Ceturtdiena, 4. jūnijs Sindija, Sintija, Elfrīda
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Šofera prasmes paglāba no nelaimes

Šofera prasmes paglāba no nelaimes
Foto: 1188.lv
28.09.2018 07:15

"Kurzemes Vārds"

Liepājnieki Ieva Dzērve un Toms Debesnieks, kā arī daudzi citi cilvēki, kuri piektdienas, 21. septembra, vakarā brauca ar reisa autobusu Rīga–Liepāja, kas no galvaspilsētas atiet pulksten 19, ir neizsakāmi pateicīgi šoferim Ilmāram Tīdem. Viņš, ātri un prasmīgi rīkojoties, izglābās no ļoti bīstamas avārijas situācijas. Pēc pasažieru teiktā, to izraisījuši divu smago automašīnu vadītāji, viens no viņiem veicis apdzīšanas manevru tieši degungalā autobusam.

Bijis tumšs, jau vēls vakars. Autobuss bijis kaut kur pie Bikstiem. “Pēkšņi izbrauca pretī divas smagās mašīnas, viena otru apdzenot. Ceļš tajā vietā bija visai šaurs. Autobusa šoferis izbrauca pa pašu nomali, cik vien tālu varēja izbraukt. Viena nepareiza kustība, un mēs būtu grāvī. Ja nebūtu smagais, būtu grāvis,” piedzīvoto stāsta T. Debesnieks. Kad autobuss uzbraucis atpakaļ uz ceļa, tas vēl kādu laiku mētāts, bet šoferis prasmīgi spējis izlabot arī to. Smagie auto aizbraukuši tālāk, it kā nekas nebūtu bijis. “Pasažieri bija tik lielā šokā, ka uzreiz pat īsti neaptvēra, kas tikko notika. Viss risinājās ļoti ātri. Apjausma par to, ka tikko izglābāmies, nāca pēc tam, kad autobuss jau brauca taisni. Kad apstājāmies Skrundā, šoferis stāstīja, ka viņam pašam tikai tagad ieslēdzas, kas notika un ko viņš ir izdarījis,” atceras Toms.

Viņš regulāri brauc ar autobusu un arī agrāk ievērojis, ka “smagie apdzen smagos, nesas garām viens otram”. Taču pirmo reizi pieredzējis, ka kāds tieši virsū brauc. “Tie ir profesionāli šoferi, kuriem gan vajadzētu saprast, kā uz ceļa rīkoties. Bet vadītāji man ir teikuši, ka viņiem ir ļoti maz laika, – ja neskries, viņiem nesamaksās. Bet riskēt ar dzīvību kravas dēļ?”

“Drausmīgi… šausmīgi…,” vēl vairākas dienas pēc notikušā I. Tīdem dreb balss, stāstot par piektdienas vakara reisu. “Sekundes daļas, un piecdesmit cilvēciņi – tas bija kaut kas. Mēs gājām purns purnā.” Trīsdesmit darba gados pie autobusa stūres visādas situācijas esot gadījušās, bet tik traki nekad neesot bijis. “Piecdesmit cilvēciņi salonā,” vairākkārt atkārto šoferis, kura pieredze un labā reakcija izglābusi dzīvības. Kad viņš sagriezis autobusu pa labi un nobraucis uz nomales, autobusa un smagās mašīnas kabīnes atradušās blakus. “Tai sekundes daļā pagriezu galvu uz tā vadītāja pusi, viņš spiedās virsū otram smagajam. Un vēl astoņas vieglās mašīnas bija uz ceļa, kur manu autobusu mētāja, kad izgriezos. Pieredzējušais šoferis atzīst, ka neko tādās situācijās nevar izdarīt, visu izšķir sekundes daļas. Vai pēc notikušā nav bail atkal sēsties pie stūres? “Neko citu jau es neesmu darījis, un nezinu arī, ko citu varētu darīt. Tas jau ir mans darbs,” saka I. Tīde.

“Šoferītim pateiksim lielu paldies,” saka Liepājas Autobusu parka (LAP) izpilddirektors Māris Ārbergs. Viņš ir saņēmis liepājnieku pateicības vēstuli. Vai tas būs tikai morāls vai arī materiāls paldies, paskatīšoties, kad uzzinās visus lietas apstākļus. M. Ārbergs vēlas personiski satikties ar I. Tīdi un pārrunāt notikušo. “Šoferītis ir labs, kārtīgs un profesionāls. Ir patīkami, ka pasaka arī labus vārdus,” atzīst LAP izpilddirektors. Viņš zina teikt, ka vairāk bīstamu situāciju un arī avāriju notiek pilsētas satiksmē, kad autobusu šoferiem nākas strauji bremzēt: “Tāda nu ir braukšanas kultūra vienam otram, kas domā, ka paspēs. Nesen bija gadījums, kad vieglā automašīna aizbrauca pie sarkanās gaismas, bija arī avārija Karostā. Labi, ka nav cietušo, bet tas viss prasa laiku un naudu.” Arī tālsatiksmē tagad ir tumšie rīti un vakari, kad jāpiesargās no meža dzīvniekiem, kā arī gājēji bez atstarotājiem iet pa ceļa malu.

46 komentāri

2018-09-28 07:44

estepat: Šoferim pateicība! Brīnišķīgi, ka strādā ar atbildības sajūtu, ka viņam reisa laikā uzticēts droši nogādāt cilvēkus galamērķī. Tas, iespējams, arī palīdzēja kritiskā brīdī neapjukt, bet pieņemt pareizu lēmumu. Liels paldies!

2018-09-28 08:10

edgars: Te nu ir ka nelaime gandriz notika,ari biezi braucu uz Rigu ,soferi sudzas ka knapi var paspet laika visur ja neskries ,varbut grafiks nav izvertets

2018-09-28 08:15

Jons: Nu ko VALSTS!!! Varbūt vajadzētu padomāt, kāpēc fūres pa šosejām ārprātā joņo.Kāpēc kokvedēji pa šaurajiem grantu ceļiem ar pilnām kravām brauc kā rallijā. Tāpēc,ka tahogrāfs spiež! Ir jāpaspēj lai nepārkāptu grafiku,par ko valsts soda ar ārprātīgiem sodiem.Kad vienreiz sāks vara domāt? Viņi tikai pieņem absurdus likumus un iekasē sodus! Mērkaķu bars.

2018-09-28 08:47

ŠOFERA PRASME: Bet alģele par tādu darbu vēl joprojām LAPā 2,56 eur stundā!

2018-09-28 08:47

iepriekšējam: Nevis valsts, bet visādi šaraškinu kantori, kam tās fūres pieder un kas maksā grašus un izdomā nenormālus grafikus!

2018-09-28 09:17

Cilvēks parastais: paldies, ka pateicāt šofera vārdu, būs vieglāk atpazīt un nākamreiz, kad sanāks braukt ar viņu, arī varēšu pateikt paldies par darbu. Ir jāprot pateikt paldies, un arī viņam noteikti būs patīkami.

2018-09-28 09:20

Naivi: Šoferis var pasist pa plecu un justies lepns, labi, ka viss labi, bet žēl, ka ar labajiem vārdiem viss beigsies... materiāla atlīdzība - kā tad!!!!

2018-09-28 09:38

neesmu autobusa šoferis: Redziet ,tik daudz liecinieku bija , kas pateicīgi šoferītim par attapīgu rīcību un lielo risku novadīt šo lielo šosejas "kuģī" šādā riskantā situācijā uzbraucot uz apmales,bet priekšnieķelim autobusu parkā vēl jāpadomā, vai piesviest kādu piečuku prēmijā,vai tomēr atrasies liecinieki ,kas teiks- da nu, priekš kam,tāds taču viņa darbs,lai saka paldies,ka nav vismaz bez darba!!! Pašiem noderēs !!!

2018-09-28 09:44

upssss: Varoņa cienīgs gājiens. Paldies šoferītim, visu cieņu par labi veiktu darbu. Paldies par 50 izglābtiem pasažieriem.

2018-09-28 09:45

Pilsētā...: Ilmārs ir viens no tiem šoferiem, kas nekad nav bijis rupjš, viņš vienmēr bijis laipns un saprotošs arī pilsētas maršruta autobusos! Tādus šoferīšus vairāk, kam sirds un sirdsapziņa vietā, ar lielu atbildības sajūtu, neskatoties uz to, kas notiek apkārt un ap mums-cilvēks ar savu cilvēcisko atbildības sajūtu un pareizajā vietā, kā šinī traģiskajā notikumā, kas varēja būt - bija arī laikā, kas izglāba pilnu autobusu ar cilvēkiem un protams arī pats sevi! Visu cieņu Ilmār-tu esi kolosāls ne tikkai šoferis, bet arī cilvēks ikdienā! Veiksmi un PALDIES!!!

2018-09-28 10:15

Inga: Ieteiktu kā Latvijas lepnums, jo viņš taču izglaba 50 cilvēciņu.

2018-09-28 10:16

godam nopelnīts !: Ievērojiet un atzīmējiet un iesakiet,kad vajadzēs- LATVIJAS LEPNUMS ILMĀRS TĪDS !!!!! Un lai apbalvojumu pasniedz Šķēle pašrocīgi!!!!

2018-09-28 10:17

Inga: Iesaku kā Latvijas Lepnums, jo viņš taču izglāba 50 cilvēciņus!

2018-09-28 10:33

Pasažieris.: Autobusu parka vadība noteikti bankrotēs, ja izsniegs prēmiju šoferim. Ja būtu nelaime notikusi, tad sodītu atri un padomāt nevajadzetu.

2018-09-28 10:35

ritvars: Neesmu par vardarbību, taču tādus šoferus (apdzinējus) vajadzētu atšaut.

2018-09-28 10:39

vecā: Par šādiem stresiem - šoferim prēmiju.

2018-09-28 11:05

Pasažiere: "Vai tas būs tikai morāls vai arī materiāls paldies, paskatīšoties, kad uzzinās visus lietas apstākļus." (citāts) Nesaprotu kādi lietas apstākļi vēl jāuzzina. Izglābti taču 50 cilvēki. Ko vēl jāskaidro! Atkal meklēs "uti" vai šoferis nav pārkāpis kādus noteikumus. Absurds!

2018-09-28 11:58

šoferim: uzsaukt atpūtu kūrortā un uz Latvijas lepnumu!

2018-09-28 12:02

nu gan: stūlbi, ja šoferim vēl ir jāpierāda, ka ir izvairījies no lielas traģēdijas. kauns par priekšnieka vārdiem.

2018-09-28 12:37

zzxp: šoferi, protams, dzen kā dulli, bet liels "paldies" arī tiem, kuri projektē latvijas šosejas, uz kurām divi smagie knapi-knapi var pabraukt viens otram garām, neaizķerot spoguļus. un paldies par šaurajām, irdenajām ceļa malām. nu ja, latvijā jau ka tik lētāk

2018-09-28 12:38

zzxp: iestādes vadītājam vajadzētu atbrīvoties no vēlmes saukt savus darbiniekus par šoferīšiem. kas tā par modi noniecināt savus darbiniekus?

2018-09-28 13:02

paldies: latvijas ceļiniekiem par sliktiem ceļiem

2018-09-28 13:42

TAUTAI: Normāljās valstīs, šitās SETRAS ir piepilsētas autobusi, nevis starppilsētu, kā to'pasniedz LAP vadība. KOmforta praktiski nekāda! Bet, Tīdes kungas, tiešām liels paldies!

2018-09-28 14:26

Hillbilly: Tā ir kad valsts vīri izzog naudu nevis uztaisa galvenās šosejas ar 4 joslām, lai antiņi tik riskē ar dzīvībām...

2018-09-28 14:30

To TAUTAI: Priecājies, ka Solaris nav iecelts par reģionālo autobusu

2018-09-28 14:37

: Šoferim pateicība tiešām pienākas,kā jau te minēja "Latvijas lepnumam" pieteikt,pelnijis-51(ieskaitot savējo,jo viņš būtu pirmais bojāgājušais saskarsmē ar fūri)dzïvību izglābis!

2018-09-28 14:53

xsd: Autobusa vadītājam paldies pateiks tikai tauta, ne jau LAP vadība. Bet fūru šoferīšus vajadzētu uzņemt bezdarbnieku rindā, lai pārkvalificējas par miesniekiem.

2018-09-28 15:19

XXX: Paldies šoferītim!

2018-09-28 16:49

Toms Debesnieks: Piebildīte - neesmu Liepājnieks, tikai viesojos. Bet prieks, ka vietējās ziņas paslavēja šoferi un pievērsa gan publikas, gan paša LAP uzmanību situācijai, bez tā, uzskatu šoferītis nebūtu saņēmis pelnīto uzslavu. Neizsakāmi pateicīgi esam šim cilvēkam. :)

2018-09-28 17:59

Inta: Un kas ar tiem smago mašīnu šoferiem - plānprātiņiem - vai kāds no autobusa nekavējoties zvanīja policijai, lai aiztur? Vai viņi tā arī aizbrauca?

2018-09-28 18:19

popsis: Vai šim busam nav video ieraksts, lai sauktu pie atbildības smagā vadītāju?

2018-09-28 18:52

#: Normāla šofera reakcija, lai izvairītos no sadursmes! Nekas jau pārcivēcisks tur nav! Malacis, ka neielika busu grāvī! Tas tikai lieku reizi pierāda, cik svarīgi ir ņemt darbā šoferus ar pieredzi un maksāt viņiem normālas algas, nevis uzturēt nevajadzīgas kantora žurkas!!!

2018-09-28 19:35

***: Nu tieši tā,autobusa vadītājs profesionāli pildija savus pienākumus,par ko saņem godīgi nopelnītu algu.Kādu,tas jau ir cits jautājums.Būtu tikai cilvēcīgi un patīkami,ja LAP vadība izteiktu pateicību,un piem.kā atzinību uzsauktu šoerim un viņa gimenei atpūtu piem.Liepajas OC SPA !

2018-09-28 19:52

Malacis: Lūdzu video studijā.

2018-09-28 20:10

nabags: varetu tās fūres uzbraukt uz kādām dzelzceļa platformām un tā vizināt tos cementus un visu citu

2018-09-28 20:10

Mja...: Dažs Dobeles autobusu šoferis ieskrietu nelaimei tieši rīklē, jo braucot (!!!) lasa, raksta un sūta īsziņas.

2018-09-28 21:06

liecinieki: Kā tad. Cik reizes jau pieredzēts, ka tieši pasažieru autobusi nesas kā nenormāli, burtiski spiežas virsū jebkuram priekšā braucošajam auto, tumšā, slapjā laikā vēl palielina ātrumu straujā pagriezienā. Cik reizes ir bijušas avārijas situācijas nevaru pat saskaitīt.

2018-09-28 22:45

#: Ja būtu video ielikts, tad varētu arī saprast par ko ir runa! Neticu, ka busam nav videorakstītājs!

2018-09-29 00:17

Arī pasažiere: Biju laimīga, kad izkāpu galapunktā. Pat domāt negribas, ko izjuta šoferis.

2018-09-29 07:30

Asaka: Drīzāk jau instinktīva rīcība! Jebkurš raus grāvī ne fūrei purnā, bet malacis ka noturēja uz malas nevis ielika grāvī! Visu cieņu!

2018-09-29 09:01

Jana: Visu cieņu tādam šoferim! Tiešām vadībai vajadzētu padomāt kā atalgot tādu darbinieku,nevis meklēt iemeslu kā nedot neko!!!!!

2018-09-29 12:25

Kasaka: nu redzēs,redzēs,uz ko LAP ir spējīgs ?! Nez vai pienācīgi spēs novērtēt šofera profesionalitāti

2018-09-30 09:50

liepojs: nu tads grafiks autobusu reisiem laiki saisinati visa latvija ...jamin ,liepajas 18;11 no dobeles iziet arkavesanos ,un tad nu min cik jaudas lidz saldus iedzis laiku ,un re fures ....

2018-09-30 11:38

Piedzīvojums: Ko runāt par smago auto šoferiem , ja sestdien , braucot 912.autobusā, stīvi kauli uz sekundi par vieglā šofera rīcību ! Autobuss brauca Liepājas virzienā, pretī normāli autobusam tuvojās vieglais, B E T pēkšni vieglajam deguna priekšā ! ! ! mūsu autobusu apdzen V I E G L A I S ! ----3 auto līdzās ! Kas notiek ? ? ?

2018-10-01 10:42

Sestdien 912: Nu nekas traks jau tur nebija. Tā sīkums [ikdiena]. Piedodiet, bet ar pilsētas busu ātrāk pa 70 vai 80 braukt nevar.

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz