Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Ceturtdiena, 24. janvāris

-5°C
Vējš: DA 2.8 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Egle, Eglons, Krišs, Ksenija

Sakārtotas ietves 9 kilometru garumā  (10)

Atslēgvārdi pilsētvide | ietves | labiekārtošana

Foto: liepajniekiem.lv

Cik nu vēl atļauj laikapstākļi, turpinās ietvju atjaunošana un  izbūve mūsu pilsētā. Kā portāls uzzināja pilsētas pašvaldībā, plānots turpināt ietvju atjaunošanu un izbūve Baseina un Lāčplēša ielā, kā arī Atmodas bulvārī un O.Kalpaka ielā.

Kā pārliecinājās portāls, darbi turpinās Atmodas bulvārī, taču lielos vilcienos, ziemai sevi piesakot aizvien pārliecinošāk, ietvju būvdarbi mūsu pilsētā šogad pierimst.

Kā portālam pastāstīja Komunālās pārvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls,

pēdējo trīs gadu laikā Liepājā pēc Komunālās pārvaldes pasūtījuma sakārtotas ietves 36 ielu posmos 9 kilometru kopgarumā par kopējo summu 1,3 miljoni eiro.

 

Gads ielas kopgarums izmaksas
2014 Kūrmājas prospektā gar muzeju; Klaipēdas ielā (starp Ezera un Vidusceļa ielu); Jūrmalas parkā; Dunikas ielā; Vaiņodes ielā; Skolas ielas posmā starp Jāņa un Teātra ielu; Lielā iela posmā starp Ludviķa un Peldu ielu; Fr.Brīvzemnieka iela posmā starp Graudu un Pasta ielu; Pasta iel starp Fr.Brīvzemnieka un Graudu ielu; J.Dubelšteina ielas nepāra numuru pusē; Dīķu iela; Šķēdes iela; Lielās ielas posms iepretim Liepājas universitātei; Rožu ielas posms no Liepu līdz Kr.Valdemāra ielai; Toma ielas posms no Vītolu līdz Republikas ielai; Republikas ielas posma no Kr.Valdemāra līdz Uliha ielai; Bāriņu ielas posms no Dārza līdz Kungu ielai; Kr.Valdemāra ielas posms no Ludviķa līdz Peldu ielai; ietve ap skvēru Katoļu ielā; posmi Uliha ielā; gājēju celiņš Jūrmalas parkā starp diviem stadioniem (cilvēkiem ar īpašām vajadzībām); Turaidas ielā. 4 km 670 000 eiro
2015 Klaipēdas ielā, iepretim ēkai Klaipēdas ielā 96; Toma iela posmā no L.Paegles līdz J.Janševska ielai; Uliha ielā, iepretim 130.ēkai; Jūras ielā, iepretim koncertzālei “Lielais dzintars”; Jaunā ielā, blakus Sv.Trīsvienības pareizticīgo katedrālei; Elizabetes ielas posmā starp Ziemeļu un Kviešu ielu; J.Dubelšteina ielā, iepretim  koncertzālei “Lielais dzintars”. 2 km 236 000 eiro
2016 Nākotnes ielā; Talsu ielā; Kr.Barona ielā; Mežu ielā, posmā no Dzelzceļa gaisa tilta līdz Putnu ielai. 2,4 km 250 000 eiro

2017.gadā turpināsies ietvju, ielu un iekšpagalmu piebraucamo ceļu rekonstrukcija Liepājā. “Labosim arī grants seguma un akmens bruģa ielas,” tā komunālās pārvaldes pārstāvis.

Portāls jau informēja, ka šā gada pēdējā pilsētas domes sēdē tika apstiprināts pašvaldības 2017.gada budžets, un tajā līdzekļi paredzēti gan iekškvartālu piebraucamo ceļu uzlabošanai, gan tam, lai līdzfinansētu daudzdzīvokļu māju teritoriju labiekārtošanu. Tāpat paredzēti līdzekļi, lai paplašinātu O.Kalpaka ielu pirms dzelzceļa pārbrauktuves Raiņa ielā.

Nākamgad, piesaistot ES fondu naudu, paredzēts rekonstruēt arī Grīzupes ielu no pilsētas robežas līdz krustojumam ar Cukura ielu, ne tikai atjaunojot brauktuvi, bet izbūvējot arī ietves, veloceliņus un apgaismojumu.

Kā ietvju un brauktuvju rekonstrukciju Liepājā vērtē paši liepājnieki, skaidrot devās portāls.

Karostnieks Juris portālam pauda, ka ir sajūsmā par šajā pilsētas mikrorajonā veiktajiem uzlabojumiem infrastruktūras jomā: “Jau vairākus desmitus gadu dzīvoju Karostā un, kaut bieži paziņas man vaicā, kādēļ nepārceļos uz Liepājas centru, ne reizi šādu iespēju neesmu apsvēris. Karosta ir īpašs rajons. Ne tikai ar vēsturisko mantojumu, bet arī savu šarmu.”

“Bieži arī pirms infrastruktūras sakārtošanas savus ciemiņus vedu pastaigā pa Karostu,” viņš turpina:

“Kaut bija reizēm skumji, ka piekļūt pie tādiem objektiem kā Manēža un skaistās sarkano ķieģeļu kazarmas bija grūti tur saaugušo krūmu dēļ. Nu šis rajons sakārtots – ērti var ne tikai ar mašīnu un velosipēdiem izbraukt, bet arī pastaiga kājām ir tīrā bauda.”

Juris neslēpj, ka ar nepacietību gaida mirkli, kad būs izbūvētas ērtas ietves abpus Atmodas bulvārim: “Atmodas bulvāris taču ir Karostas vizītkarte!”

Uzņēmējs Jānis, kurš dzīvo Laumas rajonā atzīst, ka pārsvarā gan ik dienu pa pilsētu pārvietojas ar auto, tādēļ biežāk nopriecājas par sakārtotajām ielām: “Beidzot nav jākaunas no tiem, kuri mūsu pilsētā iebrauc no Rīgas un Klaipēdas puses.”

Taču arī viņš novērtē daudzviet sakārtotās ietves: “Nesen nācās kājām mērot posmu pa Bāriņu ielu. Biju patīkami pārsteigts.”

Bet visvairāk Jānis gaida nākamgad solīto O.Kalpaja ielas paplašinājumu pirms dzelzceļa pārbrauktuves: “Jau sen bija laiks. Vieta tur atļauj brauktuvi paplašināt, lai mašīnām nebūtu jāstāv aiz pieturā stāvoša autobusa.

Jā, un vēl es ļoti vēlētos, kaut aktīvāk notiktu iekšpagalmu brauktuvju uzlabošana. Daudz jau paveikts, protams, bet vēl ir vietas, kur bedres tādas, ka mašīnai riteņus var nolauzt.”

Jaunā māmiņa Egita, kura dzīvo pilsētas centrā un līdz ar to viņai pārsvarā iznāk pārvietoties tieši pa to, klāsta, ka visvairāk priecājas par sakārtoto Čakstes laukumu un skvēru iepretim tirdzniecības centram “Kurzeme”.

“Šajās vietās kājas varēja izmežģīt, nemaz nerunājot par to, ka laukumi būtu vieta, kur izvest pastaigā bērnu. Nu beidzot šīs vietas sakārtotas. Turklāt nav dažādu līmeņu, nobraucot no ietves uz ielu, lai šķērsotu brauktuvi,” tā Egita.

Liepājas Neredzīgo biedrības vadītājs Māris Ceirulis portālam jau iepriekš vairakkārt uzsvēris, ka Liepājā vides pieejamības jomā pēdējo gadu laikā paveikts ļoti daudz: “Liepāja viennozīmīgi kā pilsēta ir viena no pieejamākajām Eiropā. Ne velti esam balvu saņēmuši. Paveikts ir daudz, pie mums daudzi brauc skatīties un mācīties. Kaut vai pēdējais projekts ar sabiedrisko transportu, ar kuru varam nodrošināt pārvietošanās brīvību invalīdiem.”

Jau vairākus gadus M.Ceirulis strādā, lai, sadarbojoties ar būvuzņēmējiem, kuri veic ietvju un ielu rekonstrukcijas darbus, panāktu, ka cilvēkiem ar īpašām vajadzībām un māmiņām ar bērnu ratiņiem pārvietošanās ir gluda – nav “pakāpiena”, no ietves nobraucot uz ielas, lai to šķērsotu.

  • Komentāri (10)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!