Uz vairākiem ostas moliem norit remontdarbi, lai uzlabotu kuģošanas drošību
"Kurzemes Vārds"
Uz vairākiem Liepājas ostas moliem šobrīd norit remontdarbi, kuru mērķis ir uzlabot navigācijas drošības līmeni.
Projekts “Karostas kanāla un Ziemeļu vārtu hidrotehnisko būvju atjaunošana” ir viens no trijiem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projektiem, ko šobrīd īsteno Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvalde.
Liepājas SEZ pārstāve Līga Ratniece-Kadeģe skaidro, ka projekta mērķis ir uzlabot navigācijas drošības līmeni, kuģiem pārvietojoties Liepājas ostas Karostas kanālā un izmantojot ostas Ziemeļu vārtus. Tas paredz Karostas molu atjaunošanu un jaunu navigācijas zīmju uzstādīšanu, Karostas kanāla kuģu ceļa iztaisnošanu posmā no Karostas kanāla vārtiem līdz izgriežamajam tiltam un navigācijas zīmju uzstādīšanu ostas Ziemeļu vārtos.
Darbi notiek arī uz Dienvidu mola, kur paredzēts uzstādīt Ziemeļu vārtu vadlīnijas gaismas zīmi, lai ostas Ziemeļu vārtus atvērtu regulārai kuģu kustībai. Liepājas ostā ir trīs vārti, taču Ziemeļu vārtus jau ilgāku laiku kuģošanai nav iespējams izmantot diennakts tumšajā laikā, atzīmē Liepājas SEZ.
Molu atjaunošanas darbus veic personu apvienība “TR”, kurā apvienojusies SIA “Tilts” un SIA “RBG” (līguma summa – 1,624 miljoni eiro bez pievienotā vērtības nodokļa).
Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Arnis Mazalis skaidro, ka būvnieki veic molu betona virsbūves sagatavošanas darbus to horizontālo virsmu atjaunošanai – bojātā betona kārta un elementi tiek nojaukti un visā mola garumā izbūvēta jauna, stiegrota betona virsbūves seguma kārta, atjaunoti pilnīgi bojātie molu viļņu atvairsienas elementi. Būvprojekta risinājumi neparedz zemūdens konstrukciju atjaunošanu.
Plānots, ka būvdarbus pilnā apjomā pabeigs līdz nākamā gada pavasarim.