Svētdiena, 19. maijs Sibilla, Teika, Lita
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Sociālajos tīklos ziņo par aktuālām problēmām

Sociālajos tīklos ziņo par aktuālām problēmām
Foto: liepajniekiem.lv
08.08.2016 07:15

liepajniekiem.lv

Šobrīd sociālos tīklos ikdienā izmantojam daudz. Lai sasniegtu iedzīvotājus, kontus veido arī operatīvie dienesti. Komunikācija ir divvirzienu, jo sociālo tīklu lietotāji ir uztvēruši, ka šādi nodot informāciju ir ērti un var arī diezgan ātri saņemt atbildes uz sev interesējošiem jautājumiem.

Norāda arī uz pašu pārkāpumiem

Liepājas pilsētas Pašvaldības policija kontu sociālajā tīklā “Twitter” (@LiepajasPP) izveidojusi 2013.gada februārī, pastāsta policijas pārstāvis Kaspars Vārpiņš. Savs konts ir arī Pašvaldības policijas Pludmales glābšanas dienestam (@LiepajaPludmale). Tas darīts, lai varētu informēt sabiedrību par dažādām ar LPPP saistītām aktualitātēm, kā arī, lai veidotu atgriezenisko saiti ar iedzīvotājiem, saņemot informāciju un arī atbildot uz dažādiem jautājumiem.

No sociālajiem tīkliem izvēlēts tviteris, jo to esot vieglāk piepildīt ar saturu. “Mums ir arī konts youtube.com, taču diemžēl, vai par laimi, mums neveidojas pietiekami liels saturs, lai to īpaši popularizētu. Tādā ziņā tviteris ir vispateicīgākais,” izvēli paskaidro K.Vārpiņš.

K.Vārpiņš norāda, ka sociālie tīkli viennozīmīgi palīdz un atvieglo darbu saziņai ar iedzīvotājiem un pilsētas viesiem. “Informāciju un jautājumus ar sociālo tīklu palīdzību saņemam regulāri, taču ne pārāk bieži. Tās ir pāris reizes mēnesī,” zina teikt Pašvaldības policijas pārstāvis.

Kā redzams no ierakstiem, likumsargiem uzdoti jautājumi par dažādām tēmām, piemēram, kam daudzdzīvokļu māju sēta jāattīra no sniega, vai drīkst automašīna braukt pa pilsētas centru un ar megafona palīdzību, kas izvietots uz spēkrata jumta, skaļi ziņot par cirka ierašanos.

Ir saņemti arī dažādi iedzīvotāju novērojumi par pašu Pašvaldības policijas darbinieku uzvedību, kā, piemēram, kāds lietotājs raksta: “Iemāciet saviem darbiniekiem ievērot sarkano gaismu luksoforā. Darba apģērbs + privātais auto – nav privilēģijas.” Taču likumsargi saņem ne tikai aizrādījumus vai lūgumu pēc palīdzības. Šādi tiek nodoti arī pateicības vārdi. Piemērs: “Vissirsnīgākais paldies @LiepajasPP šonakt dežūrējošajiem puišiem par profesionālismu un galvenais – cilvēcību! Mēs katrs varam kļūdīties.”

K.Vārpiņš rezumē: “Ir dažādi jautājumi par dažādu problēmu risināšanu, tāpat arī informācija par kādu pārkāpumu. Parasti, ja tas ir iespējams, tikai ar sociālo tīklu palīdzību, tad informāciju sniedzam pēc iespējas izsmeļošāku, taču ir brīži, kad nākas ieteikt rakstīt oficiālu iesniegumu, jo tikai tādā veidā var risināt radušās problēmas.” Piemēram, kāds lietotājs ziņo par Pērkones ielas galā pludmalē iebraukušu automašīnu un suņa palaišanu izskrieties, pievienojot arī fotogrāfiju no notikuma vietas, un jautā, vai noteikumi mainījušies un tā drīkst.

Te K.Vārpiņš uzver, ka policijas tvitera kontiem ir tikai informatīvs raksturs. “Ja ir nepieciešama nekavējoša policijas palīdzība, tad ir jāizmanto tālrunis, zvanot 112 vai pa tiešo mūsu dežurantam – 63420269.”

