Taksisti sev izcīna Ziemassvētku brīnumu
liepajniekiem.lv
2018.gada pirmajā pusē nopietnu satraukumu piedzīvoja taksisti, jo viņi saņēma informāciju, ka ar 2019.gada 1.janvāri nedrīkstēs būs taksometrs, kura dzinējs ir vairāk par 2 litriem. Vienalga, dīzelis vai benzīns.
Taksists Edgars Grīnbergs toreiz atzina: ”Tas nozīmē, ka Latvijā uz pusi tiks samazināts taksometru parks. Tā kā esam individuālie komersanti, līzingā man jaunu mašīnu neviens nedod, jo individuālajam komersantam – taksistam, kura ieņēmumi nebūt nav lieli, līzingu nedod. Un tādu uzkrājumu, lai iegādātos jaunu auto, arī man nav. Variants ir iegādāties lietotu auto, taču te jāņem vērā, ka lietotu mazlitrāžas auto ir nesaprātīgi iegādāties, jo mazais dzinējs jau būs slodzē nobraukts, tam nav daudz rezervju.”
Nupat, kā atzīst E.Grīnbergs, noticis Ziemassvētku brīnums: ”Prasība atlikta uz gadu, kas nozīmē, ka varēsim turpināt braukt ar automašīnām, kuras mums ir. To panākusi Rīgas taksometru arodbiedrība, un tas ir pirmais gadījums, kad izdevies izcīnīt grozījumus.”
”Diemžēl prasība atlikta tikai uz gadu. Tātad – pagaidām. Taču mēs vēlamies, lai šī prasība tiktu atcelta vispār,” tā E.Grīnbergs: ”Dibināsim Liepājā savu taksometru vadītāju arodbiedrību, lai varētu piebiedroties Rīgas kolēģiem cīņā gan par šo prasību, gan prasību patentmaksu maksāt vienu reizi gadā.”
Viņš piebilst, ka nule izdevies panākt arī prasību savus personīgos transportlīdzekļus taksistiem, kuri ir individuālā darba darītāji, pārreģistrēt uz komersantu: ”Pārreģistrēšana uz komersantu kā transportlīdzekļa turētāju taksometra vadītājam ir ekonomiski ļoti neizdevīga. Man, piemēram, par OCTA būtu jāmaksā daudz vairāk jo no savas nopelnītās aukstākās Bonus/Malus klases es tiktu atmests pirmklasnieka līmenī – uz iesācēja 6.klasi.”