“Pumpurs” stiprina bērna pārliecību savām spējām
Iespēja projektā ”Pumpurs” pedagogam strādāt ar skolēnu individuāli nes pozitīvus rezultātus, – aizvadītā mācību gada 1. semestrī no 572 skolēniem 28,9 procentiem jeb 165 bērniem sekmes ir uzlabojušās un vairs nav nepieciešamas papildu konsultācijas mācību satura apguvē.
Ligita Kupčus-Apēna
"Kurzemes Vārds"
Līdz galam nesaprastais stundu laikā un ”robi” zināšanās ir tas, ko galvenokārt risina, skolēnam tiekoties ar pedagogu divatā.
Pašlaik 2. mācību semestrī individuālais atbalsta plāns izveidots 529 Liepājas skolēnu, pastāsta Izglītības pārvaldes pārstāve Renāte Meļķe, atgādinot, ka projekts ”Pumpurs” vispārizglītojošās skolās notiek jau vairāk nekā četrus gadus un ar katru gadu pieaudzis to skaits, kam nepieciešams atbalsts – gan psihoemocionāls, gan mācību satura apguvē.
Visvairāk šajā mācību gadā skolēni saņems individuālas konsultācijas matemātikā – 56 procenti un latviešu valodā – 35 procenti. Konsultatīvā pedagoga atbalstu izmantos 13,5 procenti skolēnu, sociālā pedagoga palīdzību – 8 procenti, psihologa konsultācijas – 5,7 procenti. Individuālās nodarbības laikā pedagogi sniedz skolēniem atbalstu gan mācību priekšmeta apguvē, gan mājas darbu izpildē, kā arī motivē skolēnu, sniedz psiholoģisku atbalstu, norāda R. Meļķe.
Kāda Liepājas 7. vidusskolas skolēna mamma, kuras atvase jau otro gadu saņem atbalstu projektā, novērtē, cik tas ir nozīmīgs. Skatoties uz savu bērnu, ir pamanāmi ievērojami rezultātus, kas ceļ ne tikai viņa pašapziņu, bet arī sagādā prieku gan pašam, gan vecākiem. ”Projekts palīdz sekmīgāk apgūt mācību programmu bērniem ar ne tik labiem panākumiem, bērniem ar dažādām psiholoģiskām problēmām, kā arī bērniem, kuri bieži slimo,” viņa uzskata.
Arī kāda Liepājas Ezerkrasta sākumskolas audzēkņa vecāks atzīst: ”Tā ir nenovērtējama iespēja manam bērnam – vēlreiz, lēnāk, mierīgākos apstākļos noskaidrot to, kas, iespējams, stundas gaitā ir palicis nesadzirdēts vai nesaprasts. Kā arī tā ir iespēja skolotājam labāk izprast skolēnus un pašam savu stundu gaitu, jo nereti vienkārši ir nepieciešams vai nu vairāk laika, vai paskaidrojums citiem vārdiem, vai kāda cita veida atgādnes, lai sasniegtu vēlamo rezultātu.”