Sūdzas par autobusu šoferu patvaļu
0
Redakcijā vērsās kāda liepājniece, kurai bija gadījies incidents ar kādu autobusa šoferi. Maršruta autobusa vadītājs ne tikai neesot ievērojis satiksmes noteikumus, bet arī bijis rupjš. Dzintra 4.oktobrī ap pulksten astoņiem vakarā braukusi pa K.Ūliha ielu uz dienvidiem. Pieturā pirms krustojuma ar Klaipēdas ielu stāvējis 6.maršruta autobuss ar valsts numura zīmi “FR-8036”. Dzintra uzsākusi apbraukšanas manevru un bijusi jau autobusam blakus, kad tā vadītājs, pat pagriezienu neparādot, uzsācis kustību un griezis tieši virsū mašīnai.
“Labi, ka pretī tobrīd neviens nebrauca,” saka Dzintra, kurai bija izdevies izvairīties no sadursmes.
Sieviete aizbraukusi līdzi autobusam līdz galapunktam M.Ķempes ielā. Kad viņa šoferim Aleksandram aizrādījusi par avārijas situācijas izraisīšanu, noticis negaidītais. Dzintra stāsta: “Tā vietā, lai atvainotos vai vismaz paskaidrotu, ka manu mašīnu nav pamanījis, šoferis mana un citu bērnu klātbūtnē sāka necenzēti lamāties visbriesmīgākajos vārdos.”
Dzintra piebilst, ka jau agrāk novērojusi situācijas, kad daži maršruta autobusu šoferi uzvedas nekaunīgi – brauc prom no pieturvietas, neparādot pagriezienu, un tamlīdzīgi. Viņa norāda: “Es saprotu, ka viņiem ir grafiks, kurā jāiekļaujas, ka jāsteidzas, taču tas neattaisno noteikumu ignorēšanu.”
Sūdzības par maršruta autobusu vadītājiem policija saņēmusi arī no pasažieriem.
Liepājas pilsētas un rajona Policijas pārvaldes Ceļu policijas priekšnieks Madars Kleinbergs uzsvēra, ka joprojām ir spēkā satiksmes noteikumi, kas prasa, lai šoferis pirms izbraukšanas no pieturas parādītu pagriezienu, kā arī pārliecinātos, vai aizmugurē esošais transportlīdzeklis nav uzsācis kustību. Viņš uzsvēra: “Autobusam, izbraucot no pieturas, ir priekšroka, taču neradot avārijas situācijas.”
Kleinbergs pēdējā laikā novērojis, ka Liepājā autovadītāji ir pieklājīgi un dod ceļu maršruta autobusiem un mikroautobusiem. To pašu gan Ceļu policijas priekšnieks nevarot sacīt par autobusu un mikroautobusu šoferiem – tieši viņi bieži vien esot nekaunīgi. Viņš pieļauj, ka autobusu šoferu kultūras līmenis pēdējā laikā samazinājies tādēļ, ka ilggadējie darbinieki aizgājuši no darba, bet vietā pieņemtajiem klibo komunikācija ar cilvēkiem. M.Kleinbergs: “Autobusu parka vadītājiem būtu jādomā par šoferu izglītošanu.” Bet liepājniekiem, ja gadās konflikti ar autobusu šoferiem, viņš iesaka ar iesniegumu vērsties policijā.
Liepājas Autobusu parka valdes priekšsēdētājs Gundars Kristapsons aizstāvēja savus darbiniekus un norādīja, ka vairumā gadījumu līdzvainīgi incidentos ir pārējie satiksmes dalībnieki un pasažieri. Viņš teica: “Bieži gadās, ka pasažieri melo. Tā tas bija arī gadījumā, kad šoferis no autobusa it kā esot izgrūdis meiteni. Runājot par satiksmes noteikumu neievērošanu, autobusu vadītāji tos nepārkāpj biežāk kā citi satiksmes dalībnieki. Bet konflikti nereti sākas tieši pasažieru dēļ – iereibušie izprovocē konfliktus, sit salonā pudeles. Neticu, ka šoferis ne no šā, ne no tā sācis lamāties.”
Un tomēr G.Kristapsons atzina, ka Liepājas Autobusu parkam, tāpat kā citiem autobusu parkiem Latvijā, esot grūti atrast darbiniekus. Tieši tādēļ vadītājiem nereti gadoties problēmas ar valsts valodas zināšanām. Taču šis jautājums tiekot risināts. Tie, kuriem nav pietiekamas latviešu valodas zināšanas, tikšot sūtīti kursos.
Ita Cērmane,
“Kurzemes Vārds”