Sestdiena, 20. aprīlis Mirta, Ziedīte
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Strādāšana no mājām iesakņojas uz palikšanu

Kovidpandēmijas divos ar asti gados esam ne tikai cietuši, bet arī daudz ko iemācījušies. Tostarp strādāt, neejot uz darbu. Nozarēs, kur tas iespējams, daudzi uzņēmumi vismaz daļēji saglabājuši šo praksi, jo pārliecinājušies par attālināta darba efektivitāti un darbinieku ērtībām strādāt jebkurā vietā pasaulē, kur vien ir jaudīgs interneta pieslēgums. Tomēr ne visiem strādājošajiem ir atsaucīgs darba devējs.

Strādāšana no mājām iesakņojas uz palikšanu
"Tietovery" strādā aptuveni 30 cilvēki no Liepājas, tādēļ ierīkotas 26 brīvās darba vietas. "Tikpat labi kāds var sēdēt atpūtas zonas dīvāniņā un strādāt," stāsta Sintija Zvirbule. Blakus sievietes galdam stāv trenažieris, uz tā arī droši varot sēsties, mīt pedāļus un strādāt. (Foto: Egons Zīverts)
"Tietovery" strādā aptuveni 30 cilvēki no Liepājas, tādēļ ierīkotas 26 brīvās darba vietas. "Tikpat labi kāds var sēdēt atpūtas zonas dīvāniņā un strādāt," stāsta Sintija Zvirbule. Blakus sievietes galdam stāv trenažieris, uz tā arī droši varot sēsties, mīt pedāļus un strādāt. (Foto: Egons Zīverts)
07.01.2023 06:01

Liene Kupiča, Liena Rimkus, Linda Kilevica

"Kurzemes Vārds"

Tendences mainījušās

Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) mājaslapas sadaļā “CV un vakanču portāls” vairāk nekā pusotru gadu brīvo darba vietu atlases kritērijiem pie jau ierastajām papildu atzīmēm “darbs saistīts ar ārzemju komandējumiem” un “sezonas darbs” klāt nākuši vēl divi varianti: attālināti veicams darbs un daļēji attālināti veicams darbs.

Tas vien rāda, ka darba tirgū ir mainījušās tendences.

Attālinātais darbs ir piemērots vakancēm, kur amata pienākumos ir darbs ar datoru un telefonu, spriežams pēc publicētajiem darba sludinājumiem.

Attālinātā vai daļēji attālinātā darba iespējas pagājušā gada izskaņā piedāvāja arī pašvaldības un valsts iestādes, kas meklēja projektu vadītājus, pārvalžu jomu speciālistus un juristus. Tāpat valsts un pašvaldību iestādēs, ministrijās un arī privātos uzņēmumos tiek meklēti eksperti, struktūrvienību vadītāji, sabiedrisko attiecību speciālisti, tulkotāji, lektori un datu analītiķi.

Daudz vakanču ir saistītas ar datoriem un telefona izmantošanu – programmēšana, informācijas sistēmu speciālisti, statistiķi, reklāmas speciālisti un dizaineri, mājaslapu administratori, kā arī datu bāzu speciālisti.

Arī atalgojumi ir konkurētspējīgi un visnotaļ augsti, taču jau vairākās nosauktajās jomās profesijas jau pašas par sevi ir labi apmaksātas.

Iespējams, ka algas ir augstākas, jo darba devējs rēķinās – ja cilvēks strādā no mājām, tā ir viņa reālā darba vieta, kas nozīmē, ka pašam jāmaksā par ūdeni, siltumu utt. Protams, ir amati ar nepilnu darba laiku, kurus var apvienot ar citu darbu, un atalgojums ir zemāks.

Moderns birojs vai mājas

Sintija Zvirbule strādā “Tietovery” – vienā no vadošajiem digitālo pakalpojumu un programmatūras produktu uzņēmumiem Ziemeļvalstīs. Viņas amats – kreditoru grāmatvede.

Darbiniekiem piedāvāts hibrīda darba modelis, un šeit tas nav pandēmijas jaunievedums, šāda prakse piekopta arī iepriekš.

Šāda sistēma sievieti ļoti apmierina, jo tā ir vieglāk menedžēt ikdienu starp darbu un bērnu audzināšanu. “Darbinieks pats var izvēlēties, kā strādāt, pat 100% attālināti un trīs mēnešus gadā no citas valsts. Mājās esmu ierīkojusi sev darba stūrīti, man ir kārtīgi aprīkots darba galds – pat ar papildu monitoru datoram, ko izsniedza darba devējs.

Darbu no mājām izvēlos tad, kad nekur netīk iet vai arī kad piecgadīgais dēls lūdz īso dienu dārziņā.

Savukārt darbs ofisā – tā ir iespēja satikt kolēģus, izrauties no mājas vides. Mums ir gaumīgs birojs Juliānas pagalmā – ar vienmēr svaigiem augļiem, gardu tēju, kafiju. Atpūtas stūrītis, novuss, galda spēles. Nevar nepatikt. Es personīgi savu darba laiku miksēju – nedēļu mēģinu saplānot tā, ka divas dienas esmu mājās, trīs ofisā. Darbs man vedas raiti abās vietās.”

Darba devējs iebilst

Taču ir uzņēmumi, kuri attālināto darbu neatbalsta, lai arī darbinieks pandēmijas laikā veiksmīgi strādājis no mājām.

Jānis (vārds nomainīts) pāris gadus strādāja kādā no ražošanas uzņēmumiem Liepājā, viņa pārziņā bija darbs ar klientiem. “Kovida laikā mūs ar kolēģiem sadalīja divās grupās, vienu nedēļu viena grupa strādāja no mājām, otru nedēļu – mēs uz ofisu, viņi mājās. Līdz viens no kolēģiem vēlējās strādāt tikai klātienē, tad mēs vienojāmies, ka es visu laiku strādāšu mājās.

Pēc pandēmijas beigām atgriezāmies ierastajā ikdienā. Kad nostrādāju trīs mēnešus, sapratu, ka esmu pieradis pie neklātienes darba. Gāju pie vadības un atbilstoši grozījumiem “Darba likumā” lūdzu darba laika pielāgojumu, kas vismaz daļēji ļautu strādāt attālināti.

Tā kā manā ģimenē ir bērni, jaunāki par astoņiem gadiem, man bija tiesības to lūgt.

Darba devējs manu lūgumu noraidīja, sakot, ka uzņēmuma politika to neatbalsta. Es izlēmu šīs darba attiecības pārtraukt,” atklāj vīrietis.

Strādāt attālināti Jānim esot daudz vieglāk, turklāt viņš pagūstot ielikt veļu mazgāties, “palaist robotiņu”, lai izsūc istabas, vai pagatavot maltīti. Līdz ar to vakaru var pavadīt ar ģimeni, atpūsties.

Pozitīvi arī tas, ka nav jāpatērē laiks un degviela, lai brauktu uz darbu. “Man pat šķiet, ka mājās es izdaru vairāk. Rodas iedvesma, un tu vienkārši apsēdies un strādā,” viņš saka.

Aiziešanu nenožēlojot, jo nu ir atradis jaunu, labi apmaksātu darbu, turklāt pienākumus varēs veikt attālināti.

90% tiešsaistē

Pavisam cita situācija ir Lotes Malnačas pārstāvētajā uzņēmumā “I-Work Group”. Tā ir personāla atlases kompānija, kur darbs lielākoties rit klātienē Rīgā.

L. Malnača ir lielo klientu vadītāja un vienīgā uzņēmumā, kas nedzīvo Rīgā un strādā attālināti. “Darba devējs, izvērtējot manas kompetences un pārdošanas spējas, lēma par labu tam, ka es pievienojos kolektīvam, un deva man atļauju strādāt no Liepājas. Izsniedza visu darbam nepieciešamo.

Protams, man ir jāierodas ofisā uz sapulcēm, tikšanos ar klientiem vai jāizbrauc vizītēs pie viņiem. Darba ikdiena rit no mājām.

90% no mana darba laika notiek onlainā.

Esmu tiešām pateicīga par šo iespēju,” viņa atzīst. “Nav noslēpums, ka Liepājā sievietēm nemaz tik daudz iespēju nopelnīt vairāk, izsisties un attīstīties karjeras ziņā nav. Mājiniekiem gan sākumā bija grūti aprast ar to, ka strādāju no mājām. Dēls uzskatīja, ja es esmu mājās, tātad es esmu mājās. Tomēr, laikam ejot, arī ģimene ieraudzīja šo atšķirību, saprata, ka darba laikā no pulksten 9 līdz 18 man ir zvani, tikšanās, jāatbild uz e-pasta vēstulēm un jāorganizē citas darba lietas.”

Jāpavaicā, kā iet pa dzīvi

SEB bankā aptuveni 40% no visiem darbiniekiem ikdienā izvēlas strādāt attālināti vai hibrīdā darba formātā, pastāsta bankas Personāla pārvaldes vadītāja Ilze Ogle.

Viens no vadītāja uzdevumiem esot no saviem darbiniekiem uzzināt, kādi viņiem ir attālinātā darba apstākļi, un palīdzēt saprast, kā iekārtot darba vietu.

“Taču aprīkojums ir tikai viena monētas puse. Šobrīd, kad pa vidu ir ekrāns, vadītājam ar darbiniekiem jākomunicē vēl vairāk nekā iepriekš, lai nezaudētu kontaktu.

Turklāt būtiski nerunāt tikai par darbu, bet interesēties arī par to, kā iet pa dzīvi kopumā, jo arī biroja vidē sarunas nav saistītas tikai ar darbu.

Piemēram, varbūt kāds darbinieks sarunā atklāj, ka viņam pēdējā laikā ļoti pieauguši rēķini. Labs vadītājs uzreiz sapratīs, ka darbiniekam šis apstāklis rada papildu stresu, un kopīgiem spēkiem meklēs risinājumu,” saka Personāla pārvaldes vadītāja.

SEB bankas pieredze liecinot, ka darbs mājās ir sniedzis vairākus ieguvumus darbiniekiem, piemēram, elastīgu grafiku, kas paredz arī efektīvāku darba un privātās dzīves līdzsvaru un neatkarību no konkrētas darba vietas.

Taču darbs no mājām neesot ideāls komandas darba aizstājējs. “Mēs vēlamies, lai darbinieki nāk uz biroju, tāpēc telpu pārplānošana pēc pandēmijas mums bija ļoti aktuāla. Tagad telpas ir pielāgotas, sniedzot iespēju birojā strādāt dažādās zonās, piemēram, pie galda, uz dīvāna, klusā stūrītī, atvērtā telpā kopā ar citiem kolēģiem. Skaidrs ir viens, hibrīds darba modelis bankā ir iesakņojies uz palikšanu,” atzīst I. Ogle.

IT uzņēmuma “TestDevLab” darbinieki strādā no 18 dažādām valstīm. Lielākā daļa – kādā no desmit birojiem, tāds ir arī Liepājā. “Mēs redzam, ka

fiziska kopā strādāšana palīdz ērtāk veikt dažādus administratīvos darbus, kā arī jaunākiem darbiniekiem ātrāk un ērtāk iegūt praktiska darba pieredzi, jo turpat blakus ir pieredzējuši kolēģi,”

saka uzņēmuma līdzdibinātājs Ervins Grīnfelds. “Tāpat mums ir projekti, kur izmantojam specializētu laboratorijas aprīkojumu, ko nav iespējams ērti vai droši izmantot ārpus biroja.”

Vai varēs strādāt no mājām, esot viens no jautājumiem, ko visbiežāk uzdod potenciālie darbinieki. Attālināti visbiežāk strādājot tie darbinieki, kuru mītnes valstīs vēl nav atvērti biroji, kā arī vairumā gadījumu inženieriem ir iespēja strādāt attālināti vai hibrīda režīmā. “Taču, pat ja darbiniekiem projekta dēļ ir paredzēts atrasties ofisā, vienmēr esam pretimnākoši, ja kāda iemesla pēc atsevišķās dienās ir jāpaliek mājās,” uzsver E. Grīnfelds.

Uzņēmums palīdz darbiniekiem sagādāt darba veikšanai nepieciešamās ierīces, kā arī individuāli risina citus jautājumus, lai atbalstītu efektīvu darbu no mājām.

Attālinātās iespējas atvieglo darba atrašanu

Līga Baufale, NVA Darba tirgus departamenta projekta vadītāja

Tehnoloģiju attīstība ļauj darbiniekiem būt mobiliem un strādāt no jebkuras vietas, izmantojot internetu, datorus un viedierīces, ar kolēģiem, klientiem un sadarbības partneriem sazinoties e-pastā, pa tālruni vai videokonferenču platformās.

Pandēmijas izplatības ierobežojošie pasākumi visā pasaulē lielā mērā ir gan veicinājuši, gan paātrinājuši attālinātā darba režīma ieviešanu un izmantošanu arī pēc Covid-19 krīzes.

Attālinātu darbu, protams, nevar strādāt to profesiju pārstāvji, kuru darba pienākumu veikšana nav iespējama neklātienē

– attālināti nevar, piemēram, uzbūvēt māju vai ceļu, izkraut kravu vai salikt preces veikalu plauktos, iestādīt koku vai novākt ražu, nogriezt matus vai izcept maizi.

Par attālinātu darbu vairāk interesējas IT un finanšu pakalpojumu jomas speciālisti, kā arī to profesiju pārstāvji, kas var apkalpot klientus vai darba pienākumus veikt attālināti.

6. oktobrī vien, piemēram, NVA “CV vakanču portālā” attālinātais darbs tika piedāvāts klientu apkalpošanas speciālistiem, pārdošanas speciālistiem, zvanu centra operatoriem, uzziņu operatoriem, programmētājiem, datu ievades operatoriem, informācijas sistēmas drošības pārvaldniekiem, informācijas sistēmas administratoriem, informācijas sistēmu testētājiem, grāmatvežu palīgiem, juriskonsultiem, projektu vadītājiem un citu profesiju pārstāvjiem.

Ja amata pienākumus iespējams veikt attālināti, tad speciālists var atrast darbu strādāt citā reģionā vai citā valstī, nepametot savu dzīvesvietu, kuras tuvumā, iespējams, nav darba piedāvājumu viņa specialitātē.

Attālinātais darbs atvieglo darba atrašanu un nodarbinātības iespējas gan māmiņām, gan darbspējīgiem cilvēkiem ar invaliditāti, gan vecāka gadagājuma cilvēkiem, gan reemigrantiem.

Darba meklētāji var droši sazināties ar EURES konsultantiem, lai saņemtu informāciju par darba meklēšanas iespējām Latvijā un Eiropas Savienības valstīs.

Kopš Covid-19 pandēmijas laika arvien vairāk cilvēku interesējās par to, kas būtu jāņem vērā, ja darbs tiek veikts attālināti. Klientu daļu interesēja arī nodokļu jautājumi saistībā ar attālināto darbu starpvalstu kontekstā.

Arī tagad, sniedzot konsultācijas darba mobilitātes jautājumos, NVA konsultanti turpina informēt gan darba meklētājus, gan darba devējus par attālināta darba jautājumiem starpvalstu kontekstā.

Klientu interese ir aptuveni līdzīga abos virzienos – gan par attālinātu darbu pie ārvalstī reģistrēta darba devēja, atrodoties Latvijā, gan par attālinātu darbu Latvijā reģistrētajā uzņēmumā, atrodoties ārvalstī.

Nodarbinātības valsts aģentūra klientiem piedāvā arī tiešsaistes karjeras konsultācijas “Attālinātā darba iemaņu attīstība”.

UZZIŅAI

Attālinātā darba piedāvājumi

2022. gada 8 mēnešos NVA reģistrētas 87 904 vakances, no tām 2960 ir norādīta attālināta vai daļēji attālināta darba iespēja. 1176 vakancēm norādītas attālinātā darba iespējas, un 2042 – daļēji attālināta darba iespējas.

Attālinātā vai daļēji attālinātā darba iespējas norādīja 457 darba devēji. Attālinātā darba iespējas piedāvāja 170 darba devēji, daļēji attālināta darba iespējas – 374 darba devēji.

Lielākā daļa vakanču – 2105 – ir Rīgas reģionā, Kurzemes reģionā 297 vakances: 222 vakances ar attālinātā darba iespēju un 114 – daļēji attālinātas;

Visvairāk attālināta darba vietu reģistrēts šādās nozarēs: valsts pārvalde un aizsardzība, obligātā sociālā apdrošināšana nozarē, administratīvo un apkalpojošo dienestu darbība, informācijas un komunikācijas pakalpojumi, profesionālie, zinātniskie un tehniskie pakalpojumi.

Darba devēju pieprasītāko NVA reģistrēto attālinātā darba profesiju topā ir tādas profesijas kā pārdošanas speciālists, programmētājs, galvenais nodokļu inspektors, juriskonsults.

Avots: Nodarbinātības valsts aģentūra

Es domāju tā: Vai esat gatavi strādāt attālināti?

Daina Cērpa – strādā:

– Jā. Daļēji to jau daru visu laiku un arī mācos attālināti. Nu jau pierasts. Tagad reizēm tomēr aizeju uz darbu, jo patiesībā tas ir labi – būt kopā ar kolēģiem. Komunikācija starp cilvēkiem ir vajadzīga. Ja nu atkal visiem vajadzēs sēdēt mājās, gan jau tiktu galā un darbība noteikti neapstātos.

Svetlana Nakipova – grāmatvede:

– Nē. Zinu, kā tas ir, un, ja vien būs iespēja, es vairāk to negribētu. Laikā, kamēr bija jāstrādā mājās, sapratu, ka noteiktajam darba apjomam patērēju daudz vairāk laika, nekā tas būtu, ja es atrastos darba vietā. Esot mājās, bija grūti iedziļināties darba jautājumos, darbam atvēlētais laiks saplūda ar mājas dzīvi, un man tas nepatika.

Liene Vidova – bezdarbniece:

– No vienas puses, sēdēt mājās nav slikti, no otras, manuprāt, tā strādāt nav viegli. Labi tas, ka, strādājot attālināti, nevajag laiku, lai brauktu uz darbu, un man tas patiktu. Viena draudzene ir ļoti apmierināta, ka var strādāt no mājām un nekur nav jābrauc. Zinu citu sievieti, kurai patīk iet uz darbu, lai būtu kopā ar kolēģiem.

Indra Beķere – bibliotekāre:

– Ja nebūtu citu variantu, protams, es to darītu, bet līdz šim man nav bijusi attālinātā darba pieredze. Manuprāt, cilvēkiem ir vajadzīga sabiedrība un dzīvot tikai mājās nav tas labākais. Mājas ir mājas, bet darbs – darbs. Šīs vietas labāk tomēr nodalīt. Ja vien man dotu iespēju izvēlēties, es ietu uz darbu, nevis strādātu no mājām.

Kaspars Zeme – lāzeroperators:

– Man nav iespēju strādāt no mājām, jo darba vieta ir rūpnīcā. Arī aizvadītajā ziemā, kad bija pandēmija, nestrādāju mājās. Ja man būtu cits darbs, domāju, ka nebūtu problēmu strādāt no mājām, bet līdz šim tādas pieredzes nav bijis.

Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikāciju saturu atbild SIA “Kurzemes Vārds”.

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par satura pakalpojuma pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, vai interneta vietnē kurzemes-vards.lv, turpmāk tekstā – VIETNE KV, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI. PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ/VIETNĒ KV šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNĒ/VIETNĒ KV maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. PAKALPOJUMS ir kāds no šajā punktā uzskaitītajiem satura pakalpojumiem, kurš ir nopērkams VIETNĒ/VIETNĒ KV, un kura abonementu PIRCĒJS ir tiesīgs iegādāties:
  1. Liepajniekiem plus – maksas digitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus”,
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements – maksas digitālā satura pakalpojums VIETNĒ KV, tajā skaitā drukātam laikrakstam ”Kurzemes Vārds” (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.) vizuālā un satura apjoma ziņā identiska elektroniska kopija, kā arī pieeja viena mēneša iepriekšējo elektronisko kopiju arhīvam,
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts – papīra formātā iznākošs reģionālais laikraksts (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.), kura piegādi PIRCĒJAM Liepājā un Grobiņā (pilsētā) nodrošina SIA ”AC Kurzemes Vārds”, vai citur Latvijā VAS ”Latvijas Pasts” saskaņā ar tā piegādes grafiku.
  4. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

PAKALPOJUMA abonements ir fiksēts termiņā, par noteiktu cenu, kuru KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā. KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. PAKALPOJUMA abonementa cenā ietverti ir visi uz to attiecināmie nodokļi, tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem:

  1. Liepajniekiem plus ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi).
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 4.99 (četri euro un 99 centi).
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts ir papīra formāta izdevums par cenu – EUR 8.95 (astoņi euro un 95 centi) vienam mēnesim.
  4. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ/VIETNĒ KV. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu PAKALPOJUMAM Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements, bet uz nākamo kalendāro mēnesi pagarinoties automātiski PAKAPLOJUMAM Kurzemes Vārds drukātais laikraksts abonementam , un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. PAKALPOJUMA ABONEMENTA KURZEMES VĀRDS DRUKĀTAIS LAIKRAKSTS PIEGĀDES UZSĀKŠANA.
    1. Ja PIRCĒJS ir veicis PAKALPOJUMA samaksu darba dienā līdz plkst.14.00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar nākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc divām darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
    2. Ja PIRCĒJS ir veicis samaksu darba dienā pēc plkst 14:00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar aiznākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc trim darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
  2. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

KV Šī Līguma ietvaros ar PAKALPOJUMU Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz