Samazinot tramvaja un autobusu reisus, ietaupīs pusmiljonu
No 1. oktobra Liepājas tramvajs vakara stundās kursēs retāk. Kad būs panākta vienošanās ar “Liepājas autobusu parku”, reisu skaita samazinājums skars arī pilsētas autobusu maršrutus, informē aģentūras “Liepājas sabiedriskais transports” direktors Olevs Zutis.
liepajniekiem.lv
Tas viss tiek darīts, lai taupītu līdzekļus laikā, kad tik ievērojami cēlušās elektroenerģijas un degvielas cenas.
Taupības dēļ esot jāsamazina nobraukto kilometru skaits, skaidro SIA “Liepājas tramvajs” pārstāvis Andrejs Rjabcevs. “Noslēgtais līgums ar Sabiedriskā transporta aģentūru pieļauj atkāpes 5% robežās. Tas arī šobrīd tiek izmantots,” viņš norāda.
“Ekonomija tiek veikta, vadoties no pasažieru skaitīšanas datiem,” klāsta O. Zutis.
“Redzam, ka tramvaji ir vistukšākie no pulksten 19. No rīta un pa dienu tramvajs kursēs tāpat kā līdz šim.
Līdz šā gada beigām tramvaja reisu samazinājums būs tikai 1,25 procenti – vakara stundās. Nākamgad samazināsim par pieciem procentiem, taču tas neko nemainīs grafikā – mazāk reisu būs tikai pēc septiņiem vakarā. Piemēram, ja no pulksten 19 līdz 20 bija deviņi reisi, tad būs trīs reizes mazāk. Intervāls palielināsies, bet tramvajs tāpat būs.”
Satiktie tramvaja pasažieri apstiprina – vakaros reisu varot palikt mazāk. “Mani personīgi tas neietekmēs. Es daudz kājām staigāju,” saka Dzintra. “Man jau ir tas vecums, kad vakaros nebraukāju,” nosmaida seniore, arī vārdā Dzintra.
Viņa pārsvarā tramvaju izmantojot, lai nokļūtu pie ārsta, un tas jau esot pa dienu. Arī Raimonds pauž, ka pa naktīm apkārt nebraukājot. “Ja var ar kājām iet, tad es eju ar kājām,” saka vīrietis.
Ar autobusu reisu samazināšanu vēl viss esot procesā, notiekot sarakstu saskaņošana. Princips tas pats – Sabiedriskā transporta aģentūra ir izvērtējusi reisus, kuros brauc vismazāk cilvēku. “Autobusi tukšāki ir dienas stundās, otrādi kā tramvajs. No rīta un vakaros autobusiem ir liela noslodze.
Ir dienas vidus, tādas stundas, kad cilvēki autobusus izmanto ļoti maz, atsevišķi reisi ir pavisam tukši. Lai nemaksātu par tukšiem reisiem, pašvaldība ekonomēs šajā jomā,” pastāsta O. Zutis.
Aptuvenais ietaupījums no sabiedriskā transporta reisu samazināšanas varētu būt līdz pusmiljonam eiro gada laikā, prognozē aģentūras direktors, un šos līdzekļus Liepājas pašvaldība varēs novirzīt citiem mērķiem.
Patlaban joprojām nekursē 1. un 23. autobuss, šos maršrutus slēdza pandēmijas laikā. “23. maršrutu atjaunos, tiklīdz “Liepājas autobusu parks” spēs to izpildīt, iespējams, no 1. novembra,” atklāj O. Zutis.
Maršruts tiks grozīts par labu Karostas iedzīvotājiem – mazas ietilpības autobuss kursēs no Atmodas bulvāra pāri O. Kalpaka tiltam un tad brauks kā iepriekš – pa Pulvera, Cukura un Brīvības ielu.
Pēc pasažieru uzskaites datiem autobuss Nr. 1 esot tas, kuru izmanto vismazāk. “Maršruts iet tikai ar zaudējumiem,” norāda aģentūras direktors. “Izvērtējuši lietderību, to mēs neatjaunosim.”
Kādam iedzīvotājam, protams, šis autobuss bijis vajadzīgs, taču Ezerkrastā varot aiziet līdz Dzērves ielai, bet Velnciemā – uz Krūmu ielu. “Ja autobuss kursē kā privātais taksometrs un ir tukšs, pašizmaksa ir liela un ir ļoti nelietderīgi tā darīt,” viņš atzīmē.
Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikāciju saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.