādiem mērķiem tās tiks
izmantotas. Izsakām nožēlu, ka konkrētajā gadījumā klientam šāda izziņa
attiecīgajā iestādē nebija vajadzīga. Pati konta aizvēršana notika pēc
procedūras. Piemēram, gadījumos, ja kontam ir piesaistīta karte, kontu banka
drīkst slēgt mēnesi pēc iesnieguma pieņemšanas, jo, iespējams, vēl var ienākt
karšu darījumi.”

Savukārt uz jautājumu, vai vīrietis nebija pelnījis vismaz
atvainošanos, K.Jakubovska atzina: ”Jā, var izteikt nožēlu, ka attiecīgajā
iestādē šī izziņa nebija vajadzīga.”

_____________

Iesaki tēmu vai ziņo
par notiekošo arī Tu! To var izdarīt ikviens portāla lasītājs, izmantojot
sākumlapā esošo formu “Piedalies satura veidošanā!”. Turpat iespējams
iesūtīt arī dažādus fotostāstus, piemēram, no kāda pilsētā notikuša pasākuma.

45 komentāri

2015-07-25 07:55

tā jā: tajā bankā vienmēr problēmas un vājprātīgas cenas!

2015-07-25 08:04

Bet-: Piekrītu, ka banka netaujā kam to izziņu vajag, bet tomēr- šis gadījums tik un tā atspoguļo sistēmas birokrātiju un nedraudzīgumu klientiem.

2015-07-25 08:14

Aivars: Talak no tas bankas ieteiktu ari no savas puses salidziniet cenas
DNB cita lieta

2015-07-25 08:35

arī uzņēmējs: Swedbanka vispār ir manu nemīļāko banku sarkasta virsotnē jau pēdējos pāris gadus. Arvien pieaugošā formālā attieksme pret saviem ilggadējiem, uzticamiem klientiem ir spiedusi mani atteikties no šīs bankas pakalpojumu izmantošanas.

2015-07-25 08:48

bankas kliente: Vienmēr esmu šo banku aizstāvējusi, bet nu jau vairs nezinu...Problēma laikam ir tā, ka labākie un zinošākie darbinieki tiek aizvākti uz Rīgu un Liepajā paliek tie, kas neprot normāli komunicēt ar klientiem. Bnaka gan veic aptaujas, bet arī to rezultātā Liepājā nekas nemainās. Žēl!!!

2015-07-25 08:52

Cicura: Es pirms gadiem pieciem arī apvainojos un to banku. Kārtīgi mani piečakarēja ne ko nepaskaidrojot. Un ielidoju vel uz 30 ls dēļ viņu neizdarības. Man kā ilggadējam viņu klientam palika rūgtums iekšā. Pārgāju nedomājot un DnB - cita štelle. Problēmu vispār ne kādu tagad.

2015-07-25 08:53

Cicura.: Labojums - ielidoju uz 350ls.

2015-07-25 08:56

ārprāc: Kā tas raksts ir uzrakstīts, dzērājžurnālisti.

2015-07-25 09:01

līdzīgi: Laimīgi pirms daudziem gadiem ar lielām mokām izdevās noslēgt kontu un atbrīvoties no šīs bankas, nu jau daudzi gadi DnB bankā, nekādu problēmu.

2015-07-25 09:39

interesanti: mjaaa...kārtējā latviešu uzmanības izrādīšanas izpausme, gluži kā maziem bērniem, kad nesaņem kāroto. Kāpēc neviens neieliek rakstu, kad ir saņēmis vai izbaudījis ko pozitīvu (šeit neiet runa ne tieši par Swedbank, ne DNB, bet jebkuru citu iestādi)?! Atbilde: jo mēs latvieši mākam tikai riet cits uz citu un pēc tam skriet sūdzēties. Lai jauka diena!

2015-07-25 09:43

.....: man gan likās raksts tīri ok, cilvēki zinās

2015-07-25 09:48

Liepājasuzņēmums: Jā šijā bankā strādā diezgan nelaipnas darbinieces,aptuveni 10 gadu laikā ka esmam viņu klienti ir tik daudz neforšu un no bankas darbinieču puses nekompetentu darbību ,ka grāmatu varētu sarakstīt.Banku saglabājam tik dēļ šīs klientiem.Bankas vadībai būtu jāpadomā par darbinieku atlases kritērijiem.

2015-07-25 10:30

Neapkrāptais: Šī banka Liepājā pat nezina savus izcenojumus. Tiešām ir pašam jālasa informācija un jāpamāca bankas darbinieki !

2015-07-25 10:32

Opis: Komunikācijas trūkums filiālē! Tur ir darbinieces kā biezs, bet kā redzams,ar klientu saprasties neprot!

2015-07-25 10:37

riidziniece: Šodien t/c DOLE SWED bankomātā vēlējos noņemt naudu.....tas neizdevās....uz ko,man sazvanītā bankas darbiniece atbildēja,ka pēc bankomāta inventarizācijas veikšanas varēs atgriezt neizsniegto naudas summu.....bet kontā uz doto brīdi šī summa jau ir rezervēta....VAI SWED,KĀ BANKA IR ATBILDĪGA(ES DOMĀJU....FINANSIĀLI)?!PIEŅEMSIM,KA MAN ŠĪ NAUDAS SUMMA IR ĻOTI NEPIECIEŠAMA.....PAMĒĢINIET SWED NESAMAKSĀT KĀDU RĒĶINU :)) PROCENTI BŪS SARĒĶINĀTI

2015-07-25 10:37

Vispār: viņi kontus slēdz nelabprāt... Statistika... Kas notiks ja zaudēs vadošo pozīciju.... :)

2015-07-25 10:46

janis redsunbuffet: Swedbank ir parliecinoshi vissliktaka banka,laimigs,ka tur vairs neesmu

2015-07-25 10:57

delko: un tik nevajag te DnB celt debesīs, arī tur darbinieki ir tik zinoši ka es viņu dēļ gandrīz iebērzos uz lielu naudu labi ka direktore bij pazīstama un atrisināja situāciju!!!!

2015-07-25 11:06

fcuk: Ar Swedbanku bija kautkas līdzīgs slēdzot SIA,nekompetenti darbinieki.

2015-07-25 12:15

Ziniet,: kāda sajūta,izlasot visus komentārus? Ka kāds ļoti neveikli mēģina reklamēt DnB banku.Vai Latvijā citu banku bez šīm divām nav?Tā ir sena un klasiska problēma valstī,ka vienā iestādē,vienalga,valsts,vai privāta,prasa dokumentus,ko citā neizsniedz vai noformulē ne uz tās veidlapas,ko vajag pirmajai,un iznāk vesels riņķa dancis tikai tāpēc,ka katrs rīkojas,kā grib,nevis process tiek virzīts klienta vajadzībām.Visviegāk ir tad,ja iespējams lietas nokārtot elektroniski.

2015-07-25 13:04

Leons: Vaitad uzņēmējam pašam nebija jāzin, ka to izziņu vairs nevajag? Tad jau nav brīnums, ka jālikvidējas, ja tād attieksme pret darbu... Pats aizgāja uz banku, paprasīja izziņu un dabūja. OK, tas, ka Liepājā daudzās iestādēs kontingents, maigi izsakoties, ir savākts no pēdējiem skolas soliem nav nekāds pārsteigums un tāpēc process ievilkās. Tomēr tas neattaisno paša paviršību un neuzmanību.

2015-07-25 13:43

to Leons: Bankas darbiniekiem elementāras aktualitātes , kas attiecas pm. uz izziņu izsniegšanu, vajadzēja gan zināt!

2015-07-25 15:32

nja: Kolhozs.