Sabiedrotie un palīgi

“Uzskatījām, ka uzņēmumam, tobrīd bijām SIA “Komunālā pārvalde”, ir jābūt iesaistītam sociālo mediju sarunās. Mēs veicam sabiedriskas/pilsētas pārvaldes funkcijas, līdz ar to – labāk mums būt klāt sociālo tīklu lietotāju sarunās, sarakstē,” LPPI “Komunālā pārvalde” sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls pamato, kāpēc izvēlējušies veidot kontu tviterī (@kpliepaja). Un tas bijis 2013.gada rudenī.

“Šis ir operatīvs saziņas līdzeklis, kas prasa monitorēšanu 24×7 režīmā. To dara sabiedrisko attiecību speciālists. Taču tā kā Komunālā pārvalde pilsētas infrastruktūru jau uzrauga visu diennakti un turklāt brīvdienās, šis saziņas kanāls atbilst mūsu darba un pienākumu specifikai,” pastāsta A.Štāls un norāda: “Ievērojot labas pārvaldības principus, mums ir svarīgi zināt pārvaldes mērķgrupu (tai skaitā – iedzīvotāju) aktuālās vajadzības, ieteikumus, lūgumus. Uzklausīt un izteikt, skaidrot viedokli. Operatīvi zināt, kur nepieciešams ko salabot, novākt, uzstādīt. Vārdu sakot, ietekmēt pozitīvā virzienā arī uztveri par mums.”

Pārskatot čivināšanas aktivitātes pēdējos mēnešos, secināts, ka auditorijai visvairāk interesē praktiska un noderīga informācija, piemēram, par satiksmes ierobežojumiem pilsētā notiekošo svētku laikā, par drošību pludmalē, padomi par rīcību sliktos laika apstākļos u.tml.

Vēl tiek gaidītas atbildes uz konkrētiem jautājumiem: par ielu, zaļo teritoriju, luksoforu, apgaismojuma stāvokli, notiekošajiem rakšanas darbu vai citām komunālām tēmām. “Vēl sekotājiem interesē arī jaunumi: kādi ir mūsu pārziņā, uzraudzībā esoši darbi un kur pilsētā tie pašreiz notiek,” novērojumos dalās A.Štāls.

Par to, ka visai ātri var sagaidīt rīcību no Komunālās pārvaldes puses, pārliecinājās arī portāls. Jau divas dienas pēc ziņojuma, – ka Saules un Uliha ielā nav saskatāma ceļa zīme “STOP”, jo to aizseguši liepas zari, situācija labota. Traucējošie zari nozāģēti un nu autovadītājiem ceļa zīme labi pamanāma. Cilvēki iepriekš ziņojuši par salauztu soliņu, ietves posmu, kurā savairojušās nezāles, par padzisušu gājēju pāreju Graudu ielā utt., redzams Komunālās pārvaldes kontā.

Lai arī tvitera konts ir viens no saziņas kanāliem ar Komunālo pārvaldi, kur var sūtīt atsauksmes, ieteikumus, sūdzības, A.Štāls uzskata, ka ātrāk un precīzāk cilvēkiem noskaidrot jautājumus tomēr vēršoties pārvaldē pa tiešo.

Kā redzams, šobrīd Komunālās pārvaldes kontam piesekojuši 548 lietotāji. A.Štāls uzskata, ka nav nepieciešams par katru cenu un pašmērķīgi palielināt sekotāju, “Like” un kādu citu twitter konta rādītāju skaitu. “Svarīgāk ir tomēr uzturēt kvalitatīvu saziņu, kas ietver ne tikai ātru reaģēšanu, bet mūsu atbildes pēc būtības, spēju čivināšanas partnerus uztvert kā Komunālās pārvaldes sabiedrotos, palīgus, draugus.” Vairāk nekā puse Komunālās pārvaldes sekotāju esot vīrieši, izpētījis A.Štāls, kuri galvenokārt interesējas par mūziku un tehnoloģijām, un tvitera saziņā lieto datorus, laptopus, Androidus.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz