Mašīnas uz Tramvaja tilta uzbrauc ar klabēšanu un palēcienu
Kālab mašīnai uz Tramvaja tilta jāuzbrauc ar klabēšanu un palēcienu, tilta šuves šķiet esam aizvien platākas – uztraucas dažs autovadītājs, brāķējot nesen rekonstruēto tiltu.
Nora Driķe
"Kurzemes Vārds"
Ne Liepājas pašvaldībā, ne pašvaldības uzņēmumā ”Liepājas tramvajs” šo kritiku īsti neatzīst. ”Tam, ka Tramvaja tilta rekonstrukcija būtu vērtējama kā nekvalitatīva un liepājnieki saņēmuši brāķi, īsti nevaram piekrist,” ar sabiedrisko attiecību speciālista Andreja Rjabceva starpniecību komentē ”Liepājas tramvaja” valdes loceklis Aigars Puks, ”drīzāk jāņem vērā, ka šis ir bijis ļoti sarežģīts objekts, kurā liela nozīme ir katram posmam un aspektam – gan izvēlētajiem tehniskajiem risinājumiem, gan paša tilta specifikai, gan būvnieka pieredzei un darbu kvalitātei.
Latvijā ir tikai daži šāda veida tilti, kur satiksmē savijas kopā automašīnu plūsma ar tramvaja sliežu ceļu. Mūsu tilta rekonstrukcija būtībā bija izaicinājums visiem iesaistītajiem speciālistiem. Tilta specifika diemžēl ir tāda, ka tas ikdienā ir izteikti pakļauts satiksmes izraisītajai vibrācijai, ko rada intensīva transporta plūsma, tramvaju bremzēšana (jaunie tramvaji, starp citu, ir krietni smagāki par līdzšinējiem vagoniem).
Arī atkarībā no sezonāliem apstākļiem ir svārstības, jo ziemā aukstuma ietekmē materiāls saraujas, karstumā savukārt izplešas, tādēļ tilta virsmā vairākās vietās ir tā sauktās kompensācijas šuves – ar elastīgu piķveidīgu vielu aizpildītas savienojuma vietas, kas nodrošina tilta pielāgošanos apkārtējās vides apstākļiem.
Daudziem autovadītājiem, iespējams, tieši šīs horizontālās šķērsojošās šuves var likties kaitinošas, jo tās ir jūtamas braucot, taču tādi tehnoloģiskie risinājumi bija izvēlēti projekta izstrādes gaitā.
Tika analizēti arī alternatīvi seguma veidi, piemēram, monolīta betona plāksnes, taču arī tas nedotu 100% garantiju noturībai, turklāt būtiski sadārdzinātu projektu, līdz ar to pilsēta rekonstrukciju nebūtu varējusi veikt. Šāds tehniskais risinājums ar asfalta segumu bijis jau iepriekš izmantots uz Tramvaja tilta, tāpēc arī šoreiz uzskatīts par pieņemamāko un pieejamāko.”
A. Puks sola, ka tiltu apsekos pavasarī, un tajās vietās, kurās būvnieka vainas dēļ kaut kas nebūs kārtībā, prasīs novērst defektus.
Tilta rekonstrukcijas garantijas laiks ir pieci gadi no objekta nodošanas ekspluatācijā – līdz 2024. gada maijam. Līdz šim garantija izmantota vienu reizi – SIA ”Rīgas tilti” atgriezās strādāt uz Tramvaja tilta 2020. gada vasarā, lai salabotu asfaltu, kas bija sācis plaisāt pie sliedēm.