Stāsta par bērna valodas attīstības traucējumiem
liepajniekiem.lv
Vakar un
šodien Liepājas Universitātes 42 Logopēdijas studentiem vieslekcijas ”Agrīnais
preventīvais darbs bērna valodas attīstībā” lasa trīs lektori no Lietuvas –
Klaipēdas un Palangas. Vieslekciju cikls noslēgsies 18.septembrī, kad Liepājas
Universitātes 8.starptautiskajā zinātniskajā konferencē ”Pedagoģija: teorija un
prakse” par šo pašu tēmu notiks seminārs, portālam vēstīja LiepU sabiedrisko
attiecību speciāliste Kristīne Timermane.
Vakar lekciju
par valodas attīstības problēmām un to risinājumiem vadīja logopēde-eksperte Laureta
Chankevič no Klaipēdas, bet par saskarsmes un sadarbības nozīmi bērnu valodas
attīstībā – logopēde-metodiķe Danguolė Petrauskienė no Palangas.
Savukārt
šodien Laureta Chankevič studentus mudinās domāt par tēmām ”Alternatīvās un
radošās metodes valodas traucējumu novēršanā” un ”Agrīnais preventīvais darbs –
veiksmīgs bērna valodas attīstības sākums”, norādot uz vecāku, logopēdu,
audzinātāju sadarbības nozīmi bērnu valodas attīstīšanā. Danguolė Petrauskienė iepazīstinās
ar starptautisku projektu ”Bērna ceļš uz skaistu runu” virtuālajā vidē.
Liepājas Universitātē no Klaipēdas viesosies arī pirmsskolas izglītības
audzinātāja-metodiķe Tatjana Rusinova, kas runās par attīstošās kinezioloģijas
programmu un smalkās motorikas attīstību un novērtēšanu agrīnajā vecumā.
Vieslekcijas
Logopēdijas studentiem noslēgsies ar Pedagoģijas un sociālā darba fakultātes
Logopēdijas centra 8. zinātniski praktisko semināru ”Agrīnais preventīvais
darbs bērna valodas attīstībā”, kas notiks konferences ”Pedagoģija: teorija un
prakse” ietvaros. Seminārs tapis sadarbībā ar Liepājas pilsētas Izglītības
pārvaldi un Liepājas izglītības iestāžu logopēdu metodisko apvienību, un tajā
piedalīsies gan 42 Logopēdijas studenti, gan 88 logopēdi, pirmsskolas
izglītības skolotāji un metodiķi. Liepājas Universitātes Logopēdijas centra
vadītāja Gundega Tomele runās par bērnu runas un valodas traucējumu izplatības
tendencēm Liepājas pirmsskolas izglītības iestādēs, bet Lietuvas lektori – par
tēmām, kuras tika aplūkotas ar Logopēdijas studentiem iepriekšējās dienās. Stenda
referātos papildus varēs uzzināt par pasaku efektivitāti un pirkstiņu rotaļām.
”Bērnu skaits ar valodas traucējumiem pieaug un logopēdijas
speciālisti nespēj visiem palīdzēt. Jāmeklē jaunas metodes, kā risināt šos
jautājumus, un viens no risinājumiem ir agrīnais preventīvai darbs. Tā mērķis
ir veicināt sadarbību starp pirmsskolas izglītības skolotājiem, logopēdiem,
vecākiem un efektīvi novērst valodas nepietiekamas attīstības rašanās cēloņus,”
vieslekciju un semināra aktualitāti skaidro Logopēdijas centra vadītāja Gundega
Tomele.