2015-07-25 16:57

kaprālis: Nu jau gadus 5cus šīs bankas (naudas kāsēju) pakalpojumus neizmantoju. Lielākus murgus nav nācies redzēt. Nestē uzpildies, regulāri norauj 1-2centus par daudz, respektīvi, ja man ir 10Ls, noraus 10.01, mana bilance -0.01ls un sāk rēķināt % :D Ģeniāla iestāde!
Ārzemēs ar viņiem var vispār auzās sabraukt :D
Kad slēdzu kontu, lai izņemtu atlikumu, man jāpiemaksā lai to varētu izdarīt :D

2015-07-25 16:59

to interesanti: Tev kā latvietim ir VISAS iesējas uzrakstīt ko labu :)
Ja Tev šķiet normāli, ka APKALPOJOŠĀ sfērā pret Tevi neizturās NORMĀLI, turpini smaidīt un justies labi.
Tā nav bedru rakšana, bet elementāra komunikācija, kura Latvijā ir viduslaiku līmenī!

2015-07-25 17:20

jabadaba: Labi uzkrullēšu šo informāciju uz ūsu. Bet nu pagaidām vis Swedbankā man ir noticis godam un labi.

2015-07-25 18:30

teiciens: Labāk daži izcili darbinieki, nevis milzu bars ar viduvējībām.

2015-07-25 19:31

kaprālim: Ja ir tāds idiots, kas nav apjēdzis, ka 1,5 gadus jau vairs nav Ls, tad jābrīnās, ka vispār kāda banka ir derīga. Nerunājot jau, ka neatšķir debetkarti no kredītkartes (par kredītu jāmaksā procenti - kāds pārsteigums)! Ar 10 "latiem" kontā šis brauc uz ārzemēm - jāsmejās! Vari neuztraukties - esmu SEB klients, jo nav runa par banku, bet par stulbumu!!!

2015-07-25 19:37

sht: man Dnb izšmugulēja 100Ls par pārkreditēšanos, kaut gan zināja ka nedos, lasot manus privātos naudas pārskaitījuma mērķus...
Swedbank vispār ir murgs...
pēc nostāstiem saprotu, ka Citadele ir ok!

2015-07-25 20:36

Leons: to Lenons Ja jau tā ir elementāra aktualitāte, tad kāpēc tips, kam tik daudz klapatu arkonta aizvēršanu to nezināja pats? Viņam vajadzēja izziņu, tad arī pašam vajadzēja noskaidrot. Būtu noskaidrojis, būtu tad arī mierīgi aizvēris savu kontu bez nekādas izziņas gaidīšanas. Bet nu kā jau saka lohiem lohu problēmas.

2015-07-26 08:41

to kaprālim: Ja raksta, ka 5cu gadus atpakaļ, tad padomā, kas ir idiots un cik ilgi mums ir eiro!
Tieši KUR bija rakstīts, ka kāds brauc uz ārzemēm ar 10 latiem?
Varbūt izlasīji vēl kaut ko?
Ou, kredītu a esi izrāvis kaut kur, malacītis :)

2015-07-26 10:24

Rainis: No SūdBank aizmuku dažus gadus atpakaļ, biju gatavs nosist tos kretīnus, idiotu bars. Aizgāju uz DnB - mierīga dzīve tagad.

2015-07-26 10:53

interesīte: Man omei ir konts DnB. Gāja katru otro mēnesi pensijai pakaļ, bet tad katru reizi sāka bāzties virsū ar karti-lai pasūta un pati ņem naudu bankomatā. Tagad jau skaidrs kāpēc-jo Dnb vairs naudu filiālē nedod. Labā banka! Ome jau viena to nemāk-tad nu vienmēr kādam jālūdz palīdzība!

2015-07-26 11:00

Gudruna: Izlasiju rakstu un nesapratu cilvēka sāpi-pats gāja un prasija izziņu un pats dabuja viņu! Lai dusmojas uz VID, kas to nepieņēma! Nav jau brīnums, ka uzņēmums jāklapē ciet, jo pats ne vella nejēdz no likumiem un kartības! Kur tur banka vainīga? Banka taču nav nekāds juridiskais kantoris, kam tev jāiesaka kā labāk un ērtāk uzņēmumu likvidēt! Bet te jau nav ko daudz rakstīt, jo visi, kas paši lohi, nemaksā kredītus, paši nevar bankas mājas lapāieskatīties un paskatīties cenas tagad vaino darbiniekus. sSmu strādajusi Citadele banka-jūs idiņi pat nejēdzat, kas ir jāzin tādam operatoram. Jūs pat 100 daļu no tā nezinat. Ir desmitiem izmaiņu katru mēnesi un ja arī kaut kas bija mainijies pāris dienas atpakaļ, tad to tiešām arī varēja nezināt. Stulbenis pats-tāpēc tev tā ri iet!

2015-07-26 11:09

heh: gudruma , esi strādājuse banka??? nu ij valodiņa Jums!!!

2015-07-26 11:51

nepiekrītu: man gan ir tikai un vienīgi pozitīva pieredze ar šo banku, ko nevarētu teikt par SEB

2015-07-26 13:21

piekrītu: Vai tad tā ir pirmā izziņa, ka bankas darbinieces nejēdz vai tā vispār ir nepieciešama? Nevar strādnieces dzīvot kā mucā, neko nezinot kas notiek ārpus mucas! Vismaz tik vienkāršu jautājumu jau filiālē vajadzēja zināt.

2015-07-26 16:27

klodak: Swedbank pret ilggadējiem kliebtiem ir traģiska. Tikko kā atmaksāšu savas saistības tā dzēsīšu kontu šajā bankā. Nenormāli slaucēji.

2015-07-26 16:39

kaimiņi: Kolosāli!!! manu komentāru izdzēsa!!! Tas jau tikai tāpēc ka bija piemineta Olga Jankovska, kura ar viltotiem biedrības dokumentiem nokārtoja un izsmēla Swedbankas kredītu 318 000 euro (uz daudziem desmittuksttoš euro darbi nebija paveikti)

2015-07-26 17:31

Gusj: Bet tad to Jankovsku vajag dot tiesā, lai sēž cietumā! Vispār ir dzirdētas daudz negatīvas atsauksmes par šo kundzi.

2015-07-26 17:42

učene: ...izcila latviešu valoda!!!! ..."Portālā vērsās kāds liepājnieks, kurš “Swedbank” darbinieku nekompetences vai arī paviršas attieksmes dēļ lieli iztērējis ievērojami daudz laika. Vīrietis vēlas citus šīs bankas klientus nepieciešamo informāciju un zināšanas censties iegūt, pirms došanās uz banku."....

2015-07-26 17:47

vispār: vispār jau bankas ir vieni riebīgi iestādījumi, peļņas n-tajos miljonos, bet klienti viņiem vajadzīgi kā vardei lietussargs, nu jau nonācis tik tālu, ka depozītiem 0%

2015-07-26 21:22

skumjā: Te jau ir redzams, ka cilvēkiem dusmas uz pašu banku-kā riebīgu iestādījumu. Un savas dusmas izgāž uz tur strādājošiem darbiniekiem. Vispār jau tur strādā ļoti jaukas un atsaucīgas meitenes. Tā kā neesmu kredītu gūstā ieskauta un tāpēc neapmierināta un dusmīga uz visu pasauli un visus lietas ar šo banku kārtoju caur internetbanku. Tad tajās retajās reizēs, kad gadās ieiet bankā esmu bijusi ļoti apmierināta!

2015-07-27 10:34

to skumjā: Te stāsts nav par dusmu izgāšanu, bet gan par kompetences un komunikācijas trūkumu!

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Distances līgums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz