Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Pirmdiena, 25. jūnijs

Vārdadiena: Maiga, Milija

Satiksmei uz remonta laiku slēgs O. Kalpaka tiltu  (37)

Atslēgvārdi kalpaka tilts | remontdarbi | remonts

Lai veiktu neatliekamus remontdarbus uz O. Kalpaka tilta, no 25. jūnija līdz 17. augustam to plānots slēgt gājēju un transporta kustībai. Iedzīvotāji aicināti iepazīties ar informāciju par apbraucamajiem ceļiem un sabiedriskā transporta izmaiņām, portālu informēja Liepājas pilsētas pašvaldības administrācijas sabiedrisko attiecību speciāliste Evita Enģele. 

O. Kalpaka tilta remonts ir nepieciešams, jo, veicot tilta mehāniskās daļas apsekošanu, konstatēts, ka, lai nodrošinātu tilta turpmāko darbību, neatliekami ir nepieciešama dienvidu laiduma tilta pagriešanas gultņa nomaiņa un citu ar gultņa nomaiņu saistīto darbu izpilde, kas var tikt veikta tikai slēdzot satiksmi uz tilta. Neveicot remontdarbus, var rasties situācija, ka tilts izgriešanas laikā iesprūst un uz ilgu laiku nobloķē gan autotransporta, gan kuģu satiksmi. 

Lēmums par steidzamu tilta remontdarbu veikšanu pieņemts arī ņemot vērā to, ka skolēnu vasaras brīvlaikā un vasaras atvaļinājumu laikā gan satiksmes plūsma, gan sabiedriskā transporta pasažieru skaits salīdzinot ar pārējo gada periodu ir mazāks. Līdz ar to tilta remontdarbu laikā radušās neērtības skars mazāku pilsētas iedzīvotāju un viesu skaitu. 

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes tehniskā direktora vietnieks Aigars Kudrēvičs uzsver, tilts principā stāv uz diviem balstiem un katras daļas vidū ir viens gultnis uz kura ir uzsēdināta viena tilta daļa, sabalansētas abas puses, lai viņas nesveras viena  otrai pāri, apakšā griešanas mehānisms – zobrati, tilts tiek griezts. Šobrīd ir tā, ka gultnis ir nolietojies un tas ir jāmaina. Pēc LSEZ pārvaldes rīcībā esošās informācijas tilta labā daļa ir remontēta pagājušā gadsimta 60tajos gados, bet nav zināms, kas tieši tika darīts, jo padomju militāristi nav atstājuši ne informāciju, ne kādus dokumentus. 

Vēstures pētnieks Juris Raķis stāsta, ka tilta ziemeļu daļa ir grauta, spridzināta, divreiz taisīta no jauna, vispirms pēc pirmā pasaules kara, otro reizi – pēc 2006. gada notikumiem, kad tankkuģis Anna to sagrāva.  Savukārt dienvidu daļa ir praktiski visu laiku ekspluatēta. Ja ziemeļu daļa ir remontēta iepriekšminēto iemeslu dēļ, dienvidu daļa  pēdējo reizi remontēta  ap1968. gadu, turklāt kā norāda Juris Raķis, toreiz remonts neesot bijis kvalitatīvs – neviena daļa netika kniedēta, nebija labas stiprības materiāli.

Līdzīgi kā tas ir, piemēram, ar automašīnām, kura gadu gaitā nolietojas kādas detaļas un tās ir jānomaina, tāpat tas notiek ar milzu tehniskām būvēm, atzīst Aigars Kudrēvičs. “Vasara ir tilta remontam labākais laiks, skolēniem brīvlaiks, arī laika apstākļi atļauj.  Tilts, kas sver 300 tonnas,  ir jāpaceļ no balsta uz augšu, jāatbrīvo metāla pirksti pie kuriem ir piestiprināts tilts pie gultņa, jāatbrīvo gultnis, jāizceļ ārā, jāieliek cits vietā, jānostiprina.”

Transportlīdzekļu vadītāji slēgto posmu aicināti apbraukt pa Pulvera, Cukura un Ģenerāļa Baloža vai Zemgales un Turaidas ielām. 

Tilta remontdarbi skars arī sabiedriskā transporta kustību–uz remonta laiku tiks slēgts 22. un 25. autobusa maršruts. 25. maršruta autobusa pasažieri tiek aicināti izmantot 1. maršruta autobusus. Savukārt 22.maršruta pasažieri tiek aicināti izmantot sabiedriskā transporta 7.maršrutu, kurš remontdarbu laikā ikdienas tiks papildināts ar 49 mikroautobusu reisiem katrā virzienā, un kuriem tiks piešķirts apzīmējums 7m.

7.m maršruta autobusu saraksts, līdzīgi kā pārējie sabiedriskā transporta saraksti, ir atrodami aģentūras “Liepājas sabiedriskais transports” mājas lapā www.liepajastransports.lv vai, izmantojot mobilās ierīces, www.lst.lv.

Ievieto savā lapā
  • Komentāri (37)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!