Šoferus kaitina mācību auto pārpildītajās ielās

0
Uzklausījām vairāku autovadītāju sašutumu par to, ka patlaban, kad daudzo remontdarbu dēļ apgrūtināta satiksme Liepājas ielās, pārvietošanos vēl vairāk kavē mācību automašīnas. Šoferi uzskata, ka pagaidām, kamēr notiek remontdarbi un veidojas sastrēgumi, vismaz pik-stundās mācību auto centrā nav ko darīt.
“Saistībā ar ielu remontu nereti ir lieli satiksmes sastrēgumi, un viens no iemesliem ir lielais mācību mašīnu skaits,” norādīja liepājnieks un sašutis pauda: “Tās velkas gliemeža ātrumā, izveidojot aiz sevis karavānas. Domāju, ka kursantiem vispirms vajadzētu trenēties braukt ar ātrumu 50 kilometri stundā pilsētas nomalē un tikai tad iekļauties satiksmē.”
Veicām autovadītāju aptauju. Daļa šoferu ir ļoti kategoriski noskaņoti. Proti, viņuprāt, mācību mašīnas ielās var izbraukt tikai laikā, kad nav dzīva satiksme. Viens otrs šoferis pat iesaka līdz rudenim, kamēr notiek remontdarbi un daļa ielu ir slēgta, mācību mašīnas pa dienu novirzīt ārpus pilsētas centra. Savukārt citi šoferīši, kaut arī atzīst, ka mācībnieki apgrūtina jau tā sarežģīto braukšanu, uzskata, ka kursantiem jābrauc pa noslogotajām ielām. “Kā tad sagatavos labus autovadītājus, ja neļaus viņiem uz savas ādas izbaudīt reālo situāciju. Tad var gadīties, ka nokļuvis sastrēgumā, jaunais vadītājs pēc tiesību saņemšanas, nespēj patstāvīgi vadīt auto,” norādīja kāds kungs.
Gan Liepājas pilsētas un rajona Policijas pārvaldes Ceļu policijas priekšnieka vietnieks Ingus Ukstiņš, gan CSDD Liepājas rajona nodaļas priekšnieka vietnieks Arnis Jekste aicina autovadītājus būt iecietīgiem un saprotošiem pret jaunajiem satiksmes dalībniekiem. “Protams, vispirms autovadīšanas pamati jāapgūst slēgtā teritorijā un vietās, kur nav intensīva satiksme. Tikai pēc tam var izbraukt pilsētas centra ielās. Bet jādara tas noteikti, jo jaunajiem vadītājiem jāiegūst pieredze, lai veiksmīgi iekļautos satiksmē,” norādīja I.Ukstiņš. Līdzīgu viedokli pauda A.Jekste, kurš vēl piebilda: “Praktiskās braukšanas iemaņas jāiegūst dažādās situācijās, arī pilsētas centrā. Ja cilvēks iegūs vadīšanas apliecību, nepietiekami sagatavots, kas notiks tālāk? Izraisīs avārijas situāciju, sadursmi?” Viņš arī pastāstīja, ka patlaban vairs nav spēkā fiksētie maršruti. Instruktori, kā arī eksamenatori maršrutus izvēlas paši, iekļaujot tajos dažādas situācijas – piemēram, tramvaja un dzelzceļa sliedes, dažādus krustojumus utt., jo kursantam jābūt pilnvērtīgi sagatavotam, gatavam tikt galā ar jebkuru situāciju. A.Jekste arī šaubās, vai kāds no instruktoriem liktu braukt pa pilsētas ielām kursantam, kurš nav tam gatavs: “Domāju, neviens neriskē. Kaut vai automašīnas dēļ.”
Jāpiezīmē, ka pat Rīgā netika realizēta iecere nelaist pilsētas centrā mācību mašīnas. Tikai autoskolu instruktoriem izteikts rekomendējošs lūgums nedzīt kursantus centrā pik-stundās, atzina A.Jekste un piebilda, ka šādu aicinājumu mūsu pilsētā esošajām autoskolām (to ir 14) varētu izteikt pilsētas pašvaldība.