Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Ceturtdiena, 24. maijs

+14°C
Vējš: Z 8.0 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Ilvija, Marlēna, Ziedone

Sola pieskatīt negodīgus sabiedriskā transporta vadītājus, talkā aicina pasažierus  (38)

Atslēgvārdi sabiedriskais transports | braukšanas maksa | bezmaksas biļete

Portālā vērsās liepājniece, kura pauda neizpratni par notiekošo Liepājas sabiedriskajā transportā. Sanita raksta: “Ko sabiedriskajā transportā nozīmē bezmaksas biļete un kāpēc cilvēks, kurš pa maksu iegādājas biļeti, var tikt uzskatīts par “zaķi” šofera nevērības dēļ?”

“Īsāk sakot, bieži nepārvietojos ar sabiedrisko transportu, bet pa retam sanāk,” tā Sanita: “Ekrānā autobusos dažādas reklāmas, tostarp nesen parādījās informācija par bezmaksas biļeti. Tālāk seko brīdinājums: “Pārliecinies, ka pie vadītāja Tev ir izsniegta Tev atbilstoša braukšanas biļete. Brauciens ar bezmaksas biļeti, kas Tev nepienākas, ir brauciens bez biļetes!”

Bez vainas vainīgais?

“Kaut kā jocīgi sanāk – šoferim tiek iedota nauda, viņš pretī – biļeti. Tad jau sanāk, ka, ja es samaksāju, bet man šoferis netīšām izsniedz bezmaksas biļeti, ko es neievēroju, es automātiski skaitos bezbiļetnieks un man ir jāmaksā sods. Un kā lai pēc tam pierādu, ka biļeti patiešām pirku? Un tad vēl sanāk, ka dienas beigās kasē neiet kopā kaut kas ar naudām – pārdotās biļetes un iekasētā nauda. Vai vispār tas aparāts pieļauj izsniegt bezmaksas biļeti, ja cilvēks ir samaksājis? Kaut kāda sistēma taču tur ir.” 

“Ieraugot to tekstu, vienmēr par šo prātoju: varbūt nepareizi interpretēju šo informatīvo “slaidu”,” tā Sanita: “Man būtu žēl kāda cilvēka, kurš sagrabinājis centus, lai nopirktu biļeti, taču viņam izsniedz bezmaksas. Kas vainīgs? Maksātājs, jo nepaskatījās? Un, ja jau šāds brīdinājums ir radies, tad sanāk, ka bezmaksas biļetes iepriekš pārāk daudz ir izsniegtas?”

“Vai tiesām šādā gadījumā, ja cilvēks uzrādīs kontrolierim bezmaksas biļeti, kura viņam nepienākoties, viņam būtu jāmaksā sods,” ir neizpratnē sieviete: “Ja cilvēks šo biļeti ir saņēmis, tad šoferis kaut kādu iemeslu dēļ viņam to ir izsniedzis. Savukārt, lai šoferis izsniegtu biļeti, ir jāuzrāda invaliditātes apliecība vai arī jāsamaksā.”

“Man pazīstams onkulis ir invalīds un viņa pavadonei, kāpjot tramvajā, parasti izsniedz daudz vairāk bezmaksas biļešu, nekā paredzēts. Ja viņi ir divi, dod četras vai piecas! Kaut kā jocīgi... Kad tante aizrāda, tramvaja vadītāja atmet ar roku un tik dod vēl. Izskatās, ka grib kādam pierādīt, ka mums Liepājā ir vairāk invalīdu, kuri pārvietojas ar tramvaju, nekā ir patiesībā. Un tā šīs biļetes zūd...”

Naudu ņem, biļeti nedod

6.februāra, vakarā nulles biļeti saņēmusi vēl kāda liepājniece. Agita ar pēdējo reisu devusies mājās no darba, šoferim autobusā iedevusi naudiņu un pretī saņēmusi... bezmaksas biļeti.

“Biju šokā,” atzīst Agita, kura pat esot ievērojusi, ka autobusa vadītājs viņas iedoto sīknaudu par biļeti iebēris ne tajā lādītē, kur naudiņu par legāli notirgotajām biļetēm.

Viņa turklāt ir pārsteigta par autobusa vadītāju rīcību. Proti, kad šoferim jautājusi, kas notiks, ja iekāps kontrole, jo viņai taču nav invalīda apliecības, vadītājs norādījis, ka kontrole vairs neesot gaidāma, līdz ar ko biļete neesot nepieciešama.

Sieviete piebilst, ka līdzīgas situācijas bijušas arī vairākām viņas paziņām: “Vakaros nereti vadītāji paņemot naudu par braucienu, biļeti pretī neizdod, jo zinot, ka kontrole darbu beigusi.” 

Regulāra “cilvēciska kļūda”?

Šie nav pirmie gadījumi, kad pasažieri Liepājas sabiedriskajā transportā saskaras ar nulles biļetēm un pauž satraukumu par to. Jau 2017.gada novembrī portāls rakstīja, ka kādam maršruta autobusa pasažierim, kurš samaksāja naudu par biļeti, autobusa šoferis izsniedza tā saucamo “nulles” biļeti.  

AS "Liepājas autobusu parks" valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns toreiz notikušo skaidroja ar cilvēcisku kļūdu: “Ņemot vērā, ka šoferis tikai nesen sāka darbu uzņēmumā, visticamāk, ka viņš pieļāvis kļūdu neuzmanības dēļ, nevis rīkojies ļaunprātīgi. Lai novērstu līdzīgus gadījumus, esam aicinājuši šoferus būt uzmanīgiem, izdodot biļetes.”

Tajā pašā laikā Leonīds Krongorns vērsās pie pasažieriem: “Aicinām pasažieriem, ka pārvietoties ar pilsētas autobusu drīkst tikai, iegādājoties pilsētas sabiedriskā transporta lietošanas noteikumiem atbilstošu braukšanas biļeti. Pārpratumu gadījumā aicinām pieprasīt no vadītāja atbilstošu braukšanas biļeti un, ja radušās neskaidrības, informēt par tām "Liepājas autobusu parks" dispečeru dienestu, zvanot pa tālruni: 63426334.”

Sola turpināt cīņu ar negodīgiem vadītājiem

Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūras “Liepājas sabiedriskais transports” direktors Uldis Zupa, lūgts komentēt ne vien notikušos gadījumus, bet situāciju kopumā, portālam atzina: “Nepatīkami dzirdēt, ja kaut kas šāds patiešām notiek. Viennozīmīgi vēlētos ar to tikt galā.”

“Sanitas ievērotā informācija sabiedriskajā transportā ir ievietota apzināti un ir patīkami dzirdēt, ka tā ir sasniegusi savu mērķi - pievērsusi pasažieru uzmanību un rosinājusi uz pārdomām vai rīcību.”

“Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūra “Liepājas sabiedriskais transports”, reaģējot uz pagājušā gada nogalē izskanējušo informāciju par iespējami nepamatoti izsniegto bezmaksas biļeti, ir veikusi vairākus pasākumus, lai ierobežotu šādu darbību iespējamību.

Esam veikuši autobusu vadītāju izsniegto biļešu analīzi ilgākā laika periodā un izskaitļojuši tos reisus un tos autobusu vadītājus, kuriem izsniegto bezmaksas biļešu proporcija ir lielāka, nekā vidējā, un iesnieguši šo informāciju AS “Liepājas autobusu parks” vadībai vērtēšanai un tālākai rīcībai.”

Pēc viņa teiktā par konkrētajiem reisiem ir informēts kontroles dienests, kuram ir uzdots veikt to pastiprinātu kontroli: “Tāpat sabiedriskā transporta autobusu ekrānos esam izvietojuši iepriekš pieminēto informāciju, lai pievērstu pasažieru uzmanību. Attiecībā uz skaidrās naudas aprites kārtību un tās kontroli autobusos, tā ir AS “Liepājas autobusu parks” kompetence un viņi nosaka kārtību, kā tā tiek veikta.” 

“Transporta līdzekļa vadītāja uzdevums ir izsniegt pareizo biļeti, bet pasažiera interesēs ir pārliecināties vai izsniegtā biļete patiešām ir īstā - vai tā ir maksas vai bezmaksas (ja pienākas) un vai tā ir tikko izdrukāta (uz tās ir pareizais maršruts, datums un pareizais laiks),” uzsver U.Zupa: “Kā nosaka  Sabiedriskā transporta pakalpojuma likums: “Biļete apliecina, ka pasažieris ir samaksājis par pārvadātāja sniegto sabiedriskā transporta pakalpojumu” (Bezmaksas biļetes gadījumā par pasažieri ir samaksājusi Valsts). 

Tāpat likums nosaka: “Par sabiedriskā transporta pakalpojumu izmantošanu bez samaksas vai braukšanai derīgas biļetes pasažieris maksā pārvadātājam līgumsodu.”  Ja pasažieris ir ar bezmaksas biļeti, bet viņam nav noteiktās apliecības, pasažieris tiek uzskatīts kā pasažieris bez biļetes. Tāpat, ja pasažieris, kuram pienākas bezmaksas biļete, to nav izņēmis pie vadītāja, arī viņš uzskatāms par pasažieri bez biļetes.”

“Velkot paralēles, vadītāja izsniegtā biļete darbojas tieši tāpat kā čeks tirdzniecībā vai pie pakalpojuma saņemšanas. Ja pircējam vai pakalpojuma saņēmējam nav čeks vai uz tā ir nepareiza informācija, kā viņš vai viņa varēs pierādīt kādas preces iegādi vai pakalpojuma saņemšanu, īpaši, ja prece ir bijusi bojāta vai saņemtais pakalpojums nav bijis kvalitatīvs?”

Aicina uz aktīvu sadarbību

“Pilnīgi neattaisnojot nepareizu biļešu izsniegšanu, es aicinu pasažierus būt uzmanīgākiem un sekot tam, kas uzdrukāts uz izsniegtās biļetes,” tā pašvaldības aģentūras “Liepājas sabiedriskais transports” direktors: “Kontroles gadījumā, neapšaubāmi, jautājums tiks risināts uz vietas, iesaistot arī konkrētā transporta līdzekļa vadītāju. Ja atklāsies transporta līdzekļa vadītāja kļūda, šis jautājums jau tiks risināts starp konkrēto pārvadātāju un aģentūru. Jebkurā no gadījumiem konkrētajam pasažierim radīsies neērtības, no kurām viegli var izvairīties savlaicīgi pārliecinoties par biļetes saturu.”

“Līdzīgi, kā citur valstī, kontrolieri pie katra iespējamā vai esošā likumpārkāpēja vai pavirša darba darītāja nolikt nav iespējams un tādēļ sabiedrības attieksme un rīcība pret šādiem cilvēkiem būs galvenā, kas mainīs lietu gaitu,” uzskata U.Zupa:

“Ja mēs kā sabiedrība turpināsim akceptēt situācijas, kā tas bija šī gadsimta sākumā, mainīt kaut ko būs sarežģīti. Tiks apkrāpta valsts, aģentūra un pārvadātājs, netiks nomaksāti visi nodokļi un rezultātā netiešā veidā visa sabiedrība būs cietēji.”

“Pasažieriem klusējot vai izvēloties akceptēt nepareizu rīcību, aģentūrai būs ļoti sarežģīti uzzināt par notikušo un atbilstoši reaģēt,” viņš atzīst: “Tādēļ es aicinu ikvienu sabiedriskā transporta pasažieri būt aktīvam un palīdzēt aģentūrai cīnīties pret šo iespējamo dažu transporta līdzekļu vadītāju negodprātīgo rīcību, kura met ēnu uz daudzu citu godprātīgu vadītāju darbu. Pasažierim, dodot naudu un saņemot nepareizu biļeti, vai nesaņemot biļeti vispār, nekavējoties ir jāvēršas pie vadītāja biļetes maiņai vai biļetes izsniegšanai.”

“Lai aģentūrai nav jābalstās uz baumām vai atstāstiem, papildus par katru šādu gadījumu es lūdzu informēt aģentūru nekavējoties un pa tiešo (norādot notikuma laiku, maršrutu un vēlams transporta līdzekļa borta numuru),” viņš aicina: “Tāpat aicinām ziņot par gadījumiem, kad vadītājs izsniedz kaut kad iepriekš izdrukātas biļetes. Visu diennakti ar aģentūru iespējams sazināties (arī sūtīt fotoattēlus) Facebook.com sociālajā vietnē (Liepājas sabiedriskais transports @Liepajastransports), sūtot e-pastus uz adresi liepajastransports@liepaja.lv, visu diennakti sūtot sms uz numuru 20222002 vai darba laikā zvanot  634 28744.”

  • Komentāri (38)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!