Sestdiena, 4. maijs Viola, Vizbulīte, Vijolīte
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Satiksmei atklāts jaunais ostas auto pievadceļš

Satiksmei atklāts jaunais ostas auto pievadceļš
10.11.2010 15:54

Šodien, 10. novembrī satiksmei atklāja jauno Liepājas ostas auto pievadceļu, kas savienos autoceļu A9 jeb Liepājas Rīgas šoseju ar Pulvera ielas apli Liepājā.

Jauno autoceļu būvē paralēli dzelzceļa līnijai un tas ievērojami uzlabos smagā transporta plūsmu uz un no Liepājas ostas. Liepājas ostas auto pievadceļš ir ES Kohēzijas fonda infrastruktūras projekta ”Liepājas ostas pievadceļi” viena no trim, pēdējā daļa. Jaunā ceļa atklāšanā piedalījās arī jaunais Satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Projekta ietvaros izbūvēts pilnīgi jauns autoceļa posms 2,7 km garumā, no kuriem 2,1 km ir divu joslu ceļš, bet pievadu Pulvera ielas aplim veidos divas braukšanas joslas abos virzienos jeb tā sauktās ”ieskriešanās joslas”   aptuveni 600 m garumā. Tāpat  izbūvētas caurtekas, jo plānotajā teritorijā ir sarežģīta lietus ūdeņu  un kanalizācijas  sistēma, kā arī apgaismojuma sistēma un pārbrauktuves.

Liepājas domes un speciālās ekonomiskās zonas valdes priekšsēdētājs Uldis Sesks, atklājot satiksmei jauno ostas pievadceļu, uzsvēra, ka šī iela ir viens no signāliem, ka attīstības procesi nav apsīkuši un Liepāja dzīvo un strādā. ”Ja braucam, dodamies ceļā, tātad mums ir mērķis, ko vēlamies sasniegt. Klajā laukā izbūvēta jauna iela ir pamats, lai apkārt veidotos atkal jauni projekti. Jauns ceļš ap sevi rada dzīvību. Šī iela vēl nav atklāta satiksmei, bet jau top viens projekts saistībā tieši ar šīs ielas izbūvi. Mēs varētu satikties šeit pēc gada. Lauki ap šo ielu noteikti izskatīsies pavisam citādi – dzīvāki.”

Jebkuras investīcijas uzlabo pilsētas dzīvi. Jaunais Liepājas ostas auto pievadceļš atvieglos iedzīvotāju un tranzīta uzņēmumu ikdienu, uzlabos transporta kustību  un satiksmes drošību pilsētā. Protams, ka tik vērienīgu projektu  Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde nevar realizēt bez  papildus finansējuma piesaistes, norāda Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš. ES struktūrfondu un valsts finansējuma piesaiste infrastruktūras objektiem ir viena no galvenajām Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes prioritātēm.

Guntars Krieviņš atzina veiksmīgo sadarbību ar projektētājiem, būvniekiem un būvuzraugu, kā rezultātā pilsēta ir ieguvusi pilnīgi  jaunu  līdz šim nebijušu autoceļa posmu. Liepājas ostas auto pievadceļš atslogos arī Brīvības ielu – tagad rekonstrukcijas laikā un vēlāk – smago transportu novirzot uz  Pulvera ielu.

Jauno maģistrālo ceļa posmu projektēja  SIA  ”E. Daniševska birojs”. Būvdarbus veica SIA ”Aizputes ceļinieks”, kas ar saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu uzvarēja Satiksmes ministrijas izsludinātajā konkursā.  Līgumu ar  konkursa uzvarētāju  Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde noslēdza 2009. gada 2. decembrī un darbus saskaņā ar līgumu  uzsāka 2010.gada janvāra sākumā.  

SIA”Aizputes ceļinieks” valdes priekšsēdētājs Egils Muižulis pastāstīja, ka jaunais autoceļš būvēts atbilstoši izstrādātajam projektam, stingrā būvuzrauga pārraudzībā un veiksmīgā sadarbībā ar pasūtītāju – Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldi. Jaunais autoceļš jau projektēts smagā transporta plūsmai un intensīvai satiksmei. Būvējot stingri ievērotas prasības. Rūpīgi kārtu pa kārtai uzklātas visas jaunā ceļa kārtas. Arī asfalta klājumam ir trīs kārtas – pamatkārta 8cm, saistkārta 6cm un virskārta 4 cm. Saskaņā ar projektu virskārtai uzklāts asfalta segums – šķembu mastika, kas ir īpaši izturīgs. Kā paredzēja projektētājs, tad virskārtā izmantotas izvirduma iežu šķembas no Skandināvijas.

Egils Muižulis atzina, ka jaunā autoceļu posma būvdarbus apgrūtināja un nedaudz iekavēja vēstures mantojums – sprādzienbīstami priekšmeti no otrā pasaules kara laikiem, kas periodiski tika atrasti būvniecības laikā ( pēdējie vēl septembra mēnesī).

”Liepājas ostas pievadceļi” ir  projekts, kas sastāv no trīs nozīmīgām un vērienīgām ostas  infrastruktūras attīstības sadaļām – dzelzceļa pievadceļa un Ziemeļu parka,  ostas auto pievadceļa būvniecība un Karostas izgriežamā tilta rekonstrukcija.  Projekta kopējās attiecināmās izmaksas 11,42 milj. eiro bez PVN, no kurām 8,5 miljoni eiro ir ES Kohēzijas fonda finansējums. Liepājas ostas auto pievadceļa attiecināmās izmaksas 1 945 691,97 eiro bez PVN.  Projektu  līdzfinansē Liepājas SEZ pārvalde un Liepājas dome.

Līga Ratniece – Kadeģe

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz