Salūzušā vilciena pasažieri var pretendēt uz naudas kompensāciju
Rīgas–Liepājas vilciena pasažieri, kuri salūzuša lokomotīves dzinēja vadības bloka dēļ piektdienas vakarā galapunktā nonāca ar trīsarpus stundu kavēšanos, varēs pretendēt uz naudas kompensāciju, informēja akciju sabiedrības ”Pasažieru vilciens” (PV) Korporatīvo attiecību daļas vadītājs Egils Krutovs.
Argots Pakalns
"Kurzemes Vārds"
”Normatīvie akti paredz, ka standartsituācijās pasažieri var saņemt kompensāciju pilnā apmērā gadījumos, ja vilciens no galapunkta atiet ar vairāk nekā 15 minūšu kavēšanos, taču šī ir nestandarta situācija, tāpēc mēs aicinām šī vilciena pasažierus vērsties pie mums ar iesniegumiem,” sacīja E. Krutovs.
”Komisija izskatīs ikvienu šo iesniegumu, un būtu arī vēlams, ja katrā no tiem būtu minēti visi papildu apstākļi, tajā skaitā arī tas, vai šiem cilvēkiem pēc nonākšanas galapunktā bija papildu grūtības ar nokļūšanu mājās,” viņš norādīja, piebilstot, ka ar vienu pasažieri jau uzreiz pēc izkāpšanas no vilciena šī situācija atrisināta – sieviete izsaukusi taksometru, un pārvadātāja pārstāvji kompensējuši brauciena izmaksas.
Naudas kompensāciju varēs saņemt arī tie nedaudzie pasažieri, kuru brauciena galamērķis bija Skrunda un kuriem uz Airītes staciju pretī bija atbraukuši radinieki vai draugi, norādīja E. Krutovs.
Viens no pasažieriem, žurnālists Bens Latkovskis pauda neizpratni par to, ka tikpat neinformēta kā pasažieri par radušos situāciju esot bijusi apjukusī vilciena konduktore, kura pāris stundu garumā nav spējusi atbildēt uz vagonos sēdošo cilvēku jautājumiem, kas noticis un kad beidzot vilciens atsāks ceļu uz Liepāju.
E. Krutovs solīja skaidrot situāciju, norādot, ka katram konduktoram mobilajā tālrunī esot aplikācija, kura pat gadījumā, ja iztrūkst tiešās komunikācijas ar mašīnistiem, sniedz operatīvu informāciju par notikušā apstākļiem.
Mikroklimatu vilciena vagonā ilgās stāvēšanas laikā B. Latkovskis raksturoja kā ”normāli ciešamu”.
”Varēja jau būt siltāk, bet ar to nācās samierināties, jo apkure bija atslēgta. Un arī laukā temperatūra bija ap nulli, ne tā kā Latgalē – krietnos mīnusos –, labi, ka viss beidzās tā, kā beidzās,” viņš sacīja.
Aģentūra LETA vēstīja, ka piektdienas vakarā vilciens Rīga–Liepāja lokomotīves dzinēja vadības bloka kļūmes dēļ galamērķī nonāca ar trīsarpus stundu kavējumu. Informācija par tehniskajām problēmām saņemta ap pulksten 21, kad vilciens bija apstājies pieturā ”Airītes” pirms Skrundas.
Sākotnēji bija plānots, ka kavējums ilgs ap 25 minūtēm, un mašīnista palīgs sazinājies ar PV speciālistiem, cenšoties uz vietas atjaunot lokomotīves darbību. Tomēr tas nav izdevies, tāpēc no Liepājas pretī tika izsūtīta cita lokomotīve, kas vilcienu nogādāja Liepājā, kur tas plānotā ierašanās laika pulksten 21.42 vietā ieradās pulksten 1.10.