Piektdiena, 4. decembris Baiba, Barba, Barbara
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Sagrauto Kalpaka tiltu sāks atjaunot janvārī

Sagrauto Kalpaka tiltu sāks atjaunot janvārī
11.12.2006 17:51

0

Atslēgvārdi

Uzņēmums “Rīgas tilti” janvārī sāks darbus pie vasarā sagrautā Karostas Kalpaka tilta Liepājā, aģentūru LETA informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldnieks Guntars Krieviņš. Vispirms “Rīgas tilti” sāks darbu tajā tilta pusē, kas netika sagrauta. Pašlaik notiek sarunas ar projektētājiem un būvniekiem par tilta otro pusi. Projekta autoram projektā jāveic korekcijas. Tilts tiks atjaunots vēsturiskajā izskatā. Krieviņš uzsvēra, ka vēl nav pilnīgi skaidrs, vai tas notiks, izmantojot kniedēšanas metodi, kāda tika lietota, tiltu būvējot, vai izmantos metināšanu.

Lai sagādātu nepieciešamo papildus finansējumu Karostas tilta rekonstrukcijai, tiek gatavoti dokumenti, lai valdība varētu pieņemt lēmumu par 1,16 miljonu latu lielu aizdevumu no Satiksmes ministrijas fondiem – līdz brīdim, kad par nodarītajiem zaudējumiem naudu samaksās apdrošinātāji, skaidro Krieviņš.

Jau ziņots, ka 12.jūlijā Liepājas ostā, Karostas kanālā, ar Gruzijas karogu peldošais tankkuģis “Anna” ieskrēja vēsturiskā Kalpaka tilta Ziemeļu daļā un to sadragāja.
Jūlija beigās bija plānota plaša tilta rekonstrukcija. Remonta laikā bija paredzēts atjaunot visas konstrukcijas, krasta un kanāla balstus, piebrauktuves un citus tilta elementus.

Paredzēta tilta mehāniskās daļas renovācija, kā arī paredzēts automatizēt tilta izgriešanas un atgriešanas vadību. Paredzēta atsevišķa dispečeru punkta būve, kur atradīsies automātikas vadības pults, atjaunot vēsturisko apgaismojumu, brauktuvi un ietves, no jauna izbūvēt kuģu signalizācijas sistēmu.
Karostas tilts projektēts 1903.gadā. Tas uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1906.gadā. Pirmā pasaules kara laikā tilts daļēji nopostīts. Tas atjaunots 1932.gadā.

No 1941.līdz 1945.gadam tilts postīts atkal – vācu un padomju aviācijas uzlidojumos. Tilta metāla konstrukcijas saliektas, savērptas vai sacaurumotas, un kara sekas redzamas vēl šodien.
Tilts būvēts pagriežams, lai nodrošinātu kuģu kustību pa Karostas kanālu un lai būtu iespējams arī nodrošināt sauszemes kustību uz Karostas rajonu.
Tilta metāla konstrukcijas izgatavotas Brjanskā, bet izgriežamie mehānismi un elektromotors – Beļģijā. Izgaismošanai kalpoja astoņi dekoratīvi laternu stabi, no kuriem palicis tikai viens.

Tiltam ir divi laidumi, nesošo konstrukciju veido divas mainīga augstuma tērauda kopnes. Brauktuves platums ir 7,3 metri, katrā brauktuves pusē – 1,5 metru platas ietves gājējiem. Brauktuvi un ietves sedz koka dēļu klājums.
Tilta garums ir 132,28 metri, centrālā laiduma garums – 64 metri, augstums virs jūras līmeņa – 8,32 metri.

LETA

Šobrīd aktuāli

Seko mums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz