Šogad matemātikas eksāmens grūtāks nekā pērn
liepajniekiem.lv
Šodien visām 12.klasēm notika eksāmens matemātikā.
Eksāmens sākās pulksten 10:00 un ilga līdz pat pulksten 14:00. Portāls
devās pie skolēniem, lai uzzinātu, kā viņi tikuši galā ar šo pārbaudes
darbu, kas, kā zināms, ne visiem ir mīļākais priekšmets.
Jāņa Čakstes Liepājas 10.vidusskolas gaitenī sastaptie skolēni savā starpā dalījās savos pārdzīvojumos un uzdevumu rezultātu
salīdzināšanā ar saviem vienaudžiem.
Elgars Kavanskis portālam atklāja, ka eksāmens bijis
viegls. “Eksāmenā vairāk bija ģeometrijas uzdevumu nekā algebras. Es vairāk
vēlējos algebras uzdevumus, jo tā man padodas labāk.” Kā izvēles eksāmenu
puisis izvēlējies vēsturi, jo liekas, ka tas būs viegls, kā arī šis priekšmets
padodas. Tā kā vēstures eksāmens vēl priekšā tad vēl būs jāgatavojas un
jāatkārto vēstures fakti, lasot grāmatas.
Savukārt Anete Ķēde pastāstīja, ka testa daļa bija
viegla, taču trešā daļa ļoti sarežģīta: “Manuprāt, šis eksāmens atšķīrās ar to,
ka bija nevis vairāk jārēķina, bet jābalstās uz loģisko domāšanu.” Meitenei vēl
priekšā ir ekonomikas eksāmens, kuru viņa izvēlējusies, jo vēlas saistīt
nākotni ar šo nozari.
Uztraukums latviešu valodas eksāmenā esot bijis daudz
lielāks nekā matemātikā Alisei Rudei. Viņa stāsta, ka šodienas eksāmens nebija
ļoti grūts, bet tā kā meitenei matemātika nepadodas, tad viņai bijušas vairākas
problēmas. Pēc vidusskolas absolvēšanas Alise vēlas studēt kultūras vadību un
tāpēc priekšā ir vēl eksāmens literatūrā.
Portāls sazinājās arī ar Liepājas Draudzīgā aicinājuma
5.vidusskolas direktori Intu Korņējevu, kura ir arī matemātikas skolotāja un
šogad šo priekšmetu pasniedza savā skolā 12.klasei ar matemātikas novirzienu.
Daudzus gadus skolas direktore ir devusies arī labot centralizēto eksāmenu.
Inta Korņējeva pastāstīja, ka pirmā daļa eksāmenam, kur
parasti tiek pārbaudītas pamata prasmes, šogad bijusi viegla. Arī otrās daļas
uzdevumi, principā, bija viegli izpildāmi. Savukārt, trešā daļa kā nu kuram
skolēnam. “Manuprāt, kopumā šogad eksāmens bija grūtāks nekā pagājušo gadu. Arī
tiem skolēniem, kuriem matemātika ir augstā līmenī, jo ir jāņem vērā stresa
faktors un lielais karstums, kas šodien valda Liepājā. Skolēniem matemātikas
eksāmens principā ir bez pārtraukumiem un tas norisinās veselas četras stundas,
kas nav viegli.”
Arī šogad eksāmenā bijuši visādi “knifiņi”, kā piemēru,
skolas direktore min teksta uzdevumu, kurā bija doti divi lielumi dažādās
mērvienībās. “Protams, ka skolēns zina, ka tie ir jāpārveido un viņi arī māk to
izdarīt, bet var zaudēt uzmanību un palaist to garām, nepamanot, ka tas ir
jādara. Jāpiemin arī otrās daļas uzdevums, kurā bija par ķermeņiem. Eksāmenā
bija dots uzdevums ar sarežģītāko ķermeņu kombināciju gadījumu – lode apvilkta
ap piramīdu. Un trešā daļa, protams, kā parasti grūta. Es gan nezinu vai vajag
veidot trešo daļu tādu, ko var izrēķināt labi, ja pieci procentu Latvijas
skolēnu. Es braucu arī labot centralizēto eksāmenu matemātikā un ir ļoti skumji
skatīties, ka ļoti daudzi trešās daļas uzdevumu lapu ir atstājuši tukšu.”
Inta Korņējava pēc eksāmena apvaicājusies savai klasei,
kurai pasniegusi matemātiku, kādas ir viņu domas un skolēni atzinuši, ka
eksāmens neesot bijis ļoti grūts, esot arī trešo daļu izpildījuši, bet
direktore uzsver, ka šie skolēni arī mācās matemātiku vairāk – sešas stundas
nedēļā. “Tā kā matemātikas eksāmens ir obligāts visiem 12.klases skolēniem, to kārto
arī profesionālās, mūzikas un mākslas vidusskolās. Es nesaku, ka
visiem, bet vairumam šo skolēnu matemātika nepadodas augstā līmenī, tāpēc
labojot eksāmenu rodas jautājums vai tiešām trešo daļu eksāmenam vajag veidot
tik sarežģītu.”