Tūrisma informācijas birojs piedalās Latvijas lauku tūrisma konferencē
0
Pagājušajā nedēļas nogalē Liepājas reģiona tūrisma informācijas birojs (LRTIB) piedalījās ikgadējā Lauku ceļotāja rīkotajā konferencē ”Latvijas Lauku tūrisma konference”. Konferencē piedalījās vairāk kā 250 dalībnieki no visas Latvijas, tai skaitā arī vairāki Liepājas un Liepājas rajona tūrisma uzņēmēji. Šīs konferences galvenās tēmas bija Lauku tūrisma attīstība Latvijā 2006.gadā, par ko informēja asociācijas ”Lauku ceļotājs” prezidente Asnāte Ziemele.
Tūrisma attīstības valsts aģentūras direktors Uldis Vītoliņš prezentēja valsts tūrisma mārketinga aktivitātes un pasākuma plānus. Viņš pastāstīja arī to, ka pēc pagājušā gada statistikas starptautiskā tūrisma pieaugums pasaulē ir 4,5%, Eiropā pieaugums ir 3,9%. Ārzemju ceļotāju skaits Latvijā ir palielinājies par 23,1%, t.i., 4,645 miljoni, arī ārzemnieku tēriņi Latvijā ir palielinājušies par 40,1%. Visvairāk ceļotāju ir no Lietuvas, Igaunijas un Vācijas.
Ekonomikas ministrijas (EM) Tūrisma nodaļa informēja par tūrisma attīstības valsts politikas aktualitātēm, kā arī skaidroja iespēju apgūt EM pārraudzībā esošos struktūrfondu līdzekļus 2007.-2013.gadam.
Konferences laikā tika sniegtas arī daudz praktiskas un noderīgas informācijas. Vides un tūrisma eksperts Juris Smaļinskis uzskatāmi parādīja ”labos un sliktos” piemērus dabas resursu izmantošanā tūrisma piedāvājumā un sniedza ieteikumus, kā rīkoties turpmāk. Uzņēmējiem tika arī parādīta samērā vienkārša iespēja ikvienam tikt pie savas mājas lapas ar asociācijas ”Lauku ceļotājs” izstrādātās pamācības un šablonu palīdzību. Projektā jau iesaistījušies tūrisma uzņēmēji atzina, ka savu mājas lapu varot izveidot jebkurš interesents, pat bez speciālām IT un citām specifiskām ar datoru saistītām zināšanām.
Konferences noslēgumā tika prezentēts jaunais katalogs Atpūta laukos, ko savā rīcībā ieguva ikviens konferences dalībnieks. Katalogā ir apkopots ne tikai Latvijas, bet arī Igaunijas Lietuvas lauku atpūtas piedāvājums.
Kristīne Galdika,
LRTIB projektu un mārketinga speciāliste