Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Trešdiena, 20. novembris

Vārdadiena: Anda, Andīna, Vigo

Rīgas un Tirgus ielas krustojumā satiksmi organizē jauna zīme  (27)

Atslēgvārdi pilsētvide | satiksme | ceļa zīmes | rīgas iela | tramvaja sliedes

Vairāki autovadītāji portālam pauduši neizpratni par ceļa zīmi Rīgas ielā pirms krustojuma ar Tirgus ielu. Zīme uzradās nesen un norāda, ka no vienas joslas iespējams braukt gan taisni, gan pa labi un pa kreisi.

Kā portālam skaidroja CSDD Liepājas nodaļas priekšnieka vietnieks Arnis Jekste, zīme Rīgas ielā uzstādīta sakarā ar to, ka ar šā gada 1.janvāri stājās spēkā jauni Ceļu satiksmes noteikumi, līdz ar ko ir izmaiņas kustībā ielās, kurās ir tramvaja sliedes.

“Iepriekšējie Ceļu satiksmes noteikumi, kas bija spēkā līdz 2015./2016.gadu mijai, paredzēja: ja brauktuves vidū vienā līmenī atrodas tramvaja sliežu ceļa klātne, jānogriežas pa kreisi vai jāapgriežas braukšanai pretējā virzienā no kreisā malējā stāvokļa, kas ieņemts uz tā paša virziena tramvaja sliežu ceļa klātnes,” stāsta A.Jekste.

Un turpina: “Jaunie Ceļu satiksmes noteikumi, kas stājās spēkā ar 2016.gada 1.janvāri, nosaka: ja braukšanas joslas kreisajā pusē vienā līmenī ar to atrodas tramvaja sliežu ceļa klātne, jānogriežas pa kreisi vai jāapgriežas braukšanai pretējā virzienā no kreisā malējā stāvokļa, kas ieņemts uz tā paša virziena tramvaja sliežu ceļa klātnes. Bet noteikumu 72.punkts nosaka: ja krustojumā joslu skaitu un braukšanas virzienu tajās nosaka 513.–518.ceļa zīme, uz tramvaja sliežu klātnes uzbraukt aizliegts, izņemot gadījumu, ja tā ir iekļauta kādā ar minētajām ceļa zīmēm noteiktā braukšanas joslā.”

CSDD pārstāvis uzsver, ka šie noteikumi attiecas uz Kr.Valdemāra ielu un Rīgas ielu posmā līdz Liepājas 5.vidusskolai jeb krustojumam ar 1905.gada ielu, kur Rīgas iela turpinās kā divvirzienu iela.

Un piebilst, ka nav izslēgts, ka nākotnē satiksme Rīgas ielā varētu tikt organizēta arī citādi, jo brauktuves platums atļauj organizēt kustību divās joslās.

Taujāts, vai malējo joslu labajā pusē, kur praktiski regulāri stāv automobiļi, nav iecerēts pārveidot par stāvvietu, A.Jekste skaidroja, ka teorētiski šāds variants ir iespējams, bet šajā jautājumā, protams, gala vārds sakāms pilsētas pašvaldībai. Bet pirms tam izvērtējot, vai Rīgas ielā pieprasījums pēc stāvvietām ir tik liels, lai stāvvietas izveidošana būtu loģiska.

Lielākie jaunumi - velobraucējiem

Atgādināsim, ka šis nav vienīgais jaunums, ko nosaka jaunie satiksmes noteikumi, kas stājās spēkā ar 2016.gada 1.janvāri.

Visievērojamākās izmaiņas attiecas uz velobraucējiem. Galvenie jaunumi velo jomā - precīzāk noteikta atļautā velosipēdu atrašanās vieta satiksmē. Braukšana ar velosipēdiem atļauta pa tiem paredzēto infrastruktūru. Ja šīs infrastruktūras nav, velosipēdistiem jābrauc pa brauktuvi.

Braukšana ar velosipēdu pa ietvi atļauta kā izņēmuma gadījums, ja braukšana pa brauktuvi, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus nav iespējama, ir apgrūtināta vai bīstama.

Gājējiem uz ietves ir priekšroka un velosipēdistiem jāizvēlas braukšanas ātrums, kas neapdraud un netraucē gājējus. Braukšana pa ietvi jebkurā gadījumā atļauta bērniem līdz 12 gadu vecumam un viņu pavadītājiem.

Ar velosipēdiem atļauts braukt pa sabiedriskā transporta joslām, ja uzstādīta attiecīgā papildzīme.

Ielas un gājēju pārejas šķērsošana, nenokāpjot no velosipēda, atļauta, šķērsojot brauktuvi pa ietves vai nomales iedomāto turpinājumu, kā arī, netraucējot gājējus un gājēju ātrumā.

Pirms brauktuves šķērsošanas velosipēdistam savlaicīgi jāsamazina ātrums, nepieciešamības gadījumā – jāaptur braucamais un jāpārliecinās par drošību.

Precīzāk noteikti kreisā pagrieziena veikšanas varianti. Jāizvēlas drošākais pagrieziena veikšanas veids, lai neradītu satiksmei bīstamas situācijas, izvērtējot ceļa veidu (vienvirziena, divvirzienu, joslu skaits, atļautie braukšanas virzieni tajās utml.) un satiksmes intensitāti.

Jaunie Ceļu satiksmes noteikumi saskaņoti ar Ceļu satiksmes likumu – atbilstoši likumam braukt ar velosipēdu ceļu satiksmē patstāvīgi atļauts no 10 gadu vecuma, bet jābūt velosipēdista apliecībai.

Nolūkā uzlabot uz velosipēdistiem attiecināmo Ceļu satiksmes noteikumu struktūru, nodalītas uz velosipēdistiem un mopēdistiem attiecināmās normas. Piemēram, mopēdi ir mehāniskie transportlīdzekļi, tādēļ uz tiem attiecināmas tādas pašas normas, kā uz pārējiem motorizētajiem transportlīdzekļiem.

Pārredzamāki būs krustojumi

Nolūkā uzlabot kopējo ceļu satiksmes drošību, noteikts, ka atļautais maksimālais braukšanas ātrums uz grants ceļiem ir 80 km/h (iepriekš – 90 km/h).

Ieviestas jaunas ceļa zīmes. Piemēram, zīmes, kas apzīmē apdzīvotu vietu sākumu un beigas. Proti, līdztekus jau esošajām ceļa zīmēm – melns uzraksts uz balta fona (un pārsvītrots uzraksts), turpmāk apdzīvotas vietas beigas un sākumu varēs apzīmēt arī ar melnu ēku kontūrām uz balta fona (un pārsvītrotām ēku kontūrām).

Tāpat ieviesta zīme, kas informē un aicina ceļa remonta laikā ievērot “rāvējslēdzēja” principu.

Ieviestas jaunas (vizuāli nedaudz atšķirīgas) ceļa zīmes, kas apzīmē dzīvojamo zonu sākumu un beigas. Esošās ceļa zīmes, kas apzīmē dzīvojamo zonu sākumu un beigas ceļu īpašniekiem (valdītājiem) jānomaina līdz 2018.gada 1.janvārim.

Ieviesti vairāki jauni ceļa horizontālie apzīmējumi. Piemēram, uz ceļa uzzīmēta lidmašīna norāda ceļu / virzienu uz lidostu.

Aizliegts pārvadāt bērnus līdz trīs gadu vecumam automobilī, kas nav aprīkots ar drošības jostām.

Nolūkā uzlabot krustojumu pārredzamību un padarīt vienkāršāku to šķērsošanu, aizliegta transportlīdzekļu stāvēšana un apstāšanās krustojumos, tajā skaitā apļveida krustojumos un tuvāk par 5 metriem no krustojuma robežas (krustojuma robeža – vieta, kur pirms krustojuma sākas ielas malas noapaļojums).

Aizliegta transportlīdzekļu stāvēšana un apstāšanās uz gājēju un velosipēdu ceļiem.

Nolūkā popularizēt elektromobilitāti izstrādātas speciālas, vizuāli atšķirīgas valsts reģistrācijas numura zīmes elektromobiļiem. Elektromobiļiem ar šīm numura zīmēm atļauts braukt pa sabiedriskā transporta joslām.

Jaunie noteikumi atrodami http://likumi.lv/ta/id/ 274865

______________

Iesaki tēmu vai ziņo par notiekošo arī Tu! To var izdarīt ikviens portāla lasītājs, izmantojot sākumlapā esošo formu "Piedalies satura veidošanā!". Turpat iespējams iesūtīt arī dažādus fotostāstus, piemēram, no kāda pilsētā notikuša pasākuma.

  • Komentāri (27)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!