Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Trešdiena, 11. decembris

Vārdadiena: Valdemārs, Valdis, Voldemārs

Spriež par velomaršruta "EiroVelo 13" attīstību  (4)

Atslēgvārdi seminārs | eiro velo

Šodien, 30.augustā, un rīt, 31.augustā, Liepājā notiek Vidzemes Tūrisma asociācijas sadarbībā ar Eiropas Riteņbraucēju Federāciju un Liepājas pilsētas domi rīkots starptautisks seminārs par veloinfrastruktūras un piekrastes velomaršruta "EiroVelo 13" attīstību Latvijā, portāls pārliecinājās seminārā.

Seminārā piedalās Eiropas Parlamenta Transporta un Tūrisma komitejas priekšsēdētājs Mihaels Krāmers, Eiropas Parlamenta deputāts Roberts Zīle, Eiropas Riteņbraucēju Federācijas vadība, Valsts un pašvaldību pārstāvji, kā arī ES projekta "EiroVelo 13" partneri no Ungārijas, Beļģijas, Polijas, Austrijas, Čehijas, Slovākijas un arī Latvijas. 

Tiek spriests un diskutēts par veloinfrastruktūras un piekrastes velomaršruta attīstību Latvijā, tostarp Liepājas apkaimē. Piemēram, Mihaels Krāmers prezentēja jaunāko no “EiroVelo 13” grāmatām, kas veltīta Baltijas jūras piekrastei maršrutā no Rīgas līdz Lībekai.

Seminārā norosināsies arī pieredzes apmaiņa, velobrauciens, iepazīstot Liepājas pilsētas veloinfrastruktūru un militārā mantojuma objektus, kā arī pārrunāta projekta ieviešanas gaita.

Kā portāls uzzināja seminārā, projekta attīstības pamati Latvijā tika likti jau 2009.gadā, kad Eiropas parlamenta deputāts Mihaels Krāmers no Vācijas uzaicināja ievērojamā veloprojekta “Tour de LatEst” koordinatoru Raiti Sijātu konferencē Polijas galvaspilsētā Varšavā prezentēt jauno Igaunijas – Latvijas velomaršrutu.

Savukārt Eiropas riteņbraucēju federācijas izpilddirektors Adams Bodors redzot paveikto, aicināja Vidzemes Tūrisma asociāciju iesaistīties “Eiro Velo 13” Dzelzs priekškara maršruta projekta ieviešanā Latvijā. Maršruts iezīmē simbolisko robežu starp Austrumiem un Rietumiem – teritorijas, kurās Eiropa tika sadalīta vairāk kā pus gadsimtu aukstā kara laikā, lieliski atspoguļojot unikālas vēstures liecības un šobrīd mazāk zināmus tūrisma apskates objektus. 

Neilgi pēc tam, 2011.gadā, Vidzemes Tūrisma asociācija uzsāk realizēt Eiropas Komisijas projektu “Euro Velo 13 Iron Curtain Trail” jeb “Eiro Velo 13 Dzelzs priekškara" maršrutu, kura mērķis bija jauna “Eiro Velo” maršruta izveide Latvijas piekrastē.

“Eiro Velo 13” velomaršruts vijās gar Latvijas piekrasti sākot no Igaunijas robežas līdz Lietuvas robežai, taču kopumā tas šķērso 20 Eiropas valstis vairāk kā 10 000 km garumā. 

Projekta īstenošanas laikā līdz 2012.gadam, konsultējoties ar visu Latvijas piekrastē iesaistīto pašvaldību speciālistiem, tūrisma profesionāļiem un uzņēmējiem tika apzināts jaunais maršruts, kā arī esošā un nepieciešamā infrastruktūra un finansējums tā attīstībai. Maršruts tika izvērtēts pielietojot Eiropas velo federācijas izstrādāto metodoloģiju.

Projekta gaitā Latvijā notika 7 darba semināri, tikšanās ar VARAM pārstāvjiem, kā arī starptautiska velo konference LR Ekonomikas Ministrijas un Rīgas Domes telpās, kuru organizēja Vidzemes Tūrisma asociācija.

Plānotais “Eiro Velo 13” Dzelzs priekškara maršruts Latvijā ir 562 km garš.  

Laika posmā no 2012.gada marta līdz 2013.gada februārim Vidzemes Tūrisma asociācija iesaistījās Eiropas Komisijas projekta “ECOM” īstenošanā, kura galvenais mērķis bija attīstīt Eiro Velo mājaslapu www.eurovelo.com un informāciju par visiem Eiropas Eiro Velo maršrutiem, tai skaitā arī par Latviju. Projekta ietvaros tika izdota Eiropas riteņbraucēju federācijas jaunā Eiro Velo karte, kurā atspoguļoti visi 14 pašreizējie Eiro Velo maršruti.

Projekta galvenais mērķis ir attīstīt jaunus tematiskus velotūrisma kompleksos piedāvājumus jeb paketes. Projektu realizē 14 partneri no 9 valstīm – Somijas, Igaunijas, Latvijas, Lietuvas, Polijas, Čehijas, Vācijas un Austrijas, pārstāvot vadošās velotūrisma un riteņbraucēju asociācijas un uzņēmējus.

Saskaņā ar izstrādātajiem noteikumiem, maršruti tiek numurēti pēc principa: nacionālas nozīmes velomaršrutiem piešķirt numurus no 1 līdz 9, reģionālas nozīmes velomaršrutiem no 10 līdz 99, bet vietējas nozīmes no 100 līdz 999. Līdz šim brīdim numerācija piešķirta jau 51 velomaršrutam. 

Kopējais projekta budžets 332 323 eiro. VTA budžetu veido 29 807 eiro. Eiropas Komisijas līdzfinansējums ir 72,55 % apmērā.

  • Komentāri (4)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!