Piektdiena, 17. maijs Umberts, Herberts, Dailis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Pūderis bedrītēm

Pūderis bedrītēm
12.04.2010 07:05

Atslēgvārdi

No vienas puses, šovasar autovadītāji, stūrējot pa Liepāju, nelamāsies lielu remontu dēļ. No otras puses, droši vien no tām pašām mutēm spruks rupjības tieši tādēļ, ka ielas tikpat kā neremontēs.

Droši zināms tas, ka Liepājas ielās aizpūderēs bedrītes. Kapitāli atjaunos tikai vienu – Brīvības – ielu, toties 3,6 kilometru garumā.

Grambu remonts

Nekādi kārtējie lielie ielu remontdarbi šovasar nav iespējami, jo tiem pilsētas budžetā nav naudas, skaidroja Liepājas domes izpilddirektora vietnieks Didzis Jēriņš un pašvaldības SIA “Komunālā pārvalde” valdes priekšsēdētājs Ģirts Reinbergs. Paredzēts, ka tiks izlietoti 130 tūkstoši latu no Autoceļu fonda tikai ielu bedrīšu aizlāpīšanai jeb mazāk nekā puse no pērn izlietotā šim darbam. 2009. gadā bedrīšu remontam izlietoja 270 530 latu, teica Ģ. Reinbergs.

Bedrīšu lāpīšanas negods, kā ironizē SIA “Ceļu, tiltu būvnieks” valdes priekšsēdētājs Gatis Zvirbulis, šogad, tāpat kā 2008. gadā, ticis viņa vadītajai firmai. (2009. gadā to darīja “Aizputes ceļinieks”.) Remontdarbus sāks šonedēļ. Cik daudz bedrīšu aizlāpīs cik ielās, tas viņam nav zināms. Līgums ar uzņēmumu ir par darbu izcenojumu, nevis par kopējo summu vai kvadrātmetriem.

Savukārt ceļu remontdarbu cenas šogad noslīdējušas vēl zemāk nekā pērn, sacīja gan D. Jēriņš, gan G. Zvirbulis. “Jā, daudzi uzņēmumi ir uz bankrota sliekšņa. Uzņēmumi, kuriem ir lielas kredītsaistības, spiesti vilkt dzīvību par zemākajām cenām,” sacīja G. Zvirbulis.

Noteikti un varbūt

Izmantojot Eiropas Savienības fondu finansējumu, šogad līdz jūnija beigām pabeigs pērn sākto stacijas laukuma rekonstrukciju. Pēc ziemas pārtraukuma darbi atsākti pagājušajā nedēļā. Stacijas laukumu pārbūvē “Ceļu, tiltu būvnieks”.

Lielākās pārmaiņas notiks Brīvības ielā, kuru pilnībā rekonstruēs 3,6 kilometru garumā. “Kurzemes Vārds” jau rakstīja, ka konkursā par būvdarbiem septiņu firmu konkurencē uzvarējusi SIA “Šlokenbeka” un, ja līdz 12. aprīlim konkursa rezultātus neviens neapstrīdēs, būvniecība par 4,22 miljoniem latu varēs sākties nekavējoties.

Taču Liepājas pašvaldības plānā ir vēl vairāki ļoti apjomīgi ielu atjaunošanas projekti, izmantojot ES fondu finansējumu, tomēr domes Attīstības pārvaldes vadītājs Vilnis Vitkovskis atklāj, ka šogad labākajā gadījumā tos varēs tikai sākt.

Viens no šādiem projektiem ir ļoti apjomīgais Liepājas ielu un ielu apgaismojuma rekonstrukcijas projekts, kurā paredzēta vairāk nekā 20 ielu atjaunošana un faktiski visas pilsētas ielu apgaismojuma sistēmas pārbūve. Projektu vēl nevar iesniegt ES atbalsta saņemšanai, jo visām atjaunojamajām ielām vēl nav gatavi tehniskie projekti. Šo projektu Pilsētas domē plāno akceptēt jūnijā, pēc tam to izvērtēs Satiksmes ministrijā. Tāpēc par šī projekta līdzekļiem labākajā gadījumā šogad varēs paspēt tikai kādas nelielākas ielas remontu rudenī, atzīst V. Vitkovskis.

ES finansējums jau ir akceptēts Zirņu ielas pārbūvei. Līdz 14. maijam ir jābūt gatavam pārbūves tehniskajam projektam, tad varēs izsludināt būvdarbu konkursu. Tas aizņems vismaz nepilnus trīs mēnešus – visu vasaru. Tāpēc arī Zirņu ielas rekonstrukciju, domājams, šogad varēs sākt tikai kādā nelielā posmā.

“Ielu stāvoklis ir ļoti bēdīgs,” komentē G. Zvirbulis. “Šogad Liepājā no ielu būves darbiem nav nekā – visa nauda ir iztērēta ziemas dienestam, bet, lai veiktu vienkāršoto renovāciju vienam kilometram 6 metrus platas ielas, pietiktu ar 18 tūkstošiem latu (bez PVN). Taču ļoti pareizi, ka pašvaldība naudu virza ES līdzfinansētiem projektiem, es neredzu vēl kādu pašvaldību, kurai būtu tik lieli šādi projekti. Bet diemžēl kritērijs ir zemākā cena, nevis saimnieciski izdevīgākā cena. Izvēloties tikai lētāko, neatrisināsim krīzes problēmas. Kritērijam vajadzētu būt arī uzņēmuma kvalifikācijai un darba kvalitātei. Piemēram, es šaubos, vai no Tukuma rajona “Šlokenbeka” spēs atvest kvalitatīvu un pietiekami karstu asfaltu, vai tas jau nebūs atdzisis? Liepājas vadītāji sola apjomīgus darbus, gaidām konkursus. Bet mēs strādāsim Tukumā, Ventspilī un Saldū.” Liepājas pašvaldībai uzņēmējs pārmet, ka tā konkursus novilcinot līdz vēlam rudenim, tā radot liekus sarežģījumus.

Cenas krīt: ielu bedrīšu remonta izmaksas
2009. gadā Liepājā bija par 50 procentiem zemākas nekā 2008. gadā,
2010. gadā ir par 25 procentiem zemākas nekā 2009. gadā.
Avots: “Komunālā pārvalde” 

“Ceļu, tiltu būvnieka” izcenojums: bedrīšu remonts ar pilno tehnoloģiju
2008. – 10,35 lati par kvadrātmetru, neskaitot pievienotās vērtības nodokli,
2010. – 4,58 lati bez PVN.
Avots: “Ceļu, tiltu būvnieks”

Nora Driķe,
“Kurzemes Vārds”


Lībiešu iela ir kā visa Liepājas ielu sabrukuma kvintesence. Lai izvairītos no tās bedrēm, autovadītāji tur, kur vajadzētu atrasties ietvēm, iebraukuši pamatīgas rises.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz