Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Otrdiena, 26. marts

+3°C
Vējš: ZR 11.3 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Eiženija, Ženija

Uz Klaipēdas šosejas kavēsies būvdarbi  (13)

Atslēgvārdi autoceļi | A11 | A9 | latvijas valsts ceļi

Foto: liepajniekiem.lv

Būvniecības sezona valsts autoceļu tīklā rit veiksmīgi, šonedēļ darbs notiek 114 objektos, no tiem 57 objekti ir vietējās nozīmes autoceļu posmi ar grants un daļēju grants/asfalta segumu. Taču atsevišķos objektos, tostarp uz autoceļa A11, būvdarbi kavēsies, portāls uzzināja VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC).

Patlaban darbi jau ir pabeigti 14 objektos, kas bija šīs būvniecības sezonas plānā, tātad kopumā no šogad plānotajiem 150 objektiem lielākā daļa – 128 – ir uzsākti vai pat jau pabeigti.

LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange skaidro: “Pateicoties tam, ka pērn savlaicīgi tika plānoti iepirkumi, šogad būvdarbu sezonu varēja uzsākt tiklīdz iestājās labvēlīgi laika apstākļi – aprīlī un maijā.” Viņš arī uzsver, kā šīs sezona galvenā atšķirība ir liels skaits ar neliela apjoma objektiem uz vietējās nozīmes autoceļiem.

Tāpat šā gada lielais darbu apjoms, ko nodrošina gan LVC plānotie darbi, gan pašvaldību projekti, kas tiek realizēti ar Eiropas Savienības (ES) fondu atbalstu, ir izaicinājums nozarei, un būvnieku resursi ne vienmēr ir pietiekami. Tomēr kopumā sezona rit veiksmīgi un šogad ieplānotie darbi tiks paveikti.

Savukārt LVC valdes loceklis Edgars Strods atzīst: “Šis gads atšķiras ar lielo būvniecības objektu skaitu, un tas ir zināms izaicinājums nozarei. Katrā objektā ir nepieciešami ne vien augsti kvalificēti būvdarbu vadītāji, būvnieki, bet arī būvuzraugi – ievērojami cilvēkresursi. Tāpat ir nepieciešami kvalitatīvi materiāli, kuru atbilstību mūsu specifikāciju prasībām mēs pārbaudām.”

Lai arī šogad nozarē ir jūtams resursu trūkums, pēc viņa teiktā LVC kvalitātes prasības netiks pazeminātas, kvalitātes uzraudzība notiek visa būvniecības procesa laikā, neatbilstoši materiāli un tehnoloģijas netiek pieļautas. Patlaban darbi notiek 57 vietējo autoceļu objektos, pārsvarā tie ir ceļi ar grants segumu.

Pašlaik darbi notiek posmos, kur ir paredzēta dubultā virsmas apstrāde, pēc kuras ceļi iegūs melno segumu un neputēs. Augustā tiks uzsākti darbi vietējo autoceļu posmos, kur plānota grants seguma atjaunošana. Kopumā šogad darbi notiks gandrīz 100 posmos, vairāk kā 400 kilometros vietējo autoceļu. Sešos posmos darbi jau ir pabeigti.

Diemžēl sakarā ar to, ka šogad Latvijā tiek realizēts liels ceļu būvdarbu apjoms, atsevišķos valsts autoceļu būvdarbu objektos darbi nenotiek tik raiti, kā bija plānots, dažos ir paredzami termiņa kavējumi. Valsts autoceļu tīklā šogad dažāda veida būvdarbi ir plānoti 150 posmos, kopumā ap 1200 kilometros. Liela daļa no tiem ir vietējās nozīmes autoceļu posmi ar grants segumu – gandrīz 100 posmi, kopā vairāk nekā 400 kilometri.

Cilvēkresursu trūkums ir jūtams būvuzraudzības jomā – sertificētu būvuzraugu trūkst, atsevišķos LVC slēdzamos līgumos nebija pieteicies neviens. Tas attiecas arī uz Liepājas šosejas (A9) posmu no Zirņiem līdz Skrundai (115,74.-129,56. km).

Tāpat uz valsts autoceļiem ir objekti, kuros darbi kavējas būvnieku resursu trūkuma dēļ, un ir paredzams, ka būvdarbu pabeigšanas termiņi tiks kavēti. Tas attiecas uz Klaipēdas šosejas (A11) posmu no Liepājas līdz Nīcai (10,43.-27,38. km) un Klaipēdas šosejas (A11) posmu no Rucavas līdz Lietuvas robežai (50,55.-59,00. km).

LVC Komunikācijas daļā skaidro, ka gadījumā, ja būvnieks kavē līgumā paredzētos termiņus nepamatotu apstākļu dēļ, tiek piemērots līgumsods 0,05 % apmērā no līgumcenas par katru nokavēto dienu. Šo sodu nepiemēro, ja kavējums nepārsniedz piecas dienas.

Par objektīviem termiņa kavējuma apstākļiem tiek uzskatītas pērnā rudens lietavas. To dēļ būvdarbu termiņš pagarināts uz Klaipēdas šosejas posmam no Rucavas līdz Lietuvas robežai (50,55.-59,00. km.) un Liepājas šosejas (A9) posmiem abpus Saldum (97,58.-99,74. un 102,92.-113,13. km).

  • Komentāri (13)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